Kto da wiêcej? lub za mniej? -- lumenów za plny? ...

W dniu 12.05.2020 o 11:59, J.F. pisze:

W realnych radiatorach przez promieniowanie rozpraszanych jest kilka procent energii. Główną rolę pełni konwekcja.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

"Paweł Pawłowicz" 5eba8704$0$17345$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Ilość wypromieniowanej energii mocno zależy od temperatury, a krzemowa elektronika rzadko ;) pracuje w temperaturze wyższej niż 380 K. (germanowa chyba jeszcze niżej)

Promieniowanie czy konwekcja -- im większa powierzania, tym szybciej.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5eba738c$0$515$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

[minister] Wiatr wywieje.

Piasek chłonie -- ,,topiąc'' się. Drewno ponoć też chłonie, póki nie zapali się a można tak je przygotować, żeby niezbyt chętnie paliło się.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5eba51f5$0$517$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Od dawna neutral (4 kK) jest powszechnie dostępny.

Mam zimne -- nie narzekam. ;) [ale mam w garderobie -- gdzie ściany są wyłożone granatowymi kafelkami z białymi kropeczkami]

Owszem, ale inne podobne mają trochę ;) podobne współczynniki.

20 W daje więcej niż 22 W i kosztuje mniej. Moim zdaniem to błąd a sklep nie chce odpowiedzieć.

Pewnie drogie.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebad434$0$511$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5eba51f5$0$517$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

W Castoramie to tak niekoniecznie.

To nie widzisz :-)

Tego klient oczekuje, to tyle napisza :-)

Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie :-)

Ogolnie sytuacja mozliwa, szczegolnie jakby te lepsze byly zimniejsze. Ale tu - obie 3000K, po co producent mialby robic te "gorsze".

Niekoniecznie np

"J.F." 5ebae815$0$558$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

To świetlówka rtęciowa, nie LEDka.

moc znamionowa (pobierana) 85W moc efektywna 400W (świecenie w porównaniu do zwykłej żarówki) -> temperatura barwowa 5500K (światło dzienne) 5-krotnie jaśniejsza od zwykłej żarówki / 5-krotnie mniejsze zużycie prądu -> 10-krotnie dłuższa żywotność od innych żarówek!

Czyli 10 kh -- trochę krótki żywot. Do fotek wystarczy, ale nie do stałego oświetlania po kilkanaście h na dobę przez wiele lat. Na 3 lata wystarczy po 10 h nocnie.

do 80% oszczędności energii strumień światła: 4900 lm

Jasna. :)

standardowy gwint E27 niska temperatura nagrzewania

Czyżby?!

wymiary: długość 25cm, średnica 8cm certyfikaty jakości bezpieczna gwarancja realizowana w naszym serwisie nie należy stosować w obwodach za ściemniaczami lub wyłącznikami elektrycznymi (czujnik ruchu, włącznik z podświetlaniem)

Co chyba oczywsite.

-=-

CRI?... 99,99? ;) Skoro fotograficzna...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 03:27:10 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Instalacja przeciwprzepięciowa jest? Ile x szanowny klient włączał LED? 2x dziennie? A to bardzo nam przykro, nie czytał pan warunków gwarancji? Trza było czytać! cyt.

- wad wynikających z oddziaływania czynników chemicznych, termicznych Kupujący traci warunki gwarancyjne w przypadku podłączenia towaru do instalacji nie posiadającej na stałe wbudowanego zabezpieczenia przeciążeniowego w obwodzie oświetlenia LED.

Gwarancja traci ważność: ... W przypadku liczby cykli załączeń powyżej 2 000 razy luxon.pl

filips laiting (big producent)

W okresie gwarancji przewiduje się następujące maksymalne czasy pracy:

500 godzin/rok dla lamp HID Sports, 1000 godzin/rok dla pozostałych źródeł światła i 4000 godzin/rok dla wszystkich pozostałych Produktów. Gwarancja obejmuje maksimum JEDNO włączenie/wyłączenie Produktu dziennie. ... Jakakolwiek odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona zgodnie z art. 558 KC źródło. Gwarancja Philips Lighting na oprawy oświetleniowe, źródła światła oraz elementy systemu sterowania
Reply to
gaska.alojzy

użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Przy okazji trolnę sobie, takie skojarzenie z powyższym.

gaska.alojzy

Tak swoją drogą zawsze się zastanawiam, w jakiej pułapce siedzą te lumeny świecące do środka?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

I jak ich dużo?...

LC

"ąćęłńóśźż" 5ebafbf5$1$17350$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

: Tak swoją drogą zawsze się zastanawiam, w jakiej : pułapce siedzą te lumeny świecące do środka?

-----

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik gaska.alojzy napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 03:27:10 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Bezpiecznik jakis jest

To odnosnie LED czy swietlowek ? Czy zapisali w czasach swietlowek, a zapis przetrwal do LED ?

Ogolnie wiadomo, ze swietlowki i wyladowcze sa wrazliwe na starty. Wk* kiedys na unie wsadzilem swietlowke do lazienki - roku nie wytrzymala i pieniadze oddali.

Ale LED to nie dotyczy - a tu jak widac tez raz dziennie.

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebaf2fd$0$547$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "J.F." 5ebae815$0$558$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Przeciez pisze ze swietlowka, ale ilez lumenow :-)

Chcesz LED ... 1500W

A Ty do czego potrzebujesz, ze ma byc cala noc jasno jak w dzien ?

3h dziennie srednio i na 10 lat starczy.

Chciales duzo lumenow, to masz :-)

Tylko 85W, a rozbudowana bardziej niz zarowka.

A podali ? Bo tu bym taki pewny nie byl :-)

Tak z doswiadczenia - swietlowki kompaktowe maja dosc szerokie widmo. Ale te rurowe to czesto spore prazki ... LED tez juz nie sa niebieski+zolty ...

"J.F." 5ebbc9b6$0$17347$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Owszem -- dużo.

To już co -- nie te drobiazgi, które pokazałem... [wreszcie konkretna pomoc]

W dzień też będzie świecona.

Są RGB. ;)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"ToMasz" r9dh86$u37$ snipped-for-privacy@dont-email.me

Jesteś w zmowie z tą:

ą, która swym milczeniem zmusza mnie do skierowania się q innym oprawCom...

Oko me przyciąga magiczna siła tej:

i jej świecących listewek...

-=-

Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

Tak czy siak czas bulb przemija... Trzeba myśleć o mniej punktowych źródełkach...

-=-

Trudno zgadnąć, co to 16 W czy 32 W, bo (jak już zauważyliśmy) z 1 W można wycisnąć od kilkudziesięciu do 300 lumenow. Tak więc możesz mieć od 3 klm do 10 klm...

-=-

Firmie z bulbami zadałem dwa razy to samo pytanie -- znalazłem zero odpowiedzi. Jeśli przed zaqpem nie chcą gadać -- czy zechcą po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

Matce najchętniej bym zamontował pod szafki coś, co włącza się automagicznie -- wykrywając machnięcie ręki...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." 5eba738c$0$515$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Nierzadko dosłowne chłonięcie --

-=-

Niby spalanie (utlenianie węgla zawartego w drewnie) drewna jest egzotermiczne, ale zanim dojdzie do utleniania, czasami trzeba drewno podgrzać.

Dobrym izolatorem ciepła jest powietrze -- choćby styropian, czyli spieniony polistyren, ale jakoś w szafach ogniopornych nie widywałem stryropianów. Styropian jest łatwopalny? Wełna mineralna jest niepalna...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec1babb$0$17351$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... "ToMasz" r9dh86$u37$ snipped-for-privacy@dont-email.me

Tylko brak informacji o regulacji, a calosc moze byc za jasna.

A to moze swiatlo nie bedze az tak przeszkadzac :-)

Ciekawe ile prawdy w tych 300lm/W. Niby Cree to powazna firma ... ale ktos moze potwierdzic ?

6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji

Luminova ? Oni pewnie nawet tego nie robia ..

a to predzej ... tylko wiesz - przez pol roku to prawo wymaga, przez 2 lata ... w zasadzie tez wymaga, ale juz nie tak prosto.

W dniu 19.05.2020 o 16:57, J.F. pisze: [...]

CRI takiej diody będzie fatalny, musi ona emitować zasadniczą część mocy w zakresie maksymalnej czułości oka. Jak "sodówka".

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

"J.F." 5ec3f3cf$0$556$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Pytałem -- regulacja dwustanowa. ;)

W przybijaniu? -- nie będzie... ;)

Zmieniłem zamiary -- chcę położyć na szafkach to coś:

32 pln za 5.2 klm z 60 W lub to coś:
28,88 pln za 5 klm z 50 W zupełnie luzem...

Myślę też o ,,punktowych'' źródłach przybitych [grzechami?] do radia_tora:

24 pln spektrum 380nm-840nm 50 W 12V-13V brak info o jasności (brak jasnej wypowiedzi)

Tylko te baterie... ;)

12 V -- dałoby się ściemniać... Trzeba by zainwestować w zasilacze...

19,90 pln [tyle, co paczka Telfexo 180 mg; Desloratadyna straciła swą atrakcyjność, więc sięgam po inne antyhistaminy... rotacja daje dobre efekty -- za jakiś czas znów sięgnę po Desloratadynę, teraz zżeram Allertec] Dioda/Moduł Led Cob 60W Neutralna Napięcie zasilania 230V AC Wymiary szerokość 60mm wysokość 40mm Otwory 34mm Zmierzony realny pobór prądu 55W-56W ( do około 40 stopni) Barwa 4500 K

-> Odwzorowanie barw Ra80

-> Jasność 5000-5500 Lumen Moduł wyposażony jest w termistor wraz ze wzrostem temperatury moc spadnie i odwrotnie (około 60-70 stopni) Powierzchnia diody pokryta silikonem W tej cenie przewód 15 - 20cm + kostka przyłączeniowa GRATIS !

-> PASTA GRATIS CE + RoHS Do lutowania używam cyny BEZOŁOWIOWEJ!

Zaoszczędzoną pastę wykorzystałbym [niecnie] w F-S?...

Ciekawe, jakiego radiatora potrzeba... Szafki raczej metalowe nie są... ;)

Kilka takich -- i OK...

Chyba tak...

Ale srzedają i chyba potrafią czytać...

W białostockich sądach: - plus jest minusem (mogą mnie kazać zapłacić za błędy sprzedawcy) - wykresy spirometrii są bezwartościowe (mogą uznać dane techniczne za nieistotne -- toż kupuję światło, nie litery czy cyfry) - woda w opłucnej to rak oskrzela - MR czy RTG są bezwartościowe wobec orzeczenia biegłego (biegły orzeknie, że białe nie jest białe itd...) - jest jednoczesny zakaz czegoś i nakaz tegoż (to już wyższa szkoła logiki -- Sąd Apelacyjny)

-=-

Ciekawostka motoryzacyjna:

Ściemniacze:
3 klm na E27:
klm z metra:

-=-

Tak dużo ściemniaczy? -- chyba są do nich ściemnialne LEDki... Może przykleić taśmę z LEDkami bez jakiejkolwiek obudowy? Pod szafki i nad szafki?...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb99b26$0$17348$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

  • Temperatura barwowa ma się nijak do odbioru/postrzegania koloru ubrania, bo oczy szybko dokonują balansu bieli. Podobnie czyni aparat fotograficzny czy kamera filmowa, ale oko nie widzi całości, więc może balansować różnie różne wycinki obrazu, zaś kamera raczej widzi wszystko naraz. ;)

Kamera nie widzi wszystkiego naraz? ;)

Ale aparat fotograficzny widzi wszystko naraz.

-=-

Odwzorowanie kolorów ma się nijak do temperatury barwowej, o ile ta temperatura mieści się w rozsądnych granicach. Białe jest białe, czerwone jest czerwone, zielone jest zielone itd. w dni pochmurne i w słoneczne, w świetle żarowym i trupiozimnym, ale nie w świetle sodówek i niekoniecznie w świetle rtęciówek...

Białe niekoniecznie jest białe? -- w promieniach niewidzialnych zapewne nie jest białe... Biały i czarny to ten sam kolor, ale różnej jasności?... Nie da się ukryć...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Paweł Pawłowicz" 5ec3f713$0$547$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

W szczególności widziałem: - CRI w okolicy 70 przy wydajności 70 lm z 1 W - CRI w okolicy 80 przy różnych wydajność_ciach.

Full spectrum:

24 pln spektrum 380nm-840nm 50 W 12V-13V brak info o jasności (brak jasnej w wypowiedzi)

- wypowiedź pozbawiona jasności - pozbawiona luminacji?...

BTW ;) luminacji:

Eneuel Leszek Ciszewski