GaN

Szybkie są te tranzystory. Tak wygląda przebieg na drenie z mojego wynalazku do testowania ferrytów w zakresie nieliniowym:

Przyrost jest od 0 do 3.3A (bo tyle akurat potrzebowałem, zapasu mam do

10A).

A tak się nasyca potraktowany tym impulsem mały transformator:

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Jakich sond używasz? Do oglądania sygnałów na wyjściach LVC1G ostatnio przeciąłem na pół sztywny jak nieszczęście kabelek 50om. Na płytce prototypowej dałem wyjścia przez 1k i podwójne kołki 2mm, a te połówki kabla zakończyłem gniazdkiem rastru 2mm. Interesuje mnie sytuacja w której jedno zbocze mam 2ns przed drugim i zmiana zewnętrzna powoduje przesunięcie jednego z nich tak, że teraz też jest 2ns różnicy ale w drugą stronę. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Standardowych 10:1 100MHz z założoną sprężynką. Subtelnych szczegółów oczywiście nie zobaczę, bo oglądamy sygnał o paśmie wielu GHz sprzętem o paśmie 100MHz, ale to nie jest istotne. Sygnał mierzony jest bardzo silny, a mnie interesują tylko zjawiska zachodzące tylko na zboczach. Skoro oscyloskop próbkujący na 1GHz jest w stanie zauważyć dramatyczną zmianę sygnału zachodzącą między dwiema kolejnymi próbkami, to czas przełączania jest zapewne jeszcze mniejszy. Gdyby nawet było to zmierzone 1.5ns, to i tak dI/dt w przedziale 2-5GA/s mi wystarcza. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Znaczy robisz jakiś detektor, czy potrzebujesz wyrównać propagacje? Oscyloskopy cyfrowe często mają w menu opcję pozwalającą na wyrównanie przebiegów z np: różnego typu sond na kanałach. Jeżeli o drugie chodziło, może to wystarczy.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Dnia Fri, 23 Oct 2020 19:26:29 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

I po co jakies krytrony - setka takich tranzystorow rownolegle

A podobno transformatory na w.cz kiepsko/inaczej dzialaja ...

:-)

Co masz na myśli?

To jest 1T:1T na bardzo cienkim rdzeniu 6mm, a wykres pokazuje napięcie wyindukowane na wtórnym przy bardzo silnym impulsie na pierwotnym. Długość tego impulsu jest "nieskończenie długa" w porównaniu z woltosekundami rdzenia.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Chocby w poradniku Bienkowskiego transformatory jakos inaczej dzialaly, jakby sprzezenie w nawinietych obok siebie (bifilarnie) drutach.

W dniu 2020-10-24 o 21:17, Irek.N. pisze:

Robię detektor. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Nie próbowałem, a może to i lepsze rozwiązanie od mojego. Kiedyś po prostu czytałem, że dla wyższych częstotliwości lepsza jest sonda 10:1 o impedancji wejściowej 500om. Ja sobie przyjąłem dzielnik 1k i 50om.

Jakieś rok temu zmieniałem ponad 20 letni analogowo/cyfrowy na cyfrowy to wybrałem 350MHz. Ale zbocza (z tych LVC) nie wyglądają na bardziej strome niż u Ciebie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka