Pytanie do speca od plazm (LG PDP 42V6)

Hej,

Może znajdzie się tutaj ktoś, kto ma doświadczenie z plazmami i może mi pomóc? Ja oprócz tej jednej sztuki nie mam żadnego doświadczenia, więcej

- całą wiedzę o plazmach, jaką mam, zdobyłem naprawiając tą jedną sztukę.

Mam plazmę LG RZ-42PX11 (z panelem 42V6). Była mocno chora (uszkodzony jeden COF, uszkodzony jeden układ na YDRV, uszkodzony YSUS), ale powymieniałem i ponaprawiałem to, do czego udało mi się dojść. Został jeden objaw - niepełne kasowanie obrazu. W spowolnieniu wygląda to tak:

Problem opisałem tutaj:
bo to najbardziej profesjonalne forum o plazmach, jakie znalazłem, ale od czasu napisania tego posta doszedłem do jeszcze czegoś. Nie pisałem już tam, bo i tak wygląda na to, że oni gówno wiedzą.

Teraz najbardziej prawdopodobnym tropem jest to, że moduł ZSUS generuje sygnał Z, ale nie generuje Z Ramp. Czemu tak myślę? Bo:

- nigdzie na oscyloskopie (między wyjściem ZSUS i masą) nie mogę znaleźć sygnału, który jest określony w specyfikacji jako Z Ramp

- kręcenie VR3 na ZSUS (którym powinno regulować się Z Ramp) nie powoduje żadnych zmian ani na oscyloskopie, ani na ekranie plazmy

- brak jest sygnału Ramp Up ("najwcześniej" mierzyłem na wejściu bufora na płytce CTRL, on idzie przez bufor do prawego XDRV i potem do ZSUS, a na bufor idzie z... i tu moje pytanie, skąd)

- nigdzie na oscyloskopie nie widzę nawet śladu Z Bias

Przebieg z ZSUS wygląda tak:

Co zostało zrobione:

  1. Ustawione napięcia (Vs, Va, 5V, Vsetup, -Vy, Vscw) i przebiegi (set-up, set-down) - to od razu po wymianie YSUS (którą zrobiłem z powodu innego uszkodzenia tej plazmy)
  2. Wymiana modułu ZSUS - ten sam objaw
  3. Wymiana modułu CTRL - ten sam objaw

Mam jeszcze swój stary (uszkodzony) YSUS, który chcę wstawić i sprawdzić, czy wtedy Ramp Up się pojawi (objaw jego uszkodzenia był inny, wtedy nie sprawdzałem ZSUS ani Ramp Up), ale zanim to zrobię, pytania:

  1. Czy sygnał Z Ramp jest pobudzany przez sygnał Ramp Up?
  2. Gdzie jest generowany sygnał Ramp Up? Na CTRL, na YSUS, może main board go wysyła po LVDS-ie (co wątpliwe, ale zaczynam być zdesperowany i brać wszystko pod uwagę)?
  3. Jaki objaw powinien być na ekranie po kręceniu potencjometrem VR3 na ZSUS?
  4. Czy macie jeszcze jakieś pomysły, dlaczego tego sygnału może nie być?

CTRL ma z YSUS wejścia oznaczone YO_RAMP_UP(YO_DUMMY4,VS) oraz YO_RAMP_DN(YO_DUMMY5,GND), ale po pierwsze też nie ma tam żadnego przebiegu, a po drugie odpowiedniki tych styków na YSUS są niepodłączone...

Jakieś pomysły? Władowałem w tą plazmę już więcej kasy, niż kosztowałoby mnie kupienie takiej samej, sprawnej i używanej, na Allegro, ale teraz to zaczęło być ambicjonalne - zawziąłem się...

Reply to
Adam Wysocki

Chlopie przeciez to jakis stary parch, szkoda twojego czasu i nerwow wywal to na smietnik.

Swoja droga to taka poswiata w plazmach to norma.

Reply to
LeonKame

LeonKame

Tak - właśnie takiej porady oczekiwałem. Dzięki niej kupię sobie nowiutki TV za parę kafli i będę włączał go, tak jak to robię teraz, 2-3x do roku.

To nie jest norma, ta poświata trwa za długo. Poza tym tu ewidentnie brakuje jednego sygnału. I chcę się dowiedzieć, gdzie on jest generowany.

Btw. Podpiąłem stary YSUS, bez zmian...

Reply to
Adam Wysocki

Zerknij na pobor mocy 350W a pozniej na rozdzielczosc, przeciez to jest porazka na calej linii. Wywal to na smietnik kup jakies LCD i ciesz sie , rok temu kupilem bravie FHD za 50 zeta wymienilem kondensatory w zasilaczu i smiga u tesciow do dzis.

Reply to
LeonKame

Moc mi kompletnie nie przeszkadza, przy tym, ile ja używam TV, to naprawdę promil mojego zużycia. A rozdzielczość... to fakt. Ale z 2.5m i tak nie widać, bardziej zależy mi na tym, żeby TV był wielki, niż na rozdziałce.

Problem w tym, że władowałem już w to sporo kasy i nie chcę tego tak po prostu wywalić :(

Zresztą mam TV LCD 32 cale i daje radę, kupiłem za parę stów. Ale chciałbym jednak odpalić tą plazmę...

Reply to
Adam Wysocki

Chyba pozostaje ci elektroda . Osobiscie sprawdzil bym to co zwykle czyli pojemnosci jakies nadpalenia i zimne luty .

Reply to
LeonKame

W dniu 2015-12-18 o 23:30, LeonKame pisze:

Kolego, z całym szacunkiem, ale mam wrażenie, że Twoja wiedza delikatnie mówiąc mija się z wiedzą Adama Wysockiego.

Ja niestety, też nie pomogę - za wysokie progi.

Reply to
Adam

To sadzisz wasc ze wiedze sie mijaja? Czegos nowego sie dowiedzialem.

W kazdym badz razie jak dla mnie to adas grzebie w gownie. A taka poswiata w starszych plazmach to norma niestety.

LeonKame

W dniu 19.12.2015 o 16:43, LeonKame pisze:

  1. Zdaje się, że rzeczownik "wiedza" nie występuje w liczbie mnogiej.
  2. Nie można się minąć z czymś co nie istnieje.
Reply to
Kaczin

Wystepuje jak najbardziej, "oni wiedzą"

Reply to