Kto da wiêcej? lub za mniej? -- lumenów za plny? ...

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec41ae6$0$17355$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "Paweł Pawłowicz" 5ec3f713$0$547$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

A swoja droga - to i tak znakomita sprawnosc takiej diody, wychodzi mi, ze prawie kazdy elektron daje kwant.

Swoja droga, to mnie troche dziwi, ze nie robia bialych z diod RYGB . Ciagle niebieski LED + luminofor lepszy od dedykowanej diody R,G, Y ?

Niekoniecznie ... ale wez tez pod uwage ze te dane z Allegro to zazwyczaj wyssane z palca. Co sprzedawca moze wiedziec o parametrach sprzetu, jesli wie tylko ze "uzyto znakomitych diod 2835", a to przeciez tylko rozmiar obudowy.

Patrz do katalogu Philipsa, Osram, Cree - to moze prawde wypatrzysz.

To jest do roslin, wiec niekoniecznie musi byc fotograficzna jakosc, a raczej maksimum dla chlorofilu.

Tylko uwazaj - to sa chinskie dane techniczne.

uwazaj - luminacje mierzymy w kandelach, nie lumenach :-)

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec4055d$0$17365$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb99b26$0$17348$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

No jak nijak ?

Kamera moze i widzi wszystko na raz, ale nie wie gdzie jest wzorcowa biel, wiec nie ma jak skompensowac. A i tak jej to zadziwiajaco dobrze wychodzi.

Kiedys widzialem zdjecia z rodzinnej wycieczki, gdzie czerwona sukienka miala bardzo rozny kolor. A to byla ta sama sukienka, kilka minut pozniej, nawet plener byl podobny - tylko aparat inaczej sobie biel zbalansowal.

Oko natomiast przyzwyczaja sie dosc szybko, czy tez ... nigdy nie bylo tak naprawde dobre w tych kolorach. Potrafi dobrze odroznic dwa kolory, jak sa obok siebie.

Ale to i tak bez wplywu na to, ze zrodlo swiatla z dziurami w widmie bedzie cuda z kolorami wyczyniac.

Biale moze byc naprawde zolte albo trupio blekitne.

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec4016e$0$510$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5ec3f3cf$0$556$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

No i poki towar sie dobrze sprzedaje, to upierdliwy klient ... niech sp* :-)

I malymi literkami "bez homologacji".

dlaczego "sciemniacze" ?

Ale to do tasm 12V ... ktore akurat pod szafki dobrze pasuja.

Ciekawe jak z temperatura i trwaloscia tego. No i .. sciemnianie nie...

Ta mi sie spodobala - 7 tys chinskich lumenow

I taka konstrukcja - tu przynajmniej widac, ze chlodzenie dobre

Szkoda tylko, ze te lumeny to jakies o niewielkim poziomie ufnosci - tzn moze i tyle ma, ale gwarancji zadnej :-)

Zasialacze na 12V zwykle bezpieczne/izolujace ... ale w kuchni moze cos pryskac ..

Nad szafki to sie duzo swiatla straci na odbiciach ... przykleic na sufit, i mowic zonie, ze malowac sufitu juz nie mozna :-)

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec3f1d1$0$523$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5eba738c$0$515$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Nierzadko tak, ale piasek to pochlonie dopiero przy topnieniu - a to za wysoka temperatura.

Roznie z tym bywa, ale styropian jest z polistyrenu, a ten jest bardzo palny.

?v=Xq5l7r4oKOg

Poza tym co to za ogniotrwalosc, gdy przy 100-120C styropian sie stopi i splynie ..

Aerożel z NASA jest ognioodporny.

"J.F." 5ec4fff4$0$17347$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Nie wiem.

-> Moc: 48W Napięcie wejściowe: AC 185-265V 50/60Hz Rodzaj diod: SMD 2835 Temperatura barwowa: 4000K -> Strumień świtała: 3825lm -> Współczynnik CRI: >70 Wymiary: 1500*75*25 [mm] Klasa odporności: IP20 Materiał obudowy: Stal + PC

Niski CRI, mała wydajność...

Więc to tylko mm?

Oni też produkują w Chinach.

Co znaczy: Full spectrum ?

Kandela (łac. candela, świeca) - jednostka światłości źródła światła; podstawowa jednostka w układzie SI, oznaczana jako cd. Jest to światłość, z jaką świeci w określonym kierunku źródło emitujące promieniowanie monochromatyczne o częstotliwości 5,4.1014 Hz (co odpowiada długości 555 nm, barwa zielona) i wydajności energetycznej w tym kierunku równej 1/683 W/sr.

Lumen (lm) - jednostka miary strumienia świetlnego w układzie SI (jednostka pochodna układu SI). 1 lm = 1 cd.sr Jest to strumień świetlny wysłany w jednostkowy kąt bryłowy (czyli mierzący jeden steradian) przez izotropowe punktowe źródło światła o światłości jednej kandeli umieszczone w wierzchołku tego kąta.

Luminancja - wielkość fotometryczna będąca miarą natężenia oświetlenia padającego w danym kierunku. Opisuje ilość światła, które przechodzi lub jest emitowane przez określoną powierzchnię i mieści się w zadanym kącie bryłowym. Jest to miara wrażenia wzrokowego, które odbiera oko ze świecącej powierzchni. Jednostką luminancji w układzie SI jest kandela na metr kwadratowy (cd/m2), dawniej znana też jako nit (nt), a w układzie CGS - stilb.

Poza tym, że to 'luminaNcja', nie 'luminacja' -- masz rację. Coś jakby z mocą i energią oraz szybkością i dorgą?

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5ec506c0$0$17353$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Wiedzą, że mają najwydajniesze LEDki na Allegro więc nie przejmują się mymi pytaniami? Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry są prawdziwe?''...

  1. Gdzie te litery?
  2. Czy są H7 LED z homologacją?
  3. WYDAJNOŚĆ! 20 klm z 80 W lub z 40 W, lub jakos podobnie...
20000/80 to 250 lm/W 20000/40 to 125 lm/W <-- też niźle

Bo ściemniają -- mylę się?

Pasują -- ale trzeba jakoś podczepić. Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką, trzeba chyba dać ponad 50 W czyli 5 A...

- kupić - taśmy - zasilacz - ściemniacz - przymocować - taśmy pod szafki - zasilacz na szafkach - ściemniacz?... - poskładać

Niby w łazience mam w sumie więcej watów na 12 V, ale mimo wszystko to wyzwanie...

Cena zaporowa.

I w razie czego nie można udowodnić, że lumenów mało, bo czym je mierzyć?

Na razie wisi u mnie nad zlewem tasiemka mną 230 V -- ale z wysokim IP. (IP niby wysoki, ale końce nie spełniają tych norm na pewno!)

Dlatego chcę tam dać dużo lumenów! Nich odbijają się od ścian i sufitu... Z 10 klm zawsze jakaś poświata ;) powstanie...

Też myślałem, ale trzeba albo kleić naprawdę, albo dziurawić żelbe_to_nowy strop... Żal mi kręgosłupa...

i mowic zonie, ze malowac sufitu juz nie mozna :-)

Nie żonie oświetlam życie, ale matce.

-=-

120 cm 60 W 5200 lm 32,90 pln CRI>80

150 cm 50 W 5000 lm 28,88 pln CRI>80

150 cm 50 W 3900 lm 24,99 pln CRI>80

Mam na szafkach do dyspozycji 2 metry i 230 V... Mogę położyć dwie 150 cm obok siebie... =========== ===========

Lub 2 120 cm jedną za/przed drugą, lekko nachodzące... ========= =========

Lub jeszcze jakoś inaczej...

=========== ========= ========= ===========

-=-

Nie zdołam/zdążę zdecydować się na 12 V i ściemnianie oraz podczepienie pod szafkami... A szkoda...

-=-

Naszafkowe mają tę zaletę, że zrobię rozpoznanie -- jeśli będą dobre, dokupię i położę także na innych szafkach...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec5d79f$0$17358$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5ec506c0$0$17353$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Chyba nie tylko na allegro.

Ja bym nie zakladal :-)

Tak male, ze ich nie widzisz :-)

Chyba nawet nie moga, bo H7 to norma na zarowki. I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno, to i tak przeszkoda formalna jest.

Ale mysle, ze nawet nie udaje w tej lampce.

A tymczasem homologacja daje jakies wymagania co do lumenow adekwate do zarowki, czyli raczej 2k.

Masz na mysli kłamanie ? Tak ogolnie to niekoniecznie, choc kto by tam wierzyl chinskim lumenom.

a po co ci tyle ?

nie tak znow duzo.

Eee tam. Co kropelka sklei, sklei ... :-)

Cena zaporowa.

dokladnie.

Co prawda, jesli duzo brakuje, to mozesz UOKiK napuscic, moze przypadkiem laboratorium ma ..

Co tam reklamuja ostatnio - tasma klejaca Tessa :-)

"J.F." 5ec50220$0$512$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Do postrzegania koloru ma się nijak, bo oko balansuje.

Owszem -- ale fotograf wie, gdzie jest biała/szara/czarna tablica.

Też mnie to zastanawia.

Chyba RAWki nie balansują -- dopiero później jest balansowanie.

Moje lewe widzi kolory inaczej niż prawe. (**chyba** lewe przesuwa q niebieskiemu względem prawego)

Owszem -- tak pracują ludzkie zmysły!

Pies chyba widzi mniej kolorów niż człowiek; wąż słabo widzi i nie ma uszu, ale pyton widzi podczerwień; kot widzi w ciemnościach, doskonale słyszy i ma doskonały węch, łazi po płotach i domaga się drapania, głaskania, noszenia na rękach...

Owszem! Mają wówczasmniej niż 100 CRI/IRC...

Może, ale nawet bardzo niska temperatura barwowa nie zakłóca postrzegania kolorów. Zakłóca (i to mocno!) czerwona żarówka fotograficzna, bo odfiltrowuje to, na co czuły jest papier fotograficzny a pozostawia drobne części czerwieni.

Oczywiście żarówa dająca maksimum w rentgenie nie dałaby 100 CRI. ;) Ale poza tym -- małej mocy czy ogromnej, żarówki nie wypaczają postrzegania kolorów, choć ogólnie (~zawsze poza specjalistycznymi) im wyższa moc, tym też wyższa wydajność (liczba lumenów z 1 wata) i wyższa temperatura barwowa żarówki...

Postrzeganie aparatu/camerki wypaczą żarówki różnej mocy. (jak i mieszanie żarówek ze światłem słonecznym czy świetlówkami)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Nie chcę używać 'IMO' -- bo IMO ;) wszystkie moje wypowiedzi są jeno IMO... Zatem albo będę co krok ;) dopisywał IMO, albo będę wskazywał, iż czasami piszę w cudzym imieniu...

"J.F." 5ec662cc$0$537$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Widziałem pod koniec ubroku drogie (około 15 pln za E14) wydajne LEDki w marmurowym sklepie, ale dziś po tym sklepie nie ma śladu... Nie pamiętam ani mocy, ani... Czego? Jasności? Co mierzymy lumenami? Ani liczby lumenów, ale pamiętam, że qsiły...

Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

Chyba tak.

Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować... Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik) padnie niż źródło światła...

Wówczas komplet by miał homologację...

Mam na myśli opisy.

Żeby rozświetlić mroki...

Przykleić taśmę do spodu szafki kuchennej? I zasilacz? I ściemniacz?...

Na razie dla mnie to za dużo roboty...

Jeden Chińczyk przysłał mi za 1 centa amerykańskiego

Tu są fotki do niego...

raz jeszcze ,,1 klm'' a drugi zwrócił mi połowę tego, co zapłaciłem. W obu wypadkach były te same kukurydze E14 dające rzekomo 1 klm a w istocie mniej niż 400 lm

W jednej kukurydzy nie świecił rządek LEDek.

Może nawet zostawię tylko 5 klm.

Drogie?... Silne?...

-=-

Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi? Okap niby światło ma, ale ciemne. Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

U mnie okap oświetlić potrafi całą kuchnię. ;)

-=-

Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:

ale być może położę tylko jedną...

Włączę włącznikiem w ww. okapie. Mało pracy, jasny efekt...

Będę rozmyślał o lepszych rozwiązaniach...

Nad zlewem wisi prowizorka, ale światło daje! Tam dobrze by było dać 12 V ze ściemnianiem i włączaniem machnięciem ręki. Prowizorkę dałem, by czymkolwiek zachęcić matkę do tasiemek -- efekt JEST!

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5ec4fff4$0$17347$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

czerwony w górę, niebieski w bok

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Masz zaćmę. Różną w lewym i prawym oku.

Pies i kot widzą dwubarwnie. Węże widzą czterobarwnie, ale ich mózgi są mniej wydajne. Genetyka wzroku jest bardzo ciekawa. Na przykład kobiety widzą więcej kolorów, niż mężczyźni. Dużo więcej. Ale to już mocno off topic.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 22.05.2020 o 10:36, Paweł Pawłowicz pisze:

Bzdura.

Reply to
collie

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec701fe$2$511$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5ec662cc$0$537$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Chyba je widzialem a Castoramie albo Liroju ...

Chinczyki nie znaja umiaru :-)

Ale faktem jest, ze swieca dosc jasno ...

I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

Przeszkod nie ma. Ale biorac pod uwage homologacje na swiatla - to zadanie dla duzych producentow. Dla konkretnego modelu samochodu. Czyli - tylko w nowych.

Te nowe, adaptacyjne, to fajne tak nawiasem mowiac. Led w tym duzo, mozna np wylaczyc te odpowiedzialna za oslepianie pojazdu z przeciwka.

Zebys sie nie zdziwil.

No wlasnie problem w tym, ze jakos nie zadbali o norme na "LED-owe zrodlo swiatla", wiec owszem - kompletna lampa ma homologacje, same LED niewymienne. A lampa kosztuje pewnie ze 2000zl a nie 44 ...

Co ty pod ta szafką - zegarki reperujesz ?

W reklamie bardzo silna :-)

Chyba nie az tak goraco ... ale metalowy okap bedzie swietnie chlodzil tasmy LED ... o ile klej bedzie cienki :-)

Nie lepiej polowe tego na sufit przykleic ?

A jak bedzie za jasno ?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec701fe$1$511$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

OK ... ale przez aparat to juz kiepsko :-)

Tylko nie zawsze wie, gdzie sie to w aparacie ustawia. O ile w ogole jest tak amozliwosc :-)

99.9% z RAW nie korzysta.

A jak skorzysta ... to jaki kolor miala sukienka ? :-)

"collie" 5ec79180$0$503$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Więc jak widzą? Pies widzi tylko kolory żółty i niebieski?

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5ec7c51f$0$499$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Jeszcze łatwiej, o ile nie mieszasz źródeł światła o różnej temperaturze.

Zapewne wie, do czego służy pipeta w PSie itp. programach graficznych.

Zdają się na automagię...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5ec7c3d3$0$17358$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe, z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują, ale nie warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod żarówki...

Owszem.

Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

Nie wiem, o czym mowa...

Same LEDki też padają?

Cała nowa lampa z całym nowym samochodem.

Jest blat, zlew, reszta kuchni... Ale chyba 5 klm to zdecydowanie za dużo pod szafki... Nad szafki -- OK. Jedna LEDka 806 lm świeci tam bardzo dobrze, ale (; rzecz jasna ;) jest ciemno w qchni...

Myślę, że 5 klm nad szafkami to dobre oświetlenie qchni, o ile nad zlewem nadal będzie 1 klm i jeszcze jakaś ogólna dopałka...

Dobrze by było oświetlić miejsce nad palnikami -- ale tam bywa gorąco!

Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi... Marnie widzę efekty...

Bywa tam bardzo gorąco.

Będzie, o ile nie będzie nagrzany ogniem palników. Klej? Do blachy mógłbym przymocować wkrętami...

Nie, bo będzie zbyt kontrastowo. Chcę tak położyć, by źródełka światła nie były widziane bezpośrednio.

5 klm na pewni nie da za dużo światła! 10 klm -- być może tak, ale już zdecydowałem, że dam nad szafki tylko jedną oprawę długości 150 cm i dającą 5200 lm z Epistarców, o ile to naprawdę Epistary...

Diody: Epistar

-=-

Pojawił się problem! Trzeba qpić za 100 pln, by transport był za freeko... Ale raczej zdecydowałem się na te oprawienie...

Eneuel Leszek Ciszewski

"Paweł Pawłowicz" 5ec78eff$0$542$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Być może.

Węże widzą ostro czy nie? Niektórzy ludzie mówią, że węże niemal nic nie widzą. Na pewno węże potrafią nieźle rozpoznawać i zapamiętywać ludzi...

Węże mają węch lepszy niż psy czy gorszy? Koty mają węch lepszy niż psy czy gorszy?

Rozumiem, że są różne węże, różne psy, różne koty...

Topic można zmienić/skorygować -- żaden problem! ;)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5ccdc$0$555$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

spektrum 380nm-840nm

380 nm to kres fioletu 780 nm to kres czerwieni

więc taka LEDka daje też podczerwień.

Ale widziałem na Allegro też takie, które dają

ć tylko do 780 nm, choć grzeją się do 60°C...

przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet, przedział o długości fali od 436 nm do 495 nm - niebieski, przedział o długości fali od 495 nm do 566 nm - zielony, przedział o długości fali od 566 nm do 589 nm - żółty, przedział o długości fali od 589 nm do 627 nm - pomarańczowy, przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.

Problem w tym, że rozkład światła żarowego ma specyficzny kształt:

-=-

Nadal obstaję przy wybranych:

ć powstrzymuje mnie potrzeba zakupienia naraz aż 4 oprawców ze świetlikami...

Do qchni jednak zamierzam dać tylko jedną taką -- 5 klm wystarczy w zupełności, co stwierdzam po próbach z lampą dającą 806 lm. Jeśli wymiary 1500 na 75 na 25 są rzeczywiste, nikt z domowników nie zdoła zobaczyć świetlówki bez wspinaczki a światła wystarczy w zupełności do usunięcia z qchni wszelkich mrocznych istot -- o ile to światło zostanie wsparte innymi źródłami... ;) Na noc można by dać zdecydowanie mniej -- ale z jakiegoś powodu ściemnianie jest zabronione... ;)

Nie można by było postawić czegoś pomiędzy ścianą 230 V i samymi LEDkami?

Czegoś, co ograniczałoby prąd?... Takie światło, gdyby dawało się ściemniać, byłoby doskonałe!!! Może nawet bym wówczas wrzucił dwie takie obok siebie, choć dwie byłyby na tyle szerokie, że jedna z nich mogłyby być widoczna bezpośrednio...

Wymontować tkwiący w oprawczyni zasilacz i wstawić swój własny?...

Zamontowanie tego tak, by świeciło bezpośrednio -- jest chyba złym pomysłem, bo to coś może świecić bardzo jasno...

Ostateczni mogę dać do: qchni nad_szafki, pokoju_obok nad_szafki, swojej_qchni nad_szafki i garażu na ścianę... [słabo liczę, ale chyba razem daje 4]

Może jednak warto zmniejszyć moc... Do 36 W i 120 cm?...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Sat, 23 May 2020 03:11:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Na to wyglada.

Ale LED to nie jest swiatło żarowe.

W tych bialych LED stosuje sie luminofory, a te mamy opracowane na rozne kolory i rozne szerokosci prazkow.

Ale 840nm ... rosliny to uzywaja ?

Nie rozumiem - czemu chcesz miec jasno i marnowac swiatlo na odbicia.

Przeciez linkowales sciemniacze na 12V i chyba rozne zasilacze. Problem tylko w tym, ze w wybranej lampie ich nie ma. A zasilacz moze byc odporny na proby sciemniania :-)