Zasielanie LED z baterii

Jakiej mocy ta dioda?

Bleeee... Nie cierpię pomp ładunkowych.

[autoreklama]
:) zaslia nawet 3 :) i wciąż na chodzie [/autoreklama]

el_es

Reply to
Lukasz Sokol

Raczej nie - praw fizyki nie zmienisz i pompa ladunkowa bedzie kiepska ze zrodlami napieciowymi. Szczegolnie jak mowimy o baterii, gdzie kazdy mJ sie liczy.

Chyba zeby .. wykorzystajmy prawa fizyki. Kondensator o zmiennej plynnie pojemnosci. Tylko jak to zrealizowac ..

Moze kiedys, jak zrobimy bateryjki atomowe, to bedzie sens przypomniec sobie kondensatory. Albo np w ogniwach slonecznych.

Ze względu na niską sprawność poza szczególnymi przypadkami powielania napięcia.

Zdecydowanie nie. Jak zaczynałem zabawe z przetwornicami, to indukcyjność była tylko i wyłącznie kulą u nogi - rdzenie przypadkowe, z demontażu i bardzo mało literatury na ten temat. Radziecka książka z początku lat 60-tych zajmowała się rdzeniami blaszanymi itd.

Ja zacząłem od eksperymentów a jak nie chciały wychodzić, to sięgnąłem po teorię. Ale i tak wiecznym problemem był brak jakichkolwiek informacji o rdzeniach :-( Teraz jest wszystko - rdzenie do wyboru, dane w formie papierowej i plików, gotowe programy do liczenia - żyć nie umierać. To nie te czasy, gdzie flybacka liczyło się z Ipk^2*L*f/2 a trafa do forwardów/push-pull z 10^4/4BfS i człek się modlił, żeby rdzeń się nie nasycał...

Zabieram się od kilku miesięcy za opracowanie porządnego kalkulatora do liczenia przetwornic na MC34063 (zwariowany PFM) i jakoś do tego serca nie mam. Klasyczne PWM też chciałem robić ale stwierdziłem, że otwartych drzwi:

wyważać nie ma sensu ;-)

Toż to zwykly transformator ;-)