MAX712 - jeszcze wątpliwości mam

Witam,

Właśnie próbuję wskrzesić baterię od pewnego urządzenia (ICOM A21). Kilka danych: zasilanie: 13.8 V, ~2A, Bateria: NiCd, 450mAh, 13,2V, czyli 11 akumulatroków, w 2 pakietach, po 6 i 5 ogniw. Teraz problem zasadniczy: chcę wymienić zużyte ogniwa na pojemniejsze (koło 2500mAh) NiMH. W związku z tym musze w zasadzie od nowa zbudować kawałek elektroniki do kontrolowania ładowaniem. Z archiwum wynika, że MAX712 jest wręcz idealny - ale jak to wyglądać ma przy ładowaniu

2 pakietów? Dwa maxy dać, czy mogę oba pakiety z jednego pociągnąć? Problem będzie taki, że jeden pakiet będzie permanentnie niedoładowany, drugi wręcz przeciwnie. A może się mylę? Może ma ktoś gotowe rozwiązanie?

Z góry dzięki za podpowiedzi

Dino

Reply to
Dino

Czy z baterii do urzadzenia wychodza 2 czy wiecej przewodow? Jak rozumien ladowarka jest wbudowana w ta cos?

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Krzysztof Rudnik napisawszy:

Tylko 2 styki + i -. Bateria to w tym przypadku 11 ogniw NiCd, kawałek elektroniki. Ładować tę baterię można na 3 sposoby: gniazdo po lewej - ładowanie kontrolowane jest przez wewnętrzną elektronikę, gniazdko z prawej - wtedy gdy używana jest ładowarka z kontrolą (pomijana jest elektronika w baterii). I 3 sposób: poprzez samo radio (radio jest zasilane z zasilacza a przy okazji ładuje akumulatory). Tu się pojawia dla mnie następny problem: jak zorganizować ładowarkę, żeby dało się ładować i odbierać prąd przez te same

2 styki?

pozdro Dino

Reply to
Dino