Lutowanie pastą zawierającą bizmut...

"J.F"

: małe ukłądy scalone SMD, czy np rurymiedziane?

LEDtaśmy, akumulatorki, cienkie przewody, drobne SMD...

: Nie wiem jaki tam topnik,

Też nie wiem.

: i jak znosi przegrzanie

Nie wiem -- dlatego pytam...

: ... i czy mozesz lutownicę ustawic na mniej ...

Dłuższy lub grubszy grot...

: pistoletowa trzeba palcem sterować :-)

Każdą tak trzeba. [oby na oko nie sprawdzać temperatury, bo dziury w oku wypala]

: Sam bizmut sie topi w temperaturze 271C, : więc raczej masz jakis stop, z cyną, ołowiem ..

Owszem.

: czy jak kro woli stop cyny z innymi metalami :-)

Papka w strzykawce -- podgrzana HA zamienia się w metal... Czy zamiast HA mogę użyć pistoletowej lutownicy? Jaką temperaturą to potraktować?

Reply to
Eneuel

Jak lutować taką pastą?

Trzeba nanieść trochę papki na dobrze oczyszczone miejsce czy można na niezbyt czyste? -- oby metalowe...

Trzeba to podgrzać [podmuchać na zimne?] do jakiej temperatury? Ponoć takie lutowie topi się w 138°C -- tedy wystarczy nadmuchać ogrzewarką (można to qpić za kilkanaście pln -- ponoć ma to 300W i daje do 200°C) do zaciskania termokurczliwych koszulek? -- czy trzeba użyć czegoś dedykowanego?

Może wystarczy podgrzanie pistoletową lutownicą?...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Ale do chcesz lutowac - małe ukłądy scalone SMD, czy np rury miedziane?

Wszystko się nada, tylko nie do wszystkiego :-)

Nie wiem jaki tam topnik, i jak znosi przegrzanie ... i czy mozesz lutownicę ustawic na mniej ... pistoletowa trzeba palcem sterować :-)

Sam bizmut sie topi w temperaturze 271C, więc raczej masz jakis stop, z cyną, ołowiem .. czy jak kro woli stop cyny z innymi metalami :-)

J.F

akumulatorki się wrednie lutuje, bo to chyba jakas stal niklowana.

cała reszta ... dostosowana do lutowania cyną, i to bezołowiową :-)

Palcem, ale gałke regulatora się kręci :-)

Ja bym potrenował gdzies na boku, zaczął oczywiscie od jak najnizszej, bo chyba na tym Ci zalezy :-)

Tylko obawiam się, ze topnik musi zadziałać, i potrzebna wyzsza. Chyba, zeby tak wczesniej przygotować powierzchnie ...

J.F