Norwegia włączyła UKF FM

Hmmm... a w Toruniu? Udałoby się :)

L.

Reply to
Luke

Taaa, jasne. Czego YT jest dowodem.

przewidziane

Używalne było tylko w ramach własnej (wew.) sieci operatora, mało kto tego używał i teraz już chyba nikt. Rozwój sieci, CDNy, anycastowe IP spowodowały, że broadcast stal się zbędny.

Reply to
Marek

Sebastian chyba opisywał jakieś chińskie radia smochodowez wifi czy nawet z modułem gsm. W sieci można też znaleźć własne patenty z taspi albo inne wynalazki:

Marek

Najgorsze jest to, że w stronę takiego tumanizmu pcha najzwyklejsze wygodnictwo.

Opowieść kolegi - kupił płytę CD, zgrał sobie ją do mp3 i pyta żonę, czy wgrać jej tą płytę do jej ajfona.

Żona: ale po co, przecież te piosenki, które mi się podobają, mam na jutubie!

No i żona ma podobno wykupiony najdroższy możliwy pakiet LTE, bo ten jutub musi być zawsze i wszędzie. I przecież tam wszystko jest.

A bez tego jutuba to takie trudne - trzeba wgrać, zgrać, uruchomić, kliknąć 5 razy, jakieś foldery, bajery, po co... w tym czasie można pogadać z koleżanką do duperelach a potem wejść na jutuba :)

L.

Reply to
Luke

Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili captcha).

Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich potrzeb rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony do

64 czy 128 kbps, bez limitów danych.

Gdyby taka karta sim była za kilka złotych miesięcznie, to pierwszy bym to włożył do samochodu. Nawet przy ograniczeniu do 64 kbps (większość poważnych stacji radiowych udostępnia streamy w różnych jakościach).

L.

Reply to
Luke

Dnia Sun, 15 Jan 2017 18:41:07 +0100, Marek napisał(a):

Lacza w USA tanie :-) Ktos wie jakie maja i ile za nie placa ?

Czyli broadcastow nie ma, a jakby taki RFM ze swoimi ~5mln sluchaczy chcial kazdemu dostarczyc powiedzmy 128kb/s, to by potrzebowal miec lacze 640Gb/s. Ile tam sie obecnie w swiatlowodach osiaga ? Z tego co widze, to juz takie predkosci nie dziwia ... ale nawet 650 wlokien po 1G wyglada w miare realnie. A i 6.5 tys laczy po 100M tez - sie sprzedawca ucieszy.

Tylko jak przekonac operatora, ze dalej tez zyczymy sobie takiej predkosci :-)

P.S. Ktos moze wie, jakimi laczami "do internetu" dysponuje np Plus czy T-mobile polski ? Tak kusza tymi pakietami po 10GB ... tak licze, ze jakby to rowno na miesiac rozlozyc, to wychodzi 4kB/s, 32kb ... ale jak choc 5 mln klientow zechce wykorzystac ...

W dniu 2017-01-15 o 19:05, Luke pisze:

Captcha chyba wyłączają za jakieś 5 zł.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

5z zł/msc.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Owszem, dając Ci 3 GB transferu.

Przy streamie 128 kbps daje to Ci około 50 godzin słuchania, przy 64 -

100, a przy 32 kpbs - 200. Potem należy zapłacić następne 5 zł.

Może i w samochodzie to ma sens, jeśli jeździsz niewiele. Ale dla kierowcy zawodowego się nie nada (no może w wersji 32 kbps...). Dla mnie w sumie by wystarczyło...

A wyższy pakiet to dopiero 30 GB za 30 zł.

L.

Reply to
Luke

A nie chodziło Ci czasem o multicast? Bardziej się nadaje do mediów, ale też praktycznie egzotyczny i poza specjalnymi, wąskimi zastowaniami dla zwykłego usera niedostępny.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Sun, 15 Jan 2017 19:28:15 +0100, "J.F."

Tak, w sumie to o multicast mi chodzilo, dobry bylby ... ale jak piszesz - nie ma go.

No chyba, ze "sprawa wroci do macierzy" i Orange/Emitel zorganizuje taka usluge nadawcom w swojej sieci :-)

Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:587bb9e4$0$15190$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A oni nie maja jakiegos ograniczonego zasiegu, w sensie BTS malo ?

Odkad sie przenioslem z Plus do Play, to czesto slysze na yanosiku "brak polaczenia z serwerem". Mozliwe, ze to telefon winny i ma problemy z przelaczaniem w roamingu.

Poczekaj, bedzie obowiazkowa :-)

Juz chyba obowiazuje jakas dyrektywa unijna, ze samochod ma sam zglaszac wypadek, musi miec w tym celu telefon GSM ... ale karte niekoniecznie. Karta sie przyda np do nawigacji.

Mozna tez przez BT czy wifi i przez telefonu kierowcy do internetu sie podlaczyc ... czy na telefonie stream odbierac i przez BT do glosnikow radia.

Am 14.01.2017 um 12:02 schrieb Marek:

Mój samochód ma DAB. Poprzedni samochód (rocznik 2004) też miał. Streaming działa dobrze stacjonarnie, w samochodzie nie za bardzo. Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich krajach europejskich za wyjątkiem Polski ;-). A jak działa to zależy od pojemności BTSa i tłoku. Przenośne radia DAB są dostępne za śmieszne pieniądze (chyba od 10 funtów w UK). Droższe oczywiście też są. To, że w Polsce czegoś nie ma, nie znaczy, że nie ma tego w cywilizowanych krajach. Prawdopodobnie jak będzie 5G ogólniedostępne to będzie prościej internetowo, ale jak narazie DAB jest wyjściem. Byłem na łykend w Polsce i przynajmniej mogłem w Rydzyktown i okolicach odbierać różne stacje radiowe przez DAB, a nie tylko radio z buzią.

Waldek

Reply to
Waldemar

Am 14.01.2017 um 12:59 schrieb Tomasz Wójtowicz:

Posiadam odbiornik DRM na fale długie, średnie i krótkie. Fajnie sobie posłuchać dalekich stacji bezpośrednio w stereo. Nawiasem mówiąc radio to mam już ponad 10 lat. Tylko raczej się już od DRM odchodzi. Stacji jest coraz mniej, nawet na zewnętrznej antenie trudno odebrać więcej, niż 10 stacji. DAB mam też już ponad 10 lat (też w tym radiu z DRMem, oraz w samochodzie) i bardzo to lubię. Np jak jadę do syna do Heidelbergu i wyjeżdżając z Berlina załączam np Deutschlandfunk, to mam tą stację cały czas bez szukania i bez dziur. OK, FM też ma możliwość automatycznego przełączania przez RDS, ale to nie zawsze dobrze działa.

Waldek

Reply to
Waldemar

Jaka marka, jaki kraj?

Reply to
Marek

W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

Ale takie rozwiązanie jest bez sensu. Tak jak policzono niżej taki RMF musial by mieć rury grube albo kazdy dostawca internetu musial by oferować "jakieś" proxy broadcastowe. To sie nie uda bo sie firmy nie dogadają. Bo czemi ISP ma dokłądac sobie problemu aby rmf-owi bylo lepiej?

A to jedna stacja.

DAB/DRM/Sirius xm to dobre metody na rozwiązanie problemów. Sygnał leci, dostępny wszędzie. Jak ktos niżej zauważył, nawet AM daje dobrą jakość sygnału bo całość jest cyfrowa. A wprowadzenie/modyfikacja standardu jest łatwa w rozpropagowaniu, odbiorniki moga sie nawet same reprogramować jak sie standard zmieni i nowe ficzery sobie implementować:

-Jakieś katalogi z programami

-odpowiednik RDS dla sytuacji kiedy nie można pokryć Am-em czy krótkimi falami danego terenu.

-jakieś kanały tekstowe z informacjami itp...

Pojście w strone jaką sugerujesz jest wykonalne ale sporo gorsze od strony uzytkowej/technicznej.

A coś mi sie nie chce wierzyć że nasza cywilizacja doszła do stanu kiedy taki rodzaj usługi nie jest w stanie zostać ogarnięty przez urzędy i dostawców technologicznych. Jesli tak jest to wieszczę że ani 100 lat nie potrwa upadek...

Reply to
sczygiel

Am 16.01.2017 um 12:05 schrieb Marek:

Opel. Niemcy.

Waldemar

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to błąd.

Am 16.01.2017 um 12:37 schrieb Jarosław Sokołowski:

Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.

Waldek

Reply to
Waldemar