Po co są rezystory zerowe?

Witam

Kupiłem sobie ostatnio wielki worek rezystorków, i są tam między innymi rezystory oznaczone jednym tylko, czarnym paskiem. Multimetr pokazuje, że mają 0 Ohm. Kiedyś słyszałem określenie "rezystory zerowe" i zdaje mi się że to właśnie są takie elementy. Pytanie: po co komu takie rezystory? nie prościej wlutować kawałek kabelka?

Reply to
scx

W technice cyfrowej (komputery itp) czesto stosowane jako zworki do ustawianan paramerow pracy. A maszyna wkladajaca elementy w plytki nie chwyci kabelka a reststor o ustalonych wymiarach chwyci i wlutuje.

Konkludujac: Jak nie wiadomo o co chodzi to ... wiadomo o co chodzi.

Reply to
Biorelaxator" TOpowernet.pl

Jak masz maszyne do wkladania elementow to nie :-)

Użytkownik scx napisał:

W SMD służą jako najczęściej zworki dla płytek jednostronnych. Koszt zamontowania czegoś takiego jest tańsze od przewlekanego (oczywiście jeżeli są jeszcze inne elementy smd na płytce).

Reply to
AdelA

AdelA napisał(a):

One właśnie pełnią funkcję takiego "kabelka" przygotowanego do łatwego montażu.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

u nas na to mówią drut z uchwytem.