Solid-state relay i pr?d sta?y

Witam! Czy istnieją w ogóle przekaźniki półprzewodnikowe na prąd stały? Popytałem po sklepach i dowiedziałem się, że przez wyjście ma płynąć prąd zmienny, żeby to w ogóle działało, wejście może być stałe. Czy zatem jest coś półprzewodnikowego i jak to coś się nazywa, co zamknęłoby mi obwód wyjściowy, przez który mógłbym puścić prąd stały? Bo jak się nic nie znajdzie to zostanie mi jedynie przekaźnik elektromagnetyczny, a tego chciałbym raczej uniknąć.

Zdrówka teel

Reply to
teel

teel schrieb:

są. Szukaj pod photo/MOS relais. W sumie jest to sprzęg optyczny, ale działa jak przekaźnik ;-) Tu masz wiaderko do poszukania:

Waldek

Reply to
Waldemar

Waldemar napisał(a):

Świetnie, wielkie dzięki! Znalazłem w międzyczasie jeszcze coś takiego:

Photomosy dostać w sklepach to cud. A to znalazłem za 4,80PLN.

Zdrówka teel

Reply to
teel

U?ytkownik "teel" snipped-for-privacy@gmail.com napisa? w wiadomo?ci news: snipped-for-privacy@k70g2000cwa.googlegroups.com... Witam! Czy istniej? w ogóle przeka?niki pó?przewodnikowe na pr?d sta?y? Popyta?em po sklepach i dowiedzia?em si?, ?e przez wyj?cie ma p?yn?? pr?d zmienny, ?eby to w ogóle dzia?a?o, wej?cie mo?e by? sta?e. Czy zatem jest co? pó?przewodnikowego i jak to co? si? nazywa, co zamkn??oby mi obwód wyj?ciowy, przez który móg?bym pu?ci? pr?d sta?y? Bo jak si? nic nie znajdzie to zostanie mi jedynie przeka?nik elektromagnetyczny, a tego chcia?bym raczej unikn??.

Jesli cie dobrze zrozumialem to tkai przekaznik jest w wielu czujkach PIR (np Crow). zasilany stalym pradem i steruje linia z pradem stalym. Wylutowac i gotowe.

Reply to
Robgold" <robgold NO

Dnia 22 Nov 2006 02:07:46 -0800, teel napisał(a):

4N33 i pokrewne? Ale do sieci komputerowej raczej bym dał kontaktrony...

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "teel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@k70g2000cwa.googlegroups.com... Witam! Czy istnieją w ogóle przekaźniki półprzewodnikowe na prąd stały?

Dałem ci poprzednio link do TME

na końcu listy były optoMOSFETy
jednak jakie one mają wady względem elektromagnetycznych, byś nie był potem zaskoczony

Reply to
lwh