Jak filtrować prąd

Witam

Czy ktoś z was mógłby mi poradzić jak wykonać filtr do sieci 220V. Tak aby pozostawiał jak najbardziej czystą sinusoidę bez innych składowych.

Reply to
Shreek

Użytkownik " Shreek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:br2493$qrk$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

Klasycznie, czyli filtr LC Wybrać możesz pasmowoprzepustowy, choć być może wystarczy dolnoprzepustowy Elementy zależą od oczekiwanych obciążeń i jakości filtracji

Reply to
SP9LWH

Mon, 8 Dec 2003 16:00:56 +0100 jednostka biologiczna o nazwie " Shreek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hehe bylem ostatnio na obronie pracy doktorskiej jednego doktoranta ktory mial wlasnie tego rodzaju zagadnienie. Wprawdzie nie przedstawil zadnego rozwiazania ukladowego tylko opracowal wszystko matematycznie. Jak zaczal rzucac wzorami i macierzami to sie przestraszyc mozna bylo :-)

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Czy wiesz jak zmienić kierunek obrotów silnika ????

Wystarczy zamienić dwie kolumny w macierzy napięć:-)))

Reply to
SP9LWH

Mon, 8 Dec 2003 17:51:48 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

:-)))))

Reply to
BLE_Maciek

prościej jest transponować macież stanów. działa też na synchroniczne. ;-P

Reply to
CosteC

Użytkownik "CosteC" <costec@[no_spam]konto.pl> napisał w wiadomości news:br2cu0$lv3$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Oczywiście ! Potem przyjdzie "pan Józek" i wykona to praktycznie:-)))

Reply to
SP9LWH

odwracajac silnik tyłem ? :)

Reply to
krychu (musk

Użytkownik "krychu (musk)" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:br2dtn$6km$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Na przykład!. Zamiast zamienić dwa druty miejscami:-)

Reply to
SP9LWH

On Behalf Of BLE_Maciek

Na magisterce tak łatwo by Mu nie poszło. ;-)

pzdr Artur BTW. Ale masz ołów w d*** ;-)

Reply to
ziel

On Behalf Of SP9LWH

Eee..., no..., tego..., przwinąć?

;-) pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of SP9LWH

Jednofazowy z wbudowanym kondensatorem, trzeba jednak odwrócić tyłem ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

A na niektore silniki podac prad urojony - gdzies tam jest kwadrat pradu i on wyjdzie ujemny :-)

Ale na czysta sinusoide za bardzo nie licz. U mnie jest to raczej trapez niz sinusoida.

Pozdrawiam, Pawel

Reply to
Pawel Pawlowicz

Użytkownik "Pawel Pawlowicz" snipped-for-privacy@ozi.ar.wroc[kropka]pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.pwr.wroc.pl...

Jakim cudem ? Rdzenie cewek Ci się nasyciły ?

Reply to
SP9LWH

Nie, po prostu w sieci jest trapez, nie sinus.

Pawel

Reply to
Pawel Pawlowicz
8 Dec 2003 21:15:22 +0100 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@poczta.onet.pl (ziel) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No niestety. A dzisiaj _MUSZE_ jechac na Sadybe i to juz za chwile :-(

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "Pawel Pawlowicz" snipped-for-privacy@ozi.ar.wroc[kropka]pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.pwr.wroc.pl...

No to filtr pasmowo-przepustowy z cewkami powietrznymi pozostaje jedyną alternatywą

Reply to
SP9LWH