Lutowanie scalaków bezołowiowych

Witam Czy scalaczki do lutowania bezołowiowego da się lutować skutecznie klasycznym tinolem? , chodzi mi o dobre i skuteczne lutowanie a nie o "przyglutowanie" Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

A niby czemu nie? Imo mniej stresu bo przystosowane do wiekszych temperatur...

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dhqp5g$e89$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Temperatura to nie wszystko, pocynowane są lutowiem bezołowiowym, więc mogą zachodzić dość nieprzyjemne zjawiska na styku :( , a drugi problem jeśłi przejdę na lutowie bezołowiowe to chyba moje groty z WELLERa chyba polecą do śmietnika, będą za zimne. Jeśli nawet zrobię to lutowiem bezołowiowym to płytka cynowana klasycznie i problem od drugiej strony :(. Pozdrawiam

Reply to
Piotr Pitucha

Zobacz:

TG

Użytkownik "Tomasz Gumny" <tgumny@@idn.org.pl> napisał w wiadomości news:dhr1d0$ff1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

=source&hl=pl

Dzięki Tomek, znam to :( , właśnie jedno zdanie z tego mnie boli:

"Zresztą nie jest to żadne odkrycie. Stop przestanie być eutektyką, potworzą się jakieś związki międzymetaliczne i inne paskudztwa. Istniej też duże niebezpieczeństwo, że np przy lutowaniu na fali któryś z lutowanych komponentów bedzie miał stare pokrycie."

Kupujemy wiele części bez świadomości, a w TME większość układów jest już do lutowania bezołowiowego, a płytki od producentów dostaję ołowiowe.... Te same scalaki w wersji ołowiowej są czasami droższe o kilkadziesiat procent co przy pojedyńczych układach nie boli tak jak przy serii. Pozdrawiam

Reply to
Piotr Pitucha

Piotr Pitucha napisał(a):

z tego co wiem to np układy Microchipa dają się normalnie lutować "cyną" a są już do lutowania srebrowego. Czyli nóżki są z samego metalu bez dodatków

Reply to
szlovak

Piotr Pitucha napisal(a):

No wiec ja dostalem teraz z EuroCircuits serie srebrnych plytek ROHSowych, pokrytych srebrem. Jedna wyjalem z paczki, zeby ja poprzymierzac do obudowy, itd. Po dwoch tygodniach srobila sie zupelnie inna - polowa plytki jest jakas taka czerwono zlota. Podobno to siarczki.

Reply to
Marcin E. Hamerla