Norwegia włączyła UKF FM

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 16:43:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Cholera wie. Dawno temu bym sie spodziewal wzmacniacza klasy C, to on ma sprawnosc taka sama. Teraz cholera wie co zrobili - niby mozna jakims PWM.

Oj tam, chlodnica od samochodu moze 300kW rozproszyc, tylko wymaga

200km/h :-)

Sami sie pewnie grzeja.

Demokracje portfelowa wprowadzic ? Polityk mowi szczytne haslo i podaje konto do wplat :-)

W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 20:04:06 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

Multicast is dead. Dlatego napisalem w cudzysłowiu bo to wymaga podejscia rozproszonego. Łączysz sie do rmf a rmf wie gdzie masz isp i przekieruje cie do ichniego proxy. Ichnie proxy sciąga strumien raz z rmf i rozsyła do 10 klientów.

To sporo łatwiejsze do zrobienia niż multicasty na cała polske w każdym isp, domu, tetheringu androidowym itp...

Reply to
sczygiel

W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 21:23:38 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Wpływa. Niezbyt mocno ale wpływa. W którymś młodym techniku widzialem jak sobie ktoś budował sobie generator i miał tam wskażnik mocy czy natężenia prądu. I jak włączał odbiornik to widział interakcję w nadajniku.

Dodatkowo z tymi dipolami to jest tak że jak go uruchomisz to w jego sąsiedztwie spada natężenie pola. To OIDP jest związane z strefą fresnela. Ale w praktyce jak masz dwie anteny za blisko to jest szansa ze odbierają słabszy sygnał niż gdyby je rozsunąć...

Reply to
sczygiel

Pan Adam napisał:

Gdyby zasilić obie cewki tym samym przebiegiem (przeciwfaza obojętna), to by wyszedł układ mnożący, jak w watomierzu. Przy przejściu przez zero siła przyciągająca zerowa, a w innych momentach proporcjonalna do iloczynu sygnałów (w ptaktyce podniesienie funkcji do kwadratu). Głośnik zasilany sygnałem 440 Hz zapiszczy z częstotliwością 880 Hz. Nie o to nam chodzi.

A czym by przed wojną prostowali prąd z dipola do naładowania akumulatora? Detektorem galenowym? Diodą próżniową z katodą żarzoną pozyskaną energią?

Chałupy oświetlano w latach siedemdziesiątych z nadajnika Polskiego Radia w Konstantynowie. Wieś była tak blisko masztu, a moc promieniowana tak duża, że świetlówki świeciły same, żarówki po dodaniu jakichś drutów, a siatka w płocie lub blacha w drzwiach od chlewika potrafiła gadać, grać i śpiewać. Zresztą po zawaleniu się masztu nie odbudowano go z tego powodu, że ludzie już nie chcieli tej darmowej energii, a normy ich w tej niechęci wspierały.

Ten megawat rozprasza się po całej Europie, a moc maleje bardziej niż z kwadratem odległości. Dużo z tego nie da się wydipolować.

snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

W Konstantynowie woda chłodząca anody lamp nadawczych zasilała centralne ogrzewanie budynków stacji. Latem nie ma problemu rozproszyć. W Solcu są nadajniki tranzystorowe (chyba 256 sztuk), o wiele wyższej sprawności. Musi być dużo mniej odpadów niż 2 MW.

snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Też się bawiłem takimi nadajnikami. To były układy z jakąś pentodą (EF82?) pracujące w zakresie UKF. Nawet dało się zrobić pirackką transmisję do odebrania zwykłym radiem. Dipole nie dość, że blisko, to jeszcze względnie dobrze dopasowane. W przypadku fal długich nikt raczej nie planuje pozyskiwać wolnej energii ćwierćfalowymi dipolami. Więcej jej łapie (i marnuje) słup wysokiego napięcia, niż czyjaś przemyślana konstrukcja z drutu.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan Adam napisał:

Ale w obwodzie anodowym nie ma przescia przez zero. Za to nieliniowosc bedzie duza i powinny sie mieszac czestotliwosci ... ciekawe jakby to brzmialo.

Hm, popatrzec po scalakach i zmontowac takowy, czy zasymulowac na komputerze :-)

Ale postaw w poblizu wiele anten odbiorczych - razem spora moc odbiora ... i czy zmniejszy sie sygnal docierajacy do reszty Europy czy nie ?

snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Ustanowić specjalną komisję, która postanowi, w jaki sposób najlepiej babci dogodzić mając na to tysiąc złotych? Jest wiele takich sytuacji, że idą na cos pieniądze, ale dopiero przeliczenie tego "na twarz" robi wielkie wrażenie. Pamiętam jak kiedyś sam jeden jechałem pociągiem złożonym z kilku wagonów ciągniętych przez parowóz. Chciałem kupić bilet u konduktora, ale mi nie sprzedał, bo nie miał wydać reszty.

A nawet musimy. Dyskusje, czy odbuować Konstantynów, czy budować nowy nadajnik w innym miejscu szybko się skończyły, gdy zawisła groźba odebrania częstotliwości i dania jej komu innemu.

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 21:23:38 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Nawet mocno wplywa. To sie nazywa GDO (Grid Dip).

Mniej wiecej od 4 minuty jest demonstracja.

Tylko tu trudno mowic o antenie - to raczej indukcyjne sprzezenie obwodow.

Swoja droga ... skad ten skok pradu zasilajacego/sygnalu - przeciez badany uklad rezonansowy teoretycznie strat nie przynosi.

Pan J.F. napisał:

W przypadku mnożenia wystarczy, że jeden czynnik przechodzi przez zero. Transformator głośnikowy te radia miały.

Kijowo.

Ja jako anteny do moich radyj detektorowych używałem rynny. Do głowy by mi nie przyszło, by stawiać osobna konstrukcję. Rynna z radiem, bez radia, czy z pozyskiwaczem energii -- zawsze jest taką samą rynną.

Pan J.F. napisał:

Ale to dotyczy strojonych obwodów rezonansowych o sporej dobroci, a nie anten. Legenda miejska głosi, że w ten sposób ubecja (jej nikt o żadną dobroć nie posądzał) szukała słuchaczy Wolnej Europy. Nawet tych, co mieli wyłączone radio.

Jarek

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan J.F. napisał:

nawet te z takim glosnikiem ?

Ale mnie ciekawi, co by bylo, gdyby nie mialy - taki glosnik "szeregowy" wpinamy bezposrednio w obwod anody ...

Sama lampa ma troche takiej skladowej ... i ponoc dzieki temu dobrze brzmi :-)

O zasade chodzi.

Oj, z radiem jest dipolem krotkim obciazonym, a bez radia nieobciazonym.

Jak dzialaja dipole nieobciazone mozna zobaczyc chocby w antenie typu Yagi.

Pan J.F. napisał:

Nawet z takim.

Nic by nie było. Wysokoomowe słuchawki tak były wpinane.

Trochę ostrej papryki w gulaszu węgierskim też dobrze brzmi. Ale wymnożenie całego sygnału przez samego siebie nie jest dobrym pomysłem.

Więc zasada jest taka, że nie trzeba stawiać anten, dowolny złom wystarczy.

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 08:12:49 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:

To tylko dowcip. oni nawet ołówków nie używali bo grafit im tam nie bardzo pasował jako przewodzący prąd kurz w nieważkości....

I to nie nasa ten długopis opracowała tylko jakaś firma prywatna i za darmo dawała do użycia nasa. Jak widać prowy trik nie bardzo zadziałał bo o firmie mało kto pamięta. :)

Reply to
sczygiel

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan J.F. napisał:

Ale one mialy magnes staly.

Ale my tu mamy sygnal, z dodana skladowa stala, i to przemnozone przez siebie.

... i odbiera energie z sygnalu, i zmusza do pompowania wiecej kW do anteny ?

Am 16.01.2017 um 18:03 schrieb J.F.:

1Usługa Hotspota Wi-Fi jest niedostępna w chwili publikacji niniejszej informacji.
Reply to
Waldemar

Am 17.01.2017 um 11:02 schrieb snipped-for-privacy@gmail.com:

Waldek

Reply to
Waldemar

Am 17.01.2017 um 11:48 schrieb Waldemar:

Przede wszystkim łatwopalny, a Amerykanie mieli atmosferę 100% tlenu.

I aż tyle nie kosztują. 4 lata temu kupiłem koledze parę długopisów, bo chciał dla reklamy. Zapłaciłem chyba 20$ za sztukę w sklepie pracowniczym NASA. Wkłady po parę dolarów były.

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan J.F. napisał:

Miały. Bo nadawały się również do wpinania w inny sposób. W tym układzie nawet bez magnesu by grały dobrze.

Składowa stała w niczym nie przeszkadza. Zniekształcenia powstałe z mnożenia nie są w stanie zagłuszyć silniejszego sygnału podstawowego.

Odbiera, ale nie zmusza. W praktyce.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan J.F. napisał:

Oj ... (s+c)^2 = s^2 +2cs +c^2.

Jesli sygnal s bedzie maly, a stala c duza ?

No coz - ta antena byla wysoka, a rynny niskie i daleko.