koparki walut

wymyśliło sobie moje dziecię że będzie kopać waluty :-) Dajcie jakieś linki do rzeczowych stron w temacie. Co mam dziecku powiedzieć, zniechęcać? Nie przeszkadzać? Jaką macie opinię w temacie?

b.

Reply to
Budyń

W dniu 2021-01-25 o 11:23, Budyń pisze:

Że za późno, co najmniej o kilka lat. Na popularne waluty trzeba kasy na zainwestowanie w sprzęt a że trudność kopania rośnie z ilością wykopanej waluty to np bitcoina już bardzo trudno się kopie, można jeszcze próbować kopać jakieś egzotyczne waluty ale ryzyko jest że nic się nie zyska jeśli one nie wypalą.

Reply to
Janusz

Gdyby nie fakt, że to w Polsce nielegalne (na plaży chyba wolno), poleciłbym saperkę i wykrywacz metalu :-)

Reply to
Artur Stachura

W poniedziałek, 25.01.2021 o 11:53, Artur Stachura napisał:

Nieprawda, wszędzie wolno używać detektora. Zezwolenia wymaga jedynie korzystanie z wykrywacza metali do poszukiwań zabytków. Taki niuans.

Reply to
collie

Przede wszystkim aby to mialo sens to musisz miec duzo mocy obliczeniowej i tani prad (sa kalkulatory w necie). Najlepiej miec dostep do jakies serwerowni w ktorej za prad sie placi ryczaltem ale jak juz Janusz napisal to jest tak minimum z 5 lat za pozno.

Masz rację; samo chodzenie z wykrywaczem jest legalne. Niestety określenie "zabytku" jest bardzo ogólne. I weź się tłumacz nadgorliwemu policjantowi, że nie szukasz zabytków :-\

Reply to
Artur Stachura

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user Budyń pisze tak:

Jeśli bogaty z domu to nie przeszkadzać. A nósz coś wykopie np bursztynową komnatę. Wtedy można zaanektować owoce jak Krym.

Reply to
PiteR

Chyba, że ma dużo fotowoltaiki, a sieć już nie chce przyjmować prądu.

yabba

Reply to
yabba

W poniedziałek, 25.01.2021 o 13:21, PiteR napisał:

A nuż łyżka powie: niemożliwe!

Reply to
collie

in <news:lb6bibqv1vv7.109mj79v1oep$. snipped-for-privacy@40tude.net user collie pisze tak:

do budy

Reply to
PiteR

poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 13:22:45 UTC+1 yabba napisał(a):

mam fotowoltaiki wiecej niż zużycia - co prawda dopiero od jesieni, ale spodziewam się że będę sporo na plus. W ten sposób powiedzmy że mam prąd za darmo.

Żeby było ciekawiej wymyśliłem od razu "to robimy wodne chłodzenie koparek i grzejemy tym cwu" "ojciec, ja wiedziałem że ty coś wymyślisz...."

:)

b.

Reply to
Budyń

przyznaj się skąd wziąłeś pomysł :-)

c.

Reply to
Cezar

W dniu 25.01.2021 o 15:08, Budyń pisze:

Więc nie stracisz prawie wcale energii. Kopanie jednak jest już nieopłacalne. Ze znajomej serwerowni, klienci zabrali swoje maszyny do kopania, bo już im się to nieopłacało na skalę przemysłową.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 2021-01-25 o 11:23, Budyń pisze:

Jak ma bogatego ojca to niech kopie. Ale będzie to podobne do:

co zrobiliście z ciężarówką wódki który ukradliście? Sprzedaliśmy. A co zrobiliście z pieniędzmi? Przepiliśmy.

Reply to
t-1

W poniedziałek, 25.01.2021 o 14:18, PiteR napisał:

Słuchaj Osieckiej, albo jak mówią nasze piękne panie ze Strajku Kobiet: wypierdalaj! Gimbusie.

Reply to
collie

W dniu 2021-01-25 o 15:21, yabba pisze:

Jest opłacalne, ale trzeba do tego podejść po polsku. Zatrudnić się w dużej hurtowni sprzętu komputerowego. A potem tylko pożyczać od pracodawcy kluczowe podzespoły koparki. Uruchomiając ją oczywiście w siedzibie pracodawcy i pozwalając mu płacić za prąd.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

"zgubiłem z obrączkę na spacerze z kochanką, jak nie znajdę żona mnie zajebie"

Reply to
Irokez

RadoslawF snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Dawno temu można było tak zrobić. Teraz do kopania jest dedykowany sprzęt na ASIC-ach.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 25.01.2021 o 15:59, Irokez pisze:

Pod warunkiem, że żona nie jest jeszcze zabytkiem :]

Reply to
LordBluzg®

Na procesorze da się kopać Ethereum, algorytm jest celowo zaprojektowany tak, by bardzo utrudnić zbudowanie ASICa. Bitcoin to z kolei zaledwie kilka obliczeń SHA2 na rundę, dzięki da się wręcz wspaniale zaimplementować sprzętowo. Dlatego bitcoina nie ma sensu kopać nawet na FPGA, a co dopiero na komputerku. Stawia się farmę ASICów zaraz koło elektrowni i to wtedy działa.

Jest sens kopać, tylko trzeba starannie wybrać, co kopać.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski