lutowanie LED do aluminiowego PCB

Cześć pracy socjalistycznej !

Potrzebuję wymienić LEDy na tego rodzaju pasku :

Ledy są takie :
Aluminiowy pasek ma szerokość ok. 4mm.

W dataszicie LED'a jest sporo informacji o sposobie lutowania, ale może ktoś udzieli praktycznych porad jak to zrobić, żeby nie uszkodzić okolicznych ledów.

Zauważyłem ( bo wylutowałem już uszkodzone hotairem ), że te LEDy są cholerycznie delikatne - obudowa się łatwo deformuje pod wpływem temperatury.

Na razie wpadłem na pomysł, żeby po usunięciu LEDa nowy wlutować stopem o niższej temperaturze ( czyli zwykła cyna wymieszana ze stopem Lichtenberga ).

Reply to
sundayman

Mam podobne doświadczenia negatywne. Bez preheatera nie podchodź do tematu, bo tylko zniszczeń narobisz. Możesz też spróbować lutowania stopem indu z cyną w proporcji 50:50 (czysty ind i czysta cyna, bez dodatku ołowiu!). Ind i cynę sobie kupisz u majfrenda lub na Allegro. TT=117 stopni. BTW, ten lut zwilża nawet szkło.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Rly?

10g 60pln:) cała szacowana produkcja roczna w 2011 to 1800 ton:) newsy uczą:)
Reply to
sirapacz

Rly co? Że da się lutować tym elementy do szkła z pominięciem miedzianych ścieżek? No to rly.

U majfrenda 44 dolce za 100g, 25 za 50g. Jak na materiał do zastosowań specjalnych całkiem tanio.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Ofertę dalej widzę nawet ponieżej 20USD za 50g 99.995% indu. Na całe życie Ci wystarczy. :-)

Reply to
Piotr Wyderski

:))))))))) do bielenia badziewnych grotów jak znalazł:D

Reply to
sirapacz

No mam, mogę użyć.

Mogę kupić. Ale stop Lichtenberga ma temperaturę topnienia 100C. Bardzo blisko. Jak się go miesza z zwykłą cyną to wychodzi coś pośredniego, zależnie od proporcji. Jest jakiś powód, żeby to akurat ind był ?

Reply to
sundayman

Możesz linkiem rzucić żeby wiedzieć czego szukać?

Reply to
Janusz

"Indium 50g"

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Polutowałem stopem Lichtenberga - powietrzem o temp. 130 C. Listwę przykleiłem taśmą termoprzewodzącą, położyłem na preheaterze ustawionym na 80 C.'

I gitara.

Poza tym, że LED'y , które kupiłem w TME;

są jednak ciut za ciepłe i na białym obrazie widać delikatnie zażółcony pasek. W TME nic lepszego nie widzę. Może ktoś wie gdzie kupić coś pasującego - ledy są w obudowie 7020 i na napięcie 6V.

Reply to
sundayman

do niepotrzebnego PCB, żeby można było w preheaterze zamontować.

Reply to
sundayman

W dniu 2020-10-28 o 01:35, sundayman pisze:

Diody o temperaturze barwowej około 6000K świeca Ci na żółto? a może się pomylili i sprzedali OSM57020C1A, co by się zgadzało.

Reply to
Irokez

pfff... możliwe jest wszystko. Nie można powiedzieć, że na "żółto", kiedy świeci sama sobie. Ale jest różnica pomiędzy oryginalnymi a nimi. Jest ewidentnie cieplejsza.

Ale przecież są diody znacznie powyższej 6000K - nawet do kilkunastu.

Reply to
sundayman