[ot] odkurzacz, moc > 900 W

mozna w PL kupic zwykly (bez wielozadaniowosci typu pranie dywanow, etc.) odkurzacz moc > 900 W (nie, bo unijny szlaban?)? jesli tak - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W. jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

Reply to
1634Racine

Dnia Wed, 5 Dec 2018 00:18:50 +0100, 1634Racine napisał(a):

Tylko nie wiem - stare zapasy, czy "nie przeznaczony do uzytku domowego".

A po co ci wielka moc ?

J.F. w news: snipped-for-privacy@40tude.net [......]

czy prawda jest poglad: sprawnosc zasysania brudu odkurzacza 900 W jest > = odkurzacza 1800 W?

Reply to
1634Racine

„Sprawność” mierzona podciśnieniem w worku odkurzacza może być podobna. I w laboratoryjnych warunkach wyjdzie nieprawdopodobna siła ssania. Ale będzie to związane wprost z konstrukcją ssawki, która będzie nie do przesunięcia na wykładzinie winylowej (miękkiej).

Ja jednak wolę ssawki które aż tam mocno w podłoże się nie wpijają a dobre oczyszczanie wolę zawdzięczać mocy odkurzacza i nie siłować się przy odkurzaniu.

Na pl.misc.budowanie był nie tak dawno temu obszerny wątek o odkurzaczach co same po domu latają. Warto się zapoznać przed zakupem czegokolwiek innego.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Miesiąc temu miałem taki sam dylemat.

Najpierw w internecie znalazłem tego Sencora (1400 Wat !!!):

po obejrzeniu go w markecie to stwierdziłem że to chińska tandeta.

I zanabyłem tego Zelmera:

że ma tylko 890 Wat to siła ssania jest bardzo duża. Po za tym jest solidnie wykonany, plastik jest gruby, a nie taka tandeta jak w Sencorze.

Producent Zelmera daje na ten odkurzacz 4 lata gwarancji.

dniu środa, 5 grudnia 2018 00:19:00 UTC+1 użytkownik 1634Racine napisał:

Reply to
pytajacy

W dniu 05.12.2018 o 00:18, 1634Racine pisze:

Ja nie mam dywanów i spokojnie mogę polecić odkurzacz automatyczny z mapowaniem. Nie ciągnie tak jak zwykły odkurzacz, ale jego systematyczność sprawia, że nie ma takiej potrzeby.

W domu zrobiliśmy instalacje pod centralny, ale od trzech miesięcy kiedy jeździ automat, to wydaje się zbędną.

Na pl.misc.budowanie był wątek o tym.

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu środa, 5 grudnia 2018 12:02:52 UTC+1 użytkownik 1634Racine napisał:

Pamiętasz PRLowskie odkurzacze? "Moc ssania" miały wystarczającą raczej. Teraz w domu nie mam ani jednego dywanu czy innej wykładziny ale za PRL to w każdym pokoju dywan leżał i ówczesne odkurzacze dawały rade A teraz sprawdź jaka moc silnika miały tamte odkurzacze

Reply to
Kris

Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu środa, 5 grudnia 2018 12:02:52 UTC+1 użytkownik 1634Racine napisał:

Mala, ale niedawno mialem w reku odkurzacz sprzed lat - on "wcale nie ciagnal".

Tylko mialem wrazenie, ze to wina weza, bo bez weza to na wlocie jakos ssal.

No i te z PRL fajnie dmuchaly, mozna sie bylo pobawic.

W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:37:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Może się mylę ale mam wrażenie że za PRL w odkurzaczach ssanie nie było jakoś mniej wydajne jak w teraźniejszych klamotach.

Może tez być wina wtyczki której do kontaktu nie wsadziłeś;)

Ano fakt różne ciekawe zastosowanie to dmuchanie miało

Reply to
Kris

Ten był najlepszy

i może dotrwałby do tej pory, miał NRD-owski silnik, w tym silniku padło jedno uzwojenie stojana, Chciwy "naprawiacz" zaczął od przewijania wirnika - kasa... i d..a! bo tworzywo którym NRDdowiec zabezpieczył wirnik (uzwojenia wirnika) pokonało naprawiacza :-/

Włodek

pytajacy w news: snipped-for-privacy@googlegroups.com [......]

szukam bez worka, ale z pojemnikiem. w innym poscie opisalem Tefala, 750 W i zdaje sie, ze moc nadrabiana takim dziwnym mechanizmem ssacym, ze nie da sie wykonac szczotka-ssawka ruchu w prawo / w lewo podczas odkurzania.

Reply to
1634Racine

Kris w news: snipped-for-privacy@googlegroups.com

ja z 10 lat uzywalem electrolux 1800 W , byl b. ok, teraz sprawdzilem Tefala

750 W i opisalem co to za cudo w innym poscie, czyli jaka to katastrofa.
Reply to
1634Racine

RoMan Mandziejewicz w news:9888717732$ snipped-for-privacy@squadack.com

ano wlasnie --> np.:

W, szczotko-ssawka (czy jakos tak :) ma trzy poziomy wysokosci, na najnizszym i wyzszym nie ma mowy zeby w trakcie odkurzania przesunac szczotke w prawo/w lewo, mowie powaznie - reka mezczyzny nie jest w stanie tego dokonac ,gdy odkurza sie standardowa podloge parkietowa, bo tak absurdalne jest "przyspawanie" do podloza sila ciagu; mozliwy jest tylko ruch od siebie/do siebie. Dopiero na trzecim, najwyzszym uniesieniu szczotki (a przeciez najczesciej nie o to chodzi) z trudem daje sie szczotka manipulowac na wszystkich kierunkach podczas odkurzania. Z trudem. To jest konstrukcja do bani. Poprzedni odkurzacz elektrolux o mocy 1800 W chodzil bez zarzutu. Nie musze dodawac, ze odkurzenie zwyklego chodnika zadna szczotka w zestawie nie jest po prostu mozliwe (a ponoc klasa w sprawie dywanow = A) (btw: nie mowiac juz o tym, ze ten odkurzacz najzwyczajniej na swiecie nie ma... regulacji obrotow, a wylot powietrza jest w gore, prosto na odkurzajacego, bo jest... od strony odkurzajacego)

twierdzisz wiec, ze problem jest w dziwnie skonstruowanej ssawce, czy w ogole w mechanizmie ciagu i mniejsza moc nadrabia sie ssaniem = przyspawanie do podlogi? Ja to w zasadzie wyzej potwierdzilem...

czyli na co zamienic powyzszego Tefala...?

Reply to
1634Racine

Tylko po co? Dałeś się złapać na marketingowy bełkot? Skuteczność okurzania nie jest wcale wprost proporcjonalna do mocy silnika. Wręcz przeciwnie - w pewnym punkcie zależność zaczyna być odwrotna. Mam w domu odkurzacz kupiony jeszcze przed nowymi regulacjami. Ma regulację. Gdy zaczęto dyskutować nad tym zakazem z ciekawości zacząłem eksperymentować. I co się okazało? Najlepiej sprawdza się po ustawieniu go gdzieś w połowie skali. Unia wiedziała co robi najwyraźniej. ;)

Reply to
Atlantis

Coś w tym jest. Mam już dwu-trzy letniego zelmera i w nim przy zwykłej szczotce nie ma co nastawiać mocy ponad 50% bo dywan zabierzesz a nie przesuniesz szczotki (ale te 100% przydaje się przy turbo szczotce). Z drugiej strony albo szczotka jest za nisko (z podniesionym ,,futerkiem'' dookoła)i grubsze śmieci odbija, a jak jest wysoko to te ''futerko,, ma tak mało szczelin i jest tak twarde że i tak grube śmieci odbija - i tak źle i tak niedobrze ;)

Reply to
Grzegorz Krukowski
1634Racine w news:5c085055$0$522$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

skonczylo sie na tym cudzie -->

miesiac dzialania, poki co - strzal w "10"

Reply to
1634Racine