komputer 'udający' drukarkę

Witam

Potrzebuję podłączyć komputer PC do urządzenia mającego zwykłe wyjście równoległe na drukarkę, tak by przechwytywał to co urządzenie drukuje. Z tego co czytałem w sieci podobno łatwo sobie przy tym można spalić port, więc wolę nie eksperymentować. Niektórzy sugerują by w kablu na liniach danych podłączać rezystory rzędu 500om. Czy ktoś z Was może robił coś podobnego? Dziękuję

P.Kędzierski

gdzie?

kto gdzie?

a nie lepiej przekierowac port do pliku? zainstaluj sobie te drukarke a pozniej w jej ustawieniach portu ustaw zapis do pliku zamiast na LPT

wtedy w pliku bedziesz mial to co na drukarke jest wysylane ...... chyba ze chodzi ci o przechwytywanie jakichs niestandardowych sekwencji sygnalow na LPT TB

Reply to
Tomasz Bednarz

Użytkownik P.Kędzierski napisał:

Poszukaj schematu portu LPT - leżą na sieci. O ile dobrze pamiętam, tam są już szeregowe rezystory na liniach danych. Żeby zrobić 'drukarkę odwrotną' trzeba napisać odpowiedni program - nie powinien być trudny, ale musi odpowiednio sterować portem. Oczywiście, trzeba ustawiać linie danych w stan HI-Z (możliwe tylko jeśli masz port bi-dir) zanim to urządzenie podłączysz. Albo faktycznie daj szergowe rezystory dodatkowo - ale imho 100 - 150 ohm wystarczy (muszą być mniejsze niż te, które już tam są).

Pozdr. eL eS

Reply to
Łukasz Sokół

Użytkownik Tomasz Bednarz napisał:

Hmmm... a skąd pewność, że owo urządzenie przcuje pod kontrolą jedynego słusznego systemu operacyjnego Win95/88/ME/XP itp / ;-) Nie sadzę aby w tym ustrojstwie była jakakolwiek możliwość konfigurowania drukarki. Pewnikiem stosuje uproszczony protokół z wykorzystanymi tylko liniami STROBE i BUSY (oczywiście + 8 linii danych). W PC-cie trzeba mieć dwukierunkowy port LPT. Zakładając, że PC-t będzie szybszy od tej maszynki można pominąć wywtawianie sygnały BUSY. Sygnał STROBE z urządzenia podłączyć pod np. ACK w PC-cie (bo potrafi zgłaszać przerwanie). Linie danych spiąć ze sobą i oczywiście masy :-) Teraz już tylko kwestia naskrobania odpowiedniego programu na PC-ta, który przełączy LPT na tryb wejściowy i będzie zrzucał dane np. na plik. Wstawienie w szereg rezystorów rzędu 100-500 omów nie jest złym pomysłem bo zabazpieczy porty przed nieprawidłowym połączeniem kabelków lub ewentualnym zwarciem.

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" snipped-for-privacy@spam.control.slupsk.pl> napisał

[...]

A skąd pewność, że w innych systemach się tego nie da zrobić ;-)

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-08-27 10:06 Albert Bartoszko nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Autor pytania nie napisał, że chodzi o komputer - tym urządzeniem może być np. jakiś przyrząd pomiarowy lub cokolwiek innego co nie daje żadnych możliwości ingerencji w sposób komunikacji z drukarką.

Reply to
badworm

Użytkownik "badworm" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@badworm.pl...

Racja

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

Optoizolacja by sie przydala.

A moze uzyjesz konwerterka lpt -> RS232 ?

Ryzyko pozostaje, ale odizolowac latwiej i program napisac latwiej ..

Dokładnie tak. Sam tego jeszcze nie widziałem na oczy, ale proszono mnie żebym pomógł. To jakaś centralka telefoniczna. Początkowo myślałem że z niej wychodzi RS 232, ale w dokumentacji (znów podobno - też nie ja ją mam) stoi że port równoległy. Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.

P.Kędzierski

Jesli to centralka tel. i jest na tyle madra, ze ma LPT, to 9 do 10, ze ma rowniez RS232, z tych popularnych ktore maja RS i LPT to przychodzi mi do (mojej pustej ostatnio ;) ) glowy SLICAN NCT1248

.

A do niej jest w miare solidny soft do wyciagania bilingow ;)

no chyba ze to jest jakis solidniejszy wynalazek ;) (ale intuicja podpowiada, ze jesli ma mozliwosc wydruku czegokolwiek, to pewnie ma rowniez mozliwosc podlaczenia komputera ;), i jeszcze jedno, jesli nie ma gniazda RS232, to moze miec modem analogowy! i mozliwosc programowania zdalnego )

ale to i tak wrozenie z fusow, zbadaj co to za centralka (model, producent) i pogooglaj

Reply to
Tomasz Jaszowski" !!!

W takim czymś, co znalazłem:

Przemek