Norwegia włączyła UKF FM

Pan Waldemar napisał:

Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan Waldemar napisał:

Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi ... ale nie polskimi.

Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał(a):

I będziesz płacił za dostęp do Internetu z samochodu? Jaki będzie koszt słuchania muzyki powiedzmy 3 godziny dziennie? Co z zapewnieniem odpowiedniej przepustowości i minimalizacji lagów na obszarze kraju? To ja już wolę FM.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

No coz, z jednej strony dobre rozwiazanie, bo zasilanie wbudowane i nie trzeba kabla do telefonu, z drugiej ... jak rozumiem drugi abonament, trudno oszacowac potrzebna wielkosc transferu, i te cholerne telefony jak sa polaczone przez wifi, to czesto uwazaja, ze moga transmitowac bez ograniczen. Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...

Am 16.01.2017 um 13:44 schrieb J.F.:

Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma umowę z Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie dogadali w sprawie roamingu. Połączenia audio działają.

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

Aby klient byl zadowolony. A i niekoniecznie za darmo ze strony RFM ... wicie rozumicie - najlepiej by bylo, jakbyscie mieli do naszej sieci bezposrednie lacze.

Oferuja fejsbuka czy youtube, to czemu nie RFM ? Ciekawe tylko kto komu placi ...

A propos

"Nawet 1,96 Gb/s – wyniósł maksymalny ruch internetowy podczas 24. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. To o ponad połowę więcej niż w poprzednim roku, zaś w porównaniu do wyniku sprzed dwóch lat natężenie wykorzystania łączy wzrosło ponad dwukrotnie – wynika z danych Atmana. "

To bylo rok temu - ciekawe jak w tym roku ... Atman sie nie zatkal ?

W dniu 15.01.2017 18:45, Marek pisze:

Zasięg też Chińczycy zapewniają?

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Pan J.F. napisał:

Ale to roaming LTE, a nie Hotspot WiFi. Czy operator sieci mobilnej w ogóle może mieć wpływ na urządzenie, w którym pracuje modem? Ja chyba w ogóle nie rozumiem idei "samochód z łączem LTE i hotspotem WiFi". LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach, które zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą stronę? Osobny abonament do samochodu?

W dniu 16.01.2017 13:49, J.F. pisze:

Co komu po tym LTE jak zasięgu nie ma.

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Am 16.01.2017 um 13:49 schrieb J.F.:

Znaczy w tej chwili mi to dzwoni, bo przez rok mam to za friko. W telefonie mam i tak flat i transfer 20GB/miesiąc w abonamencie, ale moi synowie nie mają, więc jest ok. Po roku musiałbym płacić chyba coś koło

10EUR/miesiąc, ale jeszcze nie wiem, czy przedłużę. Karty SIM jako takiej toto nie ma, numeru jawnego też nie.

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

A co to kosztuje? W sprawie mojego Kindle Bezos się dogadał z całym światem, więc mam wszędzie darmową łączność. Ale to jest do tego, bym mógł kupić książkę gdy mnie najdzie ochota, gazetę przeczytać, ewentualnie email. Granie samochodem wymaga większego przepływu danych.

Am 16.01.2017 um 13:57 schrieb Jarosław Sokołowski:

To jest coś w rodzaju SMS w telefonach, znaczy odpad produkcyjny ;-). Samochód i tak ma łącze internetowe przez GSM/LTE, więc można dać też klientowi. Najpierw na rok, by przywykł, a potem ma za to płacić. Nie wiem, czy wykupię przedłużenie. Gdyby choć nawigację uaktualniał "on the fly" to tak, ale jak nie, to nie.

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

Mnie by trudno było przywyknąć do tego, że samochód ma swoje łącze internetowe. On ma mnie wozić, a nie całymi dniami na fejsie siedzieć! Ogólnie szemrana sprawa. Tak jak z lotniczymi silnikami Rols-Royce. Też cały czas mają połączenie ze swoją centralą, dla dobra silników. Ale już nie dla dobra pasażerów -- bo jak samolot zniknie, to i tak ta łącznośc na nic. RR ma w dupie przekazywanie innych danych, niż parametry swojego kręciołka.

Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

Może nie być innego wyjścia, niż płacić. Niezależnie od tego, co wolę, stacjonarnie nie korzystam z FM, bo łatwiej mi przez IP. Tylko samochód ostał się dla radia. Ale może będzie za darmo, jako "odprysk" innych potrzeb. Kilka lat temu też by mi było trudno uwierzyć, że będę miał nieograniczone rozmowy telefoniczne przez radio (GSM) w ramach taniego abonamentu. Gdyby sieć się tak nie rozbudowała na potrzeby transmisji danych, to by tego nie było.

Co parę lat zadaję to samo pytanie: ile osób słucha Jedynki Polskiego Radia na fali długiej? Ile mocy nadajnika (1 MW) przypada na jeden radioodbiornik? Czy jest to więcej, czy mniej, niż pobiera on z sici lub baterii?

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w

Coraz mniej, a w ogole to chyba nieliczni. Ale wiesz - polonia, wzgledy bezpieczenstwa ... no, te wzgledy sa takie, ze mialbym chyba trudnosc odebrac z braku odbiornika. Szczegolnie jak prad padnie - bo stare radio z dlugimi gdzies jeszcze mam.

No i w samochodzie moglbym.

A to to mnie od dawna ciekawi. Ile mocy zabiera obiornik z sygnalu nadawanego i w jaki sposob - zakladajac, ze ma antene drutowa, a nie powierzchniowa.

Dalsze pytania to np jaka moc ma odbiornik detektorowy i jak by to sie mialo do mocy sygnalu nadawanego gdyby tak 38 mln chcialo odbierac - choc w sumie to nie mam watpliwosci, ze pasuje. :-)

Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości Am 16.01.2017 um 13:49 schrieb J.F.:

Karte Sim podejrzewam ze ma. Taki standard sie zrobil, a jakby sie kto uparl zrobic bez karty i wpisac wprost w telefon, to podejrzewam, ze mialby spory klopot ..

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Pan J.F. napisał:

Przy iphone cos kombinowali - ajfon yes, "tethering" no.

Kwestia tylko ceny. A pomysl o zaletach:

-wszyscy w aucie internet maja w swoich komorkach i laptopach,

-nawigacja w samochodzie tez ma,

-zasilanie urzadzen nie jest juz problemem,

-antena prawidlowa, to i zasieg lepszy,

-radio internetowe, youtube dla dzieci, telewizja w przyszlosci...

Cene abonamentu tez mozna negocjowac, jesli sa dwie karty. Albo od razu jakies rozwiazanie z dwiema kartami o tym samym numerze.

O - a moze nie dwie karty, tylko tryb "remote sim", gdzie jedno urzadzenie uzywa karty wsadzonej w drugie urzadzenie, a wymiana danych z ta karta SIM np po BT.

Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości Am 16.01.2017 um 13:44 schrieb J.F.:

Vodafone jest z naszymi od dawna dogadany.

Ale byc moze nie udalo im sie dogadac na jakies darmowe/ryczaltowe transmisje danych, to w Polsce nie dziala taki samochodowy internet :-)

A swoja droga ciekawe ... T-Mobile Niemcy w podobnej sprawie dogadalo sie jakos z T-Mobile Polska, czy tez wylaczaja :-)

J,

Pan J.F. napisał:

Dobowe audytorium coś na poziomie 2,5 miliona. Może większość z nich robi to codziennie przy śniadaniu, więc w 2 miliony na raz uwierzę. Ale to wszyscy, również ci z FM, których jest chyba większość. Muszą być okresy w ciągu doby, kiedy słuchalność jest na poziomie stu do tysiąca. Czyli kilka kilowatów, by jedna para uszu mogła słuchać. W dziesięciu też uwierze (100 kW na jednego).

Polonia może słuchać przez internet.

Wymieniłem takie co ma AM, na takie z USB i microSD.

Mnie o co inego chodziło -- o marnowanie, nie o wykorzystanie.

W dzieciństwie robiłem radia detektorowe z diody germanowej i szpulki od nici (szprycha rowerowa się nie przydawała). Jeszcze nadawane było z Raszyna, miałem blisko. W nocy, gdy było cicho, dało się słuchać bez nakładania słuchawek. Więc sporo tej mocy.

Wszystko jedno ilu słucha -- jeden, czy 38 milionów.

Pan J.F. napisał:

Kindle sprzedawany do Europy ma chyba karty Vodafone. Bezos się dogadał.