Komputer PC w samochodzie

Robilem swego czasu takie cus, plyta glowna z prockiem p100 16 ram, dysk 2Gb. Na dysku okrojona wersja Debiana (wszytsko co potrzebne do odtwarzania mp3). Zasilanie z instalacji samochodowej przez stabilizatory 12v i 5v (przykrecone do metalowej ramy bo sie grzaly jak cholera) (reszta napiec jest niepotrzebna chyba ze kozystasz z rs'a). Dodatkowo LCD textowy podlaczony pod lpt i klawiturka podlaczona pod port midi. Dzialolo to bardzo dobrze (dysk jakis odporny byl bardzo bo nawet na wertepach dzialal dobrze). Niestry wszystko zarzucilem po tym jak omylkowo podlaczylem LCD'ka pod 12v :) i nie chcialo mi sie na nowego z allegro czekac. Jedyne co bym zmienil to dysk na cf'a ale wtedy drogo wychodzi.

pzdr Bwa

Reply to
Bwa

Witam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zabudowaniem w samochodzie komputera klasy PC?

Czy jest to możliwe? Na co trzeba zwrócić uwagę?

Pozdrawiam. Sas.

Reply to
Wojciech 'Sas' Cieciwa

najprosciej - laptop Tylko zabuduj go w konsoli na stale, tak zeby sie go nie dalo zdemontowac.

Pozdrawiam.

Reply to
RusH

No właśnie ja szukam czegoś takiego, co by mogło robić za programowalny komputer samochodowy. Czyli zapłon, hamowanie, zamek, czujniki wilgotności, itp. A jednocześnie żeby można było z niego odczytać np. jakie było zużycie paliwa w ciągu ostatniej godziny, ile paliwa jeszcze zostało, na ile to wystarczy przy prędkości ekonomicznej, kiedy samochód jechał i w jakich warunkach ...

Cos w rodzaju bardzo inteligentnej czarnej skrzynki.

Pozdrawiam. Sas.

Reply to
Wojciech 'Sas' Cieciwa

nie wiem czy 486 uciagnie dekompresje mp3, no moze jakis maly bitrate to jeszcze :)

pozdr Bwa

Reply to
Bwa

W swoim Lanosie mam krate za siedzeniem kierowcy i pasazera i dalej sie juz bagaznik zaczyna. Tam jest taka decha na stalowe kratownicy i pod ta decha jest duuzo miejsca na tego typu zabawy, pozatym kratownica jest doskonalym radiatorem do stabilizatorow.

pozdr Bwa

Reply to
Bwa

nie uciagnie, to znaczy na 486 DX2 66MHz daje sie pogonic dekompresje

64kbps mono, przy _dobrym_ sofcie czasem 96kbps mono.
Reply to
Marek Lewandowski

A moze przemyslowka jakas PC 104 na allegro bywają niedrogo proce od zwyklego pentium do AMD k3-400 zasilanie tylko 5V, ma USB zlacze IDE tylko bez dzwiekowki ale moze jakas na USB albo ISA Pozdrawiam Trimar

Reply to
trimar

i po co kombinowac jak taniej wyjdzie laptop z rozbitym LCD

Pozdrawiam.

Reply to
RusH

a jeszcze taniej odtwarzacz mp3:)