Rdzen kubkowy .. po co szczelina ?

wez kawaleczek papieru i zrob szczeline w rdzeniu, pomierz jeszcze raz :-) I daj jakis uczciwy kondensator z 10nF.

Bo 12mH .. troche duzo z kolei, nawet jak na calkowity brak szczeliny. ale tak ze 2mH mogloby by bydle miec..

A niby gdzie ta energia się podziewa? Krasnoludki trzymają domenki?

[...]

Jarku - zbuduj przetwornice płaszczycowi - taką z 12V na 600V 1A. Na cewkach bez rdzenia. Ja będę bił brawo.

Znowu mieszasz...

Bo zapomniales ze jesli i(t)=Io*sin(wo*t), to di/dt = Io*wo*... :-)

A mowilem ze energia w szczelinie siedzi :-))

No jak to gdzie - pan Maxwell ja w otoczeniu trzyma :-)

Przeciez nie mowie zeby kompletnie nie bylo rdzenia :-)

Nie zapomniałem. Po prostu w układach przetwornic nie rozpatruje się omegi. Zdecydowanie wolę operować na analizie nieustalonych i wartościach chwilowych, pomimo tego, że rachunku różniczkowego tak naprawdę nigdy się nie nauczyłem a to co się nauczyłem - dawno zapomniałem ;-D

Ta energia jest prostym skutkiem nawijania coraz większej ilości zwojów lub podawania coraz większego prądu...

Ma być 600V 1A. Musiałbyś czytać pl.misc.samochody, żeby wiedzieć o co chodzi.

Sprawność?

Bogatyś z domu... Na Allegro kupowałem komplety ETD39 taniej niż Ty same karkasy w Elfie :-)

Przeciez energia w polu siedzi, a nie w zwojach :-P

Czemu nie podasz wiekszego pradu do rdzenia bez szczeliny. Albo czemu mu zwojow nie dowiniesz :-)

Niestety? Może dobrze, bo to zabiera mnóstwo czasu - grupa o największym ruchu w końcu.

A chodziło tam o to, że pewien megatroll twierdził, że zbudowałał pompę ładunkową zasilaną z 12V i na wyjściu 600V 1A. Bez indukcyjności, stabilną i sprawną.

Marnie... Przy tych mocach uzyskuje się spokojnie sporo ponad 80%

Jeśli jest źle policzona cewka... 75 zwojów z 12V to strasznie dużo przy tej mocy... Teraz akurat kleję zasilacz 'laboratoryjny' i dławiki do step-down zaledwie po 45 zwojów na E30 ze szczeliną 1 mm. Ale to tylko 3A na wyjściu... Przy mocach rzędu setek W zaczyna się wchodzić już zakres rzędu 10 zwojów a nawet mniej...

Sterowanie wolę robić po swojemu... Powiedziałbym, że ten MC34063 do sterowania MOSFETa nadaje się raczej średnio...

To warto trochę pooszczędzać :-)

:-)

A jeśli chciałbyś robić coś dużego:

(to nie moje aukcje!)

Wzrost pola jest prostą odpowiedzią na wzrost liczby zwojów ;-P

Wiesz doskonale czemu - rdzeń się nasyci. BTW: we wcześniejszym wywodzie pomyliłeś strumień z indukcją - max. indukcja w rdzeniu się nie zmienia... Zmienia się max. strumień.

Dobra Jarku - pobawililiśmy się - czas na poważne podejście. Obaj _doskonale_ wiemy o co chodzi i dalsze przekomarzanie się nie ma sensu. Ty to znasz z teorii, ja z praktyki (co nie oznacza, że nie znam teorii). Szkoda czasu na dalsze zabawy, bo będzie jak na p.m.s. i zabrniemy w rozważania, czy wzrost energii kinetycznej ma związek z relatywistycznym wzrostem masy :-)

To nie jest przetwornica, to jest stratnica :-)

Pytanie brzmi - czy da sie zrobic przetwornice na taka moc bez rdzenia i przynajmniej z 80% ..

W ktorym wywodzie ? Strumien jest bardzo mocno zwiazany z energia, wymiary cewki sie zazwyczaj nie zmieniaja.

Pole magnetyczne a elektryczne to podobno relatywistyczne skutki tego drugiego :-)

Nie... Potem wyszło, że to było z 220V - czyli banalny podwajacz napięcia.

Wszystkie sa takie. No moze wiekszosc, nie wszystkie. Lampy blyskowe, swietlowki bateryjne itp.

Czyli dziala. Brakuje ci sprzezenia zwrotnego. Zauwaz - tranzystora nie zniszczylo :-)

sa dwa slabe punkty: a) do policzenia potrzeba przenikalnosc rdzenia, a ta wynosi np 2000 +/- ... no ile +/- ? Bo przy 3000 sie okaze ze nie 1A, ale 0.66A

b) szczelina ktora sie tworzy przy skladaniu ... 0.05mm to juz duzo ..

Skoro obserwowales szpilke i 8kV - to wydala :-)

P.S. W twoim ukladzie to musi byc waska szpilka

Ty sie zastanow nad zwykla przetwornica zaporowa, fly back czy jak to sie tam nazywa. A to oznacza rdzen ze szczelina i brak kondensatora.