opozniony led

W dniu środa, 17 września 2014 18:29:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Nie mam zielonego pojęcia skąd oni wzięli ten system wyświetlania. Ale to encyklopedia i w niej wszystko jest możliwe. Z tego schematu wynika ze raz jest wyświetlane pól klatki i za chwilę drugie pół. Mryganie jeśli by się skądś brało to by wynikało ze zmiany klatki a nie że często mruga lampa za filmem to jest mniejsze. Internet jest dobry bo daje proste odpowiedzi na wiele pytań. Ale niektóre mogą być za proste albo błędne.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

To kręć filmy 3D w Polsce. Sporo kasy zarobisz.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Już nie trolluj.

Ok, przetłumaczę na polski: To fragmenty z wikipedii o projektorach i ich historii. Całkowicie 2D. Okazuje się, że omawiany tu na grupie efekt męcania oczu przez migotanie <=25Hz był znany już na początku XX wieku. M.in Edison zalecał minimum 46 błyśnięć na sekundę, co uzyskano poprzez dwukrotne wyświetlanie tej samej klatki.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Powoływanie się na Edisona jest śmieszne. Powiedział tak sobie i już. Ale żeby to sprawdzić to współczesna technika może być za cienka. Bo żeby sprawdzić czy to co on powiedział działa trzeba się do mózgu elektrodami podłączyć. Najpierw trzeba jeszcze wiedzieć gdzie się podłączyć. Odczucie zmęczenia jest subiektywne i nie może stanowić podstawy do żadnego twierdzenia ani prawa. Przełączyłem przed chwilą telewizor w tryb 25p. Kręciłem głową, patrzyłem bykiem i z boku. Żadnego migotania nie widzę.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Dnia Wed, 17 Sep 2014 10:28:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

No wlasnie o to chodzi - na czas zmiany klatki musi byc ona zaslonieta. Co powoduje zauwazalne miganie. Wiec oni w polowie czasu swiecenia znow na chwile zaslaniaja, wiec miga dwa razy czesciej ... i jest niezauwazalne.

W dniu 2014-09-17 15:54, Zachariasz Dorożyński pisze:

Bo zależy od _wypełnienia_. W "żarówce" LED z szeregowym kondensatorem, migotającej, wypełnienie jest marne - to znaczy przez diodę pełny prąd płynie dość krótko. Efekt jest trochę niwelowany przez poświatę luminoforu, ale widać mruganie - kątem oka, na poruszanej ręce. Mam takie "żarówki" 2,2W E14 na diodach 5mm THT, za 5,99/szt. W biedronce kupiłem jakieś 4,3W GU10 (jak halogeny z reflektorkiem) i one włączają się z mało zauważalną zwłoką, może 200ms. Absolutnie nie widać migania. Kupiłem też za 16zł w Elektrecie ledówkę 7W na LED 3528 (nie 2835). Startuje bez zwłoki, a też nie da się w żaden sposób okiem zauważyć migania. Z ciekawości w chwili wolnego może spróbuję poobserwować fototranzystorem.

Reply to
Michał Lankosz

W dniu środa, 17 września 2014 22:43:41 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

Narysuj sinusoidę o parametrach sieci 230V, wyprostuj mostkiem i obetnij na poziomie 30V. Zobaczysz ile diody w ledówce świecą a ile nie świecą.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Zachariasz Dorożyński pisze: [..]

Bzdura Zapomniałeś o kondensatorze szeregowym.

Reply to
AlexY

Już ten link wrzucałem, ale nie zaszkodzi ponownie. Na obrazku jest prosty (czysto mechaniczny) układ z mechanizmem maltańskim. Jakby było pojedynce błyśnięcie, klatka przesuwa się przez 1/4 czasu, przez pozostałe 3/4 klisza jest oświetlana. W wersji z podwójnym błyśnięciem przesłona (nie wiem, czy to poprawna nazwa, to, co odcinało światło kiedy klisza się poruszała), ma, tak jak mówisz, symetrycznie położony drugi obszar zasłaniający obraz. Mamy więc w jednym cyklu dwa razy po 1/4 świeci, 1/4 nie świeci. Spadek jasności jest do 2/3.

BTW, pierwszy akapit tego rozdziału.

jest to wyraźniej napisane niż w artykułach o projektorze;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu środa, 17 września 2014 23:27:18 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

No właśnie. Z kondensatorem robi się źródło prądowe. Według Ciebie obcinają diody tak że zostają same górki czy zostawiają napięcie względem zera? Opisz z grubsza jak wygląda na wyjściu przebieg z zasilacza z mostkiem opornikiem szeregowym i równoległą diodą zenera. Taki najprostszy stabilizator napięcia bez kondensatora wygładzającego. Napięcie wejściowe 230V przemienny, dioda zenera 30V opornik szeregowy taki żeby nie upalić diody.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

W dniu środa, 17 września 2014 23:27:18 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

Fakt zapomniałem. Dla mnie było oczywiste ze musi być coś co ograniczy prąd. Dla Ciebie jeśli nie jesteś kretynem też to było oczywiste. To po chuj piszesz że bzdura. Normalny by napisał że powinien być ogranicznik prądu i ja bym mu przyznał rację.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Zachariasz Dorożyński pisze:

[..]

Wiem że wcale idioty nie udajesz więc ci wytłumaczę, nic tu nie jest "według mnie" bo tak działa fizyka, jest to obwód różniczkujący, przepuszcza rozciągnięte nieco szpilki, opornik ogranicza prąd udarowy do wartości która nie upali diód, kondensator szeregowy ustala wartość średnią prądu. Woila, "ledówka" świeci bardzo króciutkie okresy czasu z częstotliwością 100Hz. Pytanie z zasilaczem jest tu bez sensu.

Reply to
AlexY

W dniu 2014-09-17 17:18, Marek pisze:

Nie przysłona tylko migawka i ta migawka miała trzy otwory do wyświetlenia 1 klatki, po czym następowało przesunięcie taśmy. Stąd 72 Hz.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2014-09-18 01:13, AlexY pisze:

Ciekaw jestem, czy wszystkie mają mostek. Można oszczędzić i dać jedną diodę - antyrównolegle do łańcuszka LEDów.

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 2014-09-18 00:21, Zachariasz Dorożyński pisze:

Moment, jakie źródło prądowe? Źródło prądu stałego czy przemiennego? Uważasz, że przez LED, czy Twoją zenerkę, płynie stały prąd? Jasność LED zależy od prądu czy od napięcia na niej?

Reply to
Michał Lankosz

W dniu czwartek, 18 września 2014 08:27:22 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

Można dać ale to chodzi o zrobienie żarówki a nie grzejniczka.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

W dniu czwartek, 18 września 2014 09:00:10 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

Po co pytasz jak nie potrafisz opisać przebiegu na wyjściu takiego prostego zasilacza.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Widzę, że tu sporo ekspertów od kina, to może ktoś mi wyjaśni dlaczego ekran w kinie jest perforowany? Czy taka perforacja nie degraduje rozdzielczości?

Reply to
Marek

W dniu 2014-09-18 10:09, Zachariasz Dorożyński pisze:

Żyjesz na Ziemi na której Chińczycy produkują prawie po kosztach, czy na innej ziemi?

Reply to
Michał Lankosz