ladowanie akumulatora zima

Czesc,

ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu naladowania?

Reply to
adresss

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisał:

x - moc użyta do rozruchu silnika [Wh] y - czas potrzebny na wsadzenie mocy x z powrotem do aku [h] z - nadwyżka mocy alternatora ładująca aku [Wh]

x=z*y /z

y=x/z

Pomogłem? w praktyce około 5-15 minut potrzeba.

Reply to
AlexY

Uzytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz. :-) Rozsadniej podlaczyc do prostownika ( koszty ).

Pzdr

Reply to
henry1

Uzytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nie da sie odpowiedziec bo zalezy od ilosci enegii zuzytej na rozruch i pradu ladowania na obrotach jalowych. Trzeba by przeprowadzic jakis szacunkowy pomiar pradu/czasu miernikiem cegowym. Mozna by jeszcze mierzyc gestosc elektrolitu areometrem.

Reply to
Ukaniu

Użytkownik napisał w wiadomości grup

Z praktyki - jakies 3km/7minut. I to diesel jest, wiec rozruch trudny :-)

Choc glowy nie dam - byc moze powolutku sie rozladowuje, albo rozladowuje sie do polowy, a potem prad ladowania rosnie na tyle ze bilans jest zerowy.

Normalny rozruch zuzywa niewiele pojemnosci - benzyniak to juz wcale, a diesel powiedzmy 10s grzania swiec pradem 40A i 6s krecenia przy pradzie 200A (bo za pierwszym razem nie odpalil) to jest 0.4Ah. 5A w

5 minut doladuje. O ile 5 A poplynie, a w pelni naladowanym aku prad zmierza do zera :--)

J.F

Chcesz PLONKiem po głowie?

Wymyslił...

Wystarczy wsadzic akumulator do miski z goraca woda na godzine.

R.

Reply to
Robbo

Po uproszczeniu wychodzi że:

x=y

:-)

Reply to
Robert_J

Cholera, to musialbym ladowac aku dzien w dzien ;-). Nie ma dnia zebym auta nie odpalal 5-10 razy, a nie jezdze 15 godzin ;-)

Reply to
Robert_J

Witam Jeżeli powodem zapytania są kłopoty z rozruchem, to możliwe przyczyny jakie nasuwaja się od razu: stary akumulator - wymienić lub zbyt mały prąd ładowania akumulatora - udać się do warsztatu, niech sprawdzą prąd ładowania akumulatora. PP

Reply to
PL(N)umber_One

Wystarczy tydzień+ na takim mrozie z właczonym autoalarmem i czuwaniem radia, żeby nawet młody akumulator nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem.

Nie mam pojęcia i nie chcę nawet się nad tym zastanawiać. Wczoraj zamiast jechac do dentysty musiałem rozwijać kabel i ładowac akumulator. Jak usłyszałem płaczliwe, opadające "buuuuuuuuuuuuuu" pompy paliwowej i zerknąłem na lampkę oswietlenia wnętrza, to od razu stwoerdziłem, ze programowanie zegarka, radia i "komputera pokładowego" w taki mróz to bez sensu - lepiej naładować. Tym razem jednak pół godziny ładowania było za mało, żeby odpalił - ledwie chciał kręcić i szybko zrezygnowałem, zanim mi się wszystko zresetowało.

Ale cały czas coś prąd pobiera a pojemność, która w normalnych warunkach starczyłaby na prawie miesiąc spadła do tygodniowej.

Nawet lampka oświetlenia wnętrza swieciła bardzo smętnie...

J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Wraz ze spadkiem temperatury maleje gęstość elektrolitu (elektrolit traci jony SO4). Spadek gęstości jest rzędu 0,01 g/15stC. PP

Reply to
PL(N)umber_One

Użytkownik Robert_J napisał:

Dobrze że dałeś uśmieszek :) ale racje masz dla warunku z=1 :)

Reply to
AlexY

Nie dlatego dałem uśmieszek. Ten wzór po uproszczeniu zawsze taki będzie, niezależnie od wartości z :-). Zawsze myślałem że najpierw coś pomnoże, a potem podzielę przez tę samą wartość, to wyjdzie to co na początku...

Reply to
Robert_J

Użytkownik Robert_J napisał:

Załapałem w czym rzecz, myślałem że odseparowanie /z od równania będzie oczywistym sygnałem że jest to przeniesienie "z" na drugą stronę.

Reply to
AlexY

:-)

Reply to