Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica

Debilu, już dawno debilu rozmontowane, debilu :)

Wczytaj się może. Po polsku pisałem dalej :)

Reply to
LordBluzg®

Niech stracę, masz:

(materiał na śmigła tego prototypu jest "ze śmietnika") dlatego mam stojak z drewna na próby, Zenuś.

Chodziło głównie o sprawdzenie czy to działa, zgodnie z projektem

Opis masz wyżej ale nie chciało ci się czytać ze zrozumieniem.

Z trzema śmigłami nie mam filmu, bo mi się nie chciało nakręcać ale kręci się lepiej i wydajniej.

Teraz spadaj.

Reply to
LordBluzg®

W dniu 14.12.2020 o 21:51, LordBluzg® pisze: [...]

P.S. dla czytaczy, następne filmy będą z anemometrem w tle, wskaźnikiem V in A LED w obciążeniu (moc)/żarówki/przetwornika...a w modyfikacji/zastosowania z obrotami/s i obr/min. Projekt zakłada pełne obliczenia dla standardu silnika BLDC 36V/250W z koła 28' (fizyczne pokonanie oporności dla silnika BLDC )...tanio kupić w zastosowaniu turbiny Canstein (keyword google) w projekcie. Mile widziane propozycje/modyfikacje :)

P.S.1 Nie wierzę w 1KW czy więcej przy obecnych wynikach średniej dla Wlkp/Mazowsza. Nie ten wiatr ale uznaję że 5m/s wiatru występuje często, żeby można było korzystać :) Jeśli jakiś działkowicz, pozbawiony prądu będzie miał problemy z ładowaniem aku to ten projekt będzie sprawdzoną alternatywą. Pomijam silnik

gdzie można się odwzorować na danych "ze śmietnika" które prezentuję :)

Reply to
LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd7aa7a$0$522$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 14.12.2020 o 15:25, J.F. pisze:

Hm, wydaje mi sie, ze Darrieus jest ogolnie lepszy jako VAWT, a ten to taki troche niedorobiony Darrieus, bo profile lopat kiepskie ...

A to nie jest uzywane do testowania ?

IMO - to tak nie dziala.

Nawet takie "zwykle" smigla sa zazwyczaj 3-lopatowe, bo wiecej juz sobie przeszkadza. A "pokrycie" przeciez znikome w takim wiatraku. Przy szybko poruszajacych sie łopatach jakos tak "powierzchnia efektywna" rosnie i jest znacznie wieksza niz fizyczna lopaty.

Ale tu moze byc inaczej.

Mechaniczną. A prądnica lubi wyzsze obroty. Tylko musialbys ja przemierzyc jak to u niej konkretnie wyglada.

Niekonicznie pomoze. O tyle moze, ze bedziesz mial te 14V przy malym wietrze ... ale prad niewielki.

200W mocy przy 5m/s

A inne Darrieusy czesto maja 2 łopaty. Turbina znana z Dzikiego Zachodu tez zostala zastapiona 3 lopatowym smiglem ..

No, ten jeden maly umieszczony na tle lasu to mnie wcale nie dziwi.

Ten duzy to nie wiadomo gdzie stoi ... ale czesto widze np farme duzych wiatrakow, czesc sie kreci, a czesc stoi.

I nie bardzo rozumiem - nie ma zbytu na prad, hamulec sie zepsul, czy wiaterek tak slaby, ze tarcie ledwo przezwycieza, ale nie wszedzie :-)

W dniu 15.12.2020 o 07:43, J.F. pisze: [...]

OK ale Darrieus startuje przy 10m/s tutaj zaczynają się schody. Można to uzyskać częściej ale na wysokosci ok <22m nad ziemią. Jeśli ktoś już stawia tak wysoki maszt to turbina z osią pionową traci sens. Lepiej wtedy robić klasyczną HAWT.

No tak, przecież opisane, że w przypadku tej turbiny tylko jedna łopata ją napędza, jest wykres gdzie gubi się napędzanie i zaraz druga łopata i trzecia podążają za pierwszą.

No cóż, ściągnij sobie tego excella i zobacz co on wylicza.

Nie.

Bo jest. W odróżnieniu od turbiny HAWT, gdzie wszystkie śmigła biorą udział w napędzaniu VAWT napędzana jest tylko z jednego śmigła a pozostałe hamują/wracają. Im więcej śmigieł tym niższe obroty ale start turbiny szybszy, przy małym wietrze. Dochodzi tutaj jeszcze pomijany przez Ciebie efekt oporu prądnicy. Większość prądnic nie daje dużego oporu fizycznego, kiedy nie są podłączone do obwodu. W tym silniczku co go mam opór jest znaczny...bo w sumie to silnik a nie prądnica. Spowodowane jest to tym, że szczelina powietrzna pomiędzy cewkami a magnesami jest bardzo mała właśnie dlatego, żeby uzyskać najlepszą sprawność generatora/silnika przy niskich obrotach.

Niezupełnie. W zależności co to za prądnica. Ta którą chcę wpleść w ten układ jest prądnicą wolnoobrotową. Max 300obr/min. przy połowie tych obrotów mam 125W co już jest dla mnie sporą nadwyżką bo nie mam jak zmagazynować energii.

Przecież wcześniej i niżej podałem :>

Wystarczy mi już 0,5A do ładowania akumulatora, razy czas. Lepiej mieć

0,5A niż nic :]

I chodzą tragicznie przy niskim wietrze.

To jeszcze zobacz na jakiej wysokości stoją i zmierz siłę wiatru.

Są tzw "kominy wiatrowe" i kilkaset metrów obok już nie wieje :)

Reply to
LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd873a9$0$554$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 15.12.2020 o 07:43, J.F. pisze: [...]

Hm, wydaje mi sie, ze i przy mniejszym wietrze powienien pracowac, ale sie nie znam ..

Obrotnica na gorze, miejsce ...

Ogolnie wiadomo, ze łopata przez pewien kat napedza, a przez inne hamuje. Ale jak sie chce wiedziec jak to sumarycznie wyglada, to wypadaloby przetestowac.

A statyczne testowanie , tzn nieruchome i pod roznymi katami, to da inne wyniki.

Duze HAVT mam na mysli. Sa 3-lopatowe, czasem 2-lopatowe, 4-lopatowego nie widzialem ...

IMO, to jeszcze - przy takim typowym Darrieusie łopata stosnunkowo waska jest, i malo "zaslania". A to ze hamuje ... przez caly obrot najwyrazniej jest nadmiar sily ciagnacej nad hamujacą :-)

IMO - w pradnicach tez sie to przydaje. Ale owszem - moga potem byc pozycje, ktore magnesy mocno "trzymaja".

No chyba, ze tak - wiecej mi nie trzeba i 90rpm wystarcza :-) Ale jednak 90rpm.

Ogolnie ta sama .. przynajmniej tak sie wydaje.

Raczej mala. Aczkolwiek ... czasem wieje mocno, a widac ze taki jeden wiatrak z farmy stoi. Awaria ?

Ale to tak jakos w plaskim polu stoi farma ..

W dniu 15.12.2020 o 10:01, J.F. pisze: [...]

Wiesz, producenci kłamią :) ale użytkownicy nie i można sobie doczytać gdzie zaczyna się ekonomia. Hipar podaje że ich turbina startuje przy

1m/s ale nie podaje kiedy zaczyna to być efektywne w praktyce w sensie, że możesz mieć 90% pewności że tak będzie.

No to musisz mieć górę. Mój projekt zakłada wysokość max 4m. Mogę więcej ale nie chcę bo zaraz sąsiedzi by się buldoczyli.

Po co mam na siłę testować, skoro testy już są? Są co prawda do trzech łopat a nie więcej, tyle że objaśnienie całego problemu pozwala zrozumieć główną zasadę i efektywność. Gdybym miał inny zestaw cewek/magnesów pokusiłbym się o zrobienie 100W przy 30rpm i wtedy dałbym więcej łopat. Niestety mam to co mam a nie chcę się bawić w cewki, bo to czasochłonne. Można oczywiście zamówić ale koszty też są spore. Koła od e-bike są dostępne od 100zł i ich moc wystarcza na ładowanie akumulatora.

Wiesz co, rozmowa w sumie o niczym bo piszesz o testowaniu a stronę testów podałem...jest tam wszystko opisane o co pytasz :)

Są też, nawet na YT idzie obejrzeć.

Darrieus pracuje głównie na zasadzie siły nośnej i wygląda to zupełnie inaczej. Na YT są ładne filmy z anemometrem gdzie pokazane jest, że potrzeba większego wiatru niż 5m/s bo siła nośna się nie wytwarza :)

No przecież użyj logiki :D

Przy 60rpm też coś można skubnąć ale dopiero jak zbuduję to do końca to porobię pomiary. W sumie mierzyłem i te 2A przy 60rpm mam z tego silnika BLDC a to już mi wystarczy. Akumulator 60Ah tyle akurat potrzebuje, żeby się ładnie ładował.

Taaa, a ta VAWT stoi na ziemi :> bez masztu.

Reply to
LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd8b989$0$526$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 15.12.2020 o 10:01, J.F. pisze: [...]

Mam na mysli gore masztu. HAWT to jednak inna konstrukcja i nie tylko o predkosc wiatru chodzi.

A sasiedzi prad maja ?

Jak robisz cos nowatorskiego, to pewnie bys chcial przetestowac co warte. A jak zrobiles turbine na wzor innej ... to na pewno niedokladnie zrobiles :-)

a niepewnosc rezultatu duza :-)

Tylko wiesz - jakbym chcial przetestowac, to moglbym faktycznie moment sily na jednej lopacie zmierzyc na wielu katach ustawienia. Ale to nie uwzglednia predkosci lopaty, wiec faktycznie warto ciezarek dodac i przetestowac w ruchu.

Tych duzych ... nie widzialem.

Owszem, ale to co zrobiles ... jakby mieszana konstrukcja.

A nie ma filmow z takich, co przy wolnym wietrze dzialaja ?

czytania za duzo :-)

Na dachu zamontuj :-)

Ty o swoim, a mnie ciekawi, czemu te duze, komercyjne bydlaki, sie nie kreca ...

W dniu 15.12.2020 o 16:57, J.F. pisze:

[...]

VAWT też możesz umieścić na maszcie. Nawet lepiej bo tam wieje "zawsze".

A skąd? Tylko ja mam "prąd" :) Głównie na potrzeby alarmu, CCTV i oświetlenia. Mam też stary UPS 600W na potrzeby jakby mi się zachciało coś na 230V podłączyć (ładowarki do wyrzynarki, wkrętarki, gumówki itd) różne zasilacze i nie chciało mi się już kombinować z przetwornicami bo to różne napięcia. Ważne że działa. ....

Jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym coś spierdolił na "gorzej" w kopiowaniu :]

Przecież już jest :>

Mało ale one się kręcą wolniej i bardziej podatne na uszkodzenie (opór przy dużych wiatrach). ...

Ważne że działa przy małym wietrze i robiąc research w necie nie trafiłem na konstrukcję VAWT, która przy tak małym wietrze miałaby taką sprawność.

No nie. Żeby wystąpiło zjawisko siły nośnej potrzeba po prostu większego wiatru :] Łotsonie.

Poczytam, chociaż wolę ten opis:

Na działce nie mam dachu...wolnego. Altana ma 2,5 wys i stoi pod drzewami :/ Wolę osobny maszt, tym bardziej że namierzyłem "komin" powietrzny, gdzie wieje zawsze

A to różnie bywa. Kiedyś rozmawiałem z gościem od konserwacji. Przyczyn jest sporo i nie jest to związane z awariami. Bardziej z przyłączami/synchronizacją itp.

Może jak się wkurwię to Searla zrobię:D Dzisiaj łatwiej o materiały i wykonanie. BTW, jakiś Rosjanin się ostatnio bawi i ciekawe efekty.

czy pociągnie temat dalej. Doszedł do 9tys rpm

LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd91a99$0$520$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 15.12.2020 o 16:57, J.F. pisze:

Owszem, tylko jak pisales - na wysokosciach to lepiej HA. Ale nie zawsze jest tak prosto, bo i obracac trzeba, i miejsce potrzebne.

Hm, to takie sobie buldoczenie ... ale owszem, jakby mi u sasiada cos stale halasowalo ... co to za rekreacja :-) Tylko akurat im wyzej, tym dalej i mniej halasuje ... chyba :-)

A tak w ogole ... kup sobie druga dzialke, z pradem

A te zachowaj - prad podciagna, sprzedasz z zyskiem :-)

A skad wiesz, skoro nie testujesz, bo juz przetestowane ? :-P

Widzialem.

Ale ... to stanowisko pomiarowe, czy stwierdzil, ze dwie lopaty sie za bardzo zaslaniaja ?

Nie widzialem, ale moze i sa.

Sila nosna przy kazdej predkosci powstaje, tylko im mniejsza - tym sila slabsza, i to kwadratowo.

Wiec roznica raczej w tym, ze te łopaty male, to i sila nosna malutka, a inne turbinki maja duze lopaty - co sie z kolei nie sprawdza przy silnych wiatrach.

No i te lopaty sie kreca z wlasna predkoscia, szybsza niz wiatr ... o ile mocy starcza na pokonanie tarcia :-)

Nie mam uprawnien.

Moze byc ciekawie, ale ... na drzewie zamontuj :-)

Ciekawy pomysl byl na duze turbiny - wielki plaski dach nad ziemia z wysokim kominem na srodku - slonce ma podgrzewac powietrze pod dachem, w kominie powstanie predkosc.

Ale jak mowie - stoi kilka wiatrakow obok siebie, zakladam, ze z jednej farmy, polowa sie kreci, polowa stoi.

Nie znam, ale ... darmowej energii z tego na 99.99999% nie bedzie :-)

A tu ciekawe - nie zna podstawowego prawa fizyki, zna, ale nie wierzy, jest przekonany, ze cos z tego wyjdzie, czy oszukuje ...

Takic ludzi nie brakuje ... ale oszustow tez nie ...

W dniu 16.12.2020 o 11:11, J.F. pisze:

I zgodę. Nie tylko "państwową" ale też sąsiada.

Sami nakurwiają całe dnie spalinówkami więc o hałas niespecjalnie chodzi a VAWT z małymi obrotami jest bezgłośny w sumie.

Nie tylko, przepisy pozwalają na taką samowolkę ale do 3m ten 1m to da się przemycić :)

Mam ale problem z lokalizacją i jakością ziemi.

Chciałem robić rewolucję z prądem ale zarząd ROD to stare policjanty i zomowcy z pełną opcją konserwy. Muszę czekać aż umrą.

Przetestowane. Temat się ciągnie już kilka lat i widziałem wszelakie hybrydy z tego projektu, które jednak były gorsze.

Nie 2 tylko 4.

Nie zapominaj też o ciężarze. Im więcej łopat tm większa masa, mniejsze obroty i zupełnie inne momenty. Ktoś jednak uznał że 3 duże łopaty są optymalne i przyjmuję to jako default i niespecjalnie chce mi się z tym spierać.

dołu tej strony jest link, który działa z poziomu forum.

(przetłumaczyłem)

"Oto link do jego pracy: download / file.php? Id = 5861 Felix zdobył sporo nowej wiedzy, np. Wydajność zależna od rozmiaru / prędkości. Oznacza to, że jego pomiary dały wyniki, które rosły zarówno wraz z rozmiarem, jak i prędkością wiatru. Prędkość wiatru podczas wyznaczania wartości wynosiła 10 m / s. Wydajność elementów testowych z wirnikiem C badanym w pracy licencjackiej przy 10 m / s: średnica wirnika C 0,13 m: ok. 5% średnica wirnika C 0,26 m: ok. 12-13% średnica wirnika C 2 m: ponad 20% Ze względu na wiedzę, jaką Felix był w stanie narysować, nasze poprzednie zalecenia dotyczące wymiarowania wydają się warte rozważenia."

Nie da rady. Raz że nie mogę wysoko a dwa, że drzewo się "kiwa" :D

No właśnie o synchro chodzi (sieciowe).

Ja nie znam żadnego udokumentowanego zaprzeczenia że to nie działa. Wręcz odwrotnie :)

Zaznacz "znanego podstawowego prawa, znanej fizyki":)

Zobacz tutaj, ten też oszukuje?

:)

I to:

(testy)

Jest więcej takich "ciekawych rzeczy". Może jak dożyję emerytury to się pobawię :)

Reply to
LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fda23c3$0$560$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 16.12.2020 o 11:11, J.F. pisze:

3m ... to i z VA nie poszalejesz :-)

Ale jak to sie liczy, gdy niewielka turbina zamontowana na dachu domu ?

Wiadomo - trawe trzeba skosic. Ale to co pewien czas.

Pod warunkiem, ze jest. I ze nie halasuje w nocy, gdy spac sie chce :)

To dziala rekreacyjna ma byc, czy pole przynoszace plony ?

To taka typowa "dzialka rodzinna" ? Domek z ogrodkiem sobie kup.

ale wydawaloby sie, ze wieksza moc, wiec alternatywnie mozna by dac mniejsze lopaty.

Dokladnie. Jakos tak wyszlo w HAWT, ze mimo, ze zaslaniania tam nie ma, to jedna lopata wplywa na druga.

I nie ma co trzech przekraczac.

No i ciekaw jestem jak tu z przepisem ... pozwolenie buudowlane na drzewo ? :-) Czy liczy sie wysokosc najwyzszego elementu :-)

Nie ma tam generatorow asynchronicznych ? Czy jednak ten wiaterek na tyle slaby, ze polowa stoi, a druga polowa - ledwo tarcie pokonuje.

Dziadek niekoniecznie. Autor filmu ... "co okaze sie, gdy auto sie przelaczy z zasilania olejowego na wodne". Olej tam ciagle plynie.

Co do dziadka

-ciekaw jestem - naprawde jest lepiej, czy mu sie tylko wydaje/wydawalo,

-oszczednosci naprawde sa "do 65%" czy tez mu sie wydawalo. Bo w mniejsze uwierze ... ale bardziej w to, ze tez mu sie wydaje.

Natomiast ogolnie:

-wtrysk wody do cylindrow byl stosowany ... ale widac sie nie sprawdzil.

-ale wody, nie pary. Co mialaby para zmienic ... nie bardzo wiem.

-para sie tam wcale nie rozklada na "wybuchowa mieszanke wodoru i tlenu".

Czyli co - dziadkowi sie jednak wydaje ... albo "wynikow nie udalo sie zduplikowac".

A zimna mgla ... dzialanie to chyba na granicy bledu, ale podejrzewam, ze filtr wylapuje te mgłę. A potem chyba odparowuje, wiec znow mamy pare, ale tez obnizona temperature powietrza.

No i ciagle tylko moc badalismy - a mnie interesuje oszczednosc paliwa :-)

O ile samochody jeszcze beda :-)

W dniu 16.12.2020 o 17:27, J.F. pisze:

3m na dachu. Na maszcie możesz mieć 12m i odciągi ale zezwolenie i zgodę sąsiada to wszystko do 40kW. Mogę to podpiąć pod rower stacjonarny w sumie. W końcu koło od roweru :D a tu nie ma przepisów żeby nie jeździć na działce na wysokości :D

No są pewne regulacje chyba 3m wys i 3m poza obrys domu, jakoś tak. Nie kombinuję na dachu a na maszcie więc mogę. Nie chcę tylko, żeby to było widoczne z kilometra bo chętnych na złodziejstwo nie brakuje a ja tam nie siedzę ciągle, stąd kamery i alarm.

Niezupełnie. Jak zrobiłem sobie studnię z rury fi200/ 6m i zacząłem używać pompy spalinowej do podlewania to w ciągu roku spapugowali i też nakurwiają :D Dotąd przez wszystkie lata, chodzili do abisynki po 50m x 20 co daje średnio 24l(2 konewki po 12l) i drogę 2km i czas na podlewanie/chodzenie

2,5h Wychodzi 480 l żeby podlać całą działkę a pompa robi to w 30min :] Najpierw miałem pompę elektryczną 250W ale był problem z ładowaniem akumulatora. Teraz wystarczy benzyna :)

Tam nikt nie śpi. Prądu nie ma to jak? Bez TV bez światła z latarkami bez ogrzewania? OK można jakiś kominek ale trzeba mieć dobrą altanę. W sumie altanę też zrobiłem dobrą (jedyny) ale nie śpię tam.

I jedno i drugie. Mam jakieś zadowolenie z plonów i też sobie eksperymentuję.

Też mam ale nie mogę mieszkać w 3 miejscach naraz. Tę działkę mam 1km od domu/kamienicy (default place) a działka z domem ogródkiem 100km dalej. ...

Pisałem że różnie bywa. Oni też niespecjalnie rozmowni. Ponoć jak za dużo prądu to też niedobrze :D

Czaję się na baterie od elektryków. Ja stanie się to popularne bardziej to rynek wtórny może być alternatywą na magazyny energii, lub kiedy zostanie zbudowana tania i pojemna bateria z quick charge.

Generalnie właśnie mam ten problem. Mógłbym wytworzyć szybko sporo energii i naładować jakieś pojemne aku w ciągu jednej godziny, podobnie jak to jest w elektrykach. Niestety mam zwykły kwasowy i ten potrzebuje

8h na ładowanie i 16h na rozładowanie (mam pobór ok 0,8A dla całego systemu [alarm, net CCTV] sam alarm z netem to 0,5A/12V). Przy panelu nie da rady, nawet gdybym ich użył więcej bo nie mogę przekroczyć prądu ładowania i czasu a teraz światła (nie słońca) jest max 5h. Stąd pomysł wiatraka jako doładowanie.

BTW ciekawostek:

+ YT:
coś w tym jest :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 16.12.2020 o 21:50, LordBluzg® pisze: [...]

Tylko nie kombinuj z większym aku i większym prądem. Nie chcę inwestować w 1000Ah i stadem paneli :> Mam nowy 60Ah i najwyżej dołożę lekko zużyty

100Ah (70% sprawności) ale to i tak mi nie załatwia sprawy.
Reply to
LordBluzg®

środa, 16 grudnia 2020 o 17:27:33 UTC+1 J.F. napisał(a):

Mozna wierzyc ale i można nie wierzyć. Na paliwie i wodzie pracowaly silniki samolotow mysliwskich w czasie II Wojny Swiatzowej. Jest sporo opracowań. Np. z jednego z nich Politechnika Warszawska PKN ORLEN SA Przemysłowy Instytut Motoryzacji Streszczenie Przeanalizowano informacje literaturowe dotyczące dodatku wody w różnych postaciach do czynnika roboczego silnika zasilanego paliwem LPG. Opisano korzyści płynące z dodawania wody do silników o zapłonie zarówno iskrowym, jak i samoczynnym, zasilanych paliwem LPG, w tym wpływ na parametry operacyjne silnika oraz na emisję zanieczyszczeń. Ocenia się, że dodatek wody do czynnika roboczego ma korzystny wpływ na sprawność cieplną obiegu, przyczynia się również do zmniejszenia emisji tlenku węgla, węglowodorów i tlenków azotu. Przedstawiono metodykę badań empirycznych silnika o zapłonie iskrowym zasilanego paliwem LPG z dodatkiem wody: badania przeprowadzono w warunkach symulujących trakcyjne użytkowanie silnika – w homologacyjnym teście jezdnym – NEDC, skł........................ Mi Tez nieprawda?

Reply to
Zenek Kapelinder

Taa, wymyślili intelcooler :)

:)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 14.12.2020 o 19:09, LordBluzg® pisze: [...]

W 99% skompletowałem materiał na 3 śmigła a jutro wycinanie podstawy płata ze sklejki wodoodpornej. Może zdążę do gwiazdki z montażem. Potem w zależności od warunków wiatru porobię obliczenia/testy z filmami/fotkami. Na dzień dzisiejszy teoria/obliczenia działa a praktyka pokaże, czy to ślepa uliczka czy sukces. Aluminium na płaty śmigieł zastąpię blachą ocynk 0,7mm (taniej) i plastyczniej. Wszystko montowane bez spawania/śruby z ciekawym łączeniem ramion rurek, coś na kształt "[(O" w profilu (se wymyśliłem). Koszty w sumie mniejsze niż 1kzł co rokuje że mogą być modyfikacje do 4 śmigieł. Więcej śmigieł nie uwzględniam, chociaż porównanie 2 różnych turbin 6 śmigłowych/wielkość (średnica turbiny) to spory wzrost mocy ale spadek obrotów:

LordBluzg®

Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... środa, 16 grudnia 2020 o 17:27:33 UTC+1 J.F. napisał(a):

No ale teraz nie stosujemy. Widac sie nie sprawdza.

Przy czym - wtrysk wody wydaje sie miec jakies podstawy. Woda paruje, zwieksza cisnienie w cylindrze, jest zysk. Czy na paliwie ... nie wiem, woda ma duze cieplo parowania. W dodatku obniza temperature w cylindrze, co pozwala podac wiecej paliwa i powietrza, przez doladowanie.

To, co moglo sie sprawdzac w lotniczych silnikach na wysokich mocach, niekoniecznie przyniesie oszczednosci w samochodach.

Ale ... to wtrysk wody. A dziadek podaje pare. Gdzie tu zysk ?

A badania jakies zrobiono, czy tylko przeglad literatury ?

Metodyka ... a wyniki sa ?

No to wyglada na to, ze badania zrobiono. A wyniki jakie wyszly ? Na granicy bledu pomiarowego, skoro "ocenia sie" ?

W sobotę, 5.12.2020 o 13:46, LordBluzg® napisał:

Komercyjne wiatraki pionowe mają 5-7 łopat i startują przy wietrze

7 km/godz. Albo tę ilość łopat producent sobie wymyślił, albo się doktoryzował z łopat.

collie

W dniu 17.12.2020 o 11:33, collie pisze:

No dobra, też bym sobie zrobił coś podobnego ale znamionowa prędkość obrotowa tego cuda to 50rpm

Tak jak w tytule wątku mam silnik rowerowy BLDC 250W, który znamionowo potrzebuje coś ok 120rpm, żeby być użyteczny a przekładnie w ogóle nie wchodzą w grę. Ilość łopat wpływa na obroty. Im więcej łopat tym wolniejsze obroty. Im większa średnica rotora, tym mniejsze obroty. Już coś z w/w tam przetestowałem, żeby zobaczyć to w praktyce i nieszczególnie to działa. Rotor C (Canstein) ma większą sprawność.

Gdybym sam robił prądnicę to zupełnie coś innego. Pewnie dałbym duże ramiona, więcej śmigieł i wystarczyłoby mi 30rpm.

Reply to
LordBluzg®