Re: Akumulator ?elowy i max pr?d

a mozesz troszke wiecej o tym powiedziec ? bo elektroniki tam troszkę jest,

> podlaczony enkoder i procek liczący PID'a...

Musisz przypilnowac, zeby w zasilanie elektroniki silnik nie plul zanadto. Na dziendobry wyciep na hasiok zalozenie, ze akumulator Ci cokolwiek wyfiltruje. W praktyce owszem, pomoze, ale lepiej na nim nie polegaj. Traktuj napiecie z accu, do ktorego podpiety jest silnik, jako najbardziej zasyfione pod sloncem, odetnij sie od niego kawalkiem indukcyjnosci i odpowiednia pojemnoscia, doloz do tego diode, zeby jak napiecie siadzie pod przeciazonym silnikiem elektronika nie zdechla od razu tylko miala czas na wykrycie przeciazenia i odciecie silnika i tak dalej. Ksiazki o tym pisac...

Reply to
Marek Lewandowski

[...]

Częśc z tyh rzeczy juz niestety zaobserwowałem :-) ( ciągly reset procka, niewłasciwa praca sterowników do mosfetów... ) jak probowałem cos na szybko zrobic, ale na szczescie docelowo układ logike ma zasilaną odzielnym napięciem, a koncówke mocy oddzielnym, bys moze wszystko zasile z odzielnych aku + maly zasialcz 13.8 V do podładowania aku..

pracowac tam będa silniki ok 200 W, taki silniczek potrafi pociągnąc nawet i

8-10 x więcej przy starcie, albo hamowaniu ... dlatego nie chce kupowac wielkiego trafa + duzych kondensatorów.. będe miał przy okazji UPS'a :-)
Reply to
Rock

wybaczcie, ale jako odpowiedź dostałem dywagacje i spekulacje. Ja nie potrzebuję książki, napiszcie mi tak:

idź i kup taki i taki kontestator, diodę, coś tam jeszcze, polutuj w kolejności a-b-c i tyle. Sorki, ale elektronika to dla mnie czarna magia, jestem mechanikiem, co jednak nie zniechęca mnie do zbudowania gokarta dziecku.

Vir

Reply to
Vir

:-) to nie ja wymyśliłem kontestator, mój czytnik coś poprawił

kondensator

Vir

Reply to
Vir