Akumulator żelowy i max prąd

jeszcze Was pomęczę :-)

  1. Na akumulatorze żelowym 12V 10Ah napisano: "maksymalny prąd inicjacji poniżej 3A" co to znaczy?

  1. jakim max prądem (A) można obciążyć akumulator, żeby mu nie zaszkodzić?

  2. Czy marka akumulatorów Vipow to coś, czego powinienem unikać?

Można odpowiadać wyrywkowo

Vir

Reply to
Vir

Vir pisze:

Jeszcz jedno:

  1. Czy mając silnik 24V i podłączając do niego połączone szeregowo 2 akumulatory mogę je poźniej odłączyć i ładować osobno? mam tylko ładowarkę do 12-to voltowych akumulatorów]

Vir

Reply to
Vir

Znaczy, ze tlumacz nie mial pojecia o temacie. "Initial current < 3A" znaczy tyle, ze przy ladowaniu nie nalezy przekraczac 3A. Najwiekszy prad przy poprawnym ladowaniu akku olowiowego leci na poczatku ladowania, dlatego pisze sie specyficznie o initial current (poczatkowym pradzie ladowania), a nie po prostu charge current (co by moglo byc mylace i sugerowac, ze nalezy taki prad utrzymywac przez cale ladowanie).

Zajrzyj do danych producenta...he he he.

3A max w ciemno - bo straty na cieplo sa podobne przy ladowaniu i rozladowaniu. Mozliwe, ze wiecej, akku nie gazuje przy rozladowywaniu.

no idea...

Ad. 4: mozesz i nawet lepiej tak dla akumulatorow. Im mniej cel szeregowo przy ladowaniu tym rowniejsze ladowanie.

Reply to
Marek Lewandowski

Nie wiem jak z tym tlumaczeniem, ale w mocno rozladowanym aku potrafi prad wzrosnac.

Spokojnie sie znajdzie 400VA UPS z takim aku, moze nawet 500 :-)

Przesadzasz - 5C wytrzymują wielokrotnie bez zająknięcia. Dopuszczalny jest rzędu 10-15C.

a jak sie ma rezystancja wewnętrzna akumulatorów w porównaniu z kondensatorami ? czy dobrze kombinuje ze jak ( do zasialnia serwa) będe uzywał akumulatora to wiekszosc kondenstorów mogę sobie darowac?

Reply to
Rock

Proszę wziąć pod uwagę, że do mnie trzeba pisać prostymi słowy, nie znam się na elektronice.

Powtórzę więc: mam akumulator i silnik. Silnik bierze jakieś 10A prądu w szczycie. Czy mogę go podłączyć do akumulatora, czy coś wsadzić pomiędzy?

Vir

Reply to
Vir

tak.