Tesla

Mam pytanie do starych userów grupy, czysto z ciekawości. Zainteresował mnie raczej negowany obszar (tabu) związany z darmowym pozyskiwaniem energii. Używając google.groups nie trafiłem na jakieś ciekawe dyskusje, co sugeruje, że się nie odbyły lub zostały skasowane. Coś tam elektrody wspominają ale wiadomo w sumie co :)

Czy ktoś z Was rozkminiał patenty Tesli? Generalnie google czy inne wyszukiwarki wypluwają słabe wyniki ale jeśli użyć innych słów kluczowych to trafiam na ciekawe tematy w tym zakresie jak i rozwiązania.

Zauważyłem boom w latach 2008-2010 ale jakoś wyciszane.

Z uwagi na wrodzone niedowierzanie a zarazem logikę i włożony wysiłek, próbuję dojść tych osiągnięć/budowli. Odrzucam większość bzdur i fejków bo to raczej oczywiste:)

Na dzień dzisiejszy mam prawie złożony silnik Adamsa/Bedini i jestem na ukończeniu projektu, po prostu, żeby sprawdzić teorię z praktyką. "Kapanadze" /"kapagen" (szukać w google lub na YT) to też ciekawe pomysły. Długie zimowe wieczory i mrozy spowodowały to zainteresowanie. Rozumiem doskonale sceptycyzm ale nie poszukuję PM (bo nie istnieje). Interesuje mnie, czy ktoś z was podążał tym tropem i ma jakieś osiągnięcia czy raczej porażki?

Filozofię proszę sobie odpuścić, bo nie o to pytam.

Reply to
LordBluzg®

Dlaczego tabu? Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest objęty sankcją karną. :)

Najbardziej interesowały mnie te związane z hydrodynamiką. Silnik/turbina, zawór jednokierunkowy bez elementów ruchomych itd. Działają.

Napisz konkretnie, co chcesz zbudować.

To nieco za daleko idący wniosek. Istnieje, tylko "jedynie" jest niepraktyczne. Zasada zachowania energii działa jedynie "lokalnie", globalnie nie musi, tj. to nie jest niezmiennik nawet w OTW. Wszechświat też się rozszerza, a tempo rozszerzania przyspiesza, więc translacyjna niezmienniczość praw fizyki w czasie też nie zachodzi. Ale spokojnie, z tego nie wynikają żadne praktyczne wnioski, jeśli Twoje PM nie będzie miało skali kosmologicznej.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 17.02.2021 o 07:55, Piotr Wyderski pisze:

Bo jakoś nie spotykam większych dyskusji na ten temat a z doświadczenia wiem/widzę jak się zachowuje wyszukiwarka w tych tematach. Raptem kilka wyników bez specjalnego związku z powiązanym tematem i głównie bezużyteczne ale kiedy zaczniesz używać jakichś nazwisk czy konkretnych nazw urządzeń już zbudowanych, to wyniki są słabe. Kiedy kopiesz dalej to się okazuje że tego jest sporo. Taki efekt, jakby Ci ktoś wskazał kierunek a po otwarciu "drzwi" zalewa Cię nagle mnogość materiałów, filmów, dokumentów, rozwiązań, których próżno szukać w powiązaniu z tematem jako ogólne wyniki. Sporo tego jest np. u Rosjan ale w naszym usenecie praktycznie nic ciekawego nie ma.

Nie chodzi mi o rozciąganie kabla pod linią WN ale choćby o te rzeczy, które wyciąłeś z mojej poprzedniej wypowiedzi.

No działają a nawet są ciekawe :)

Właśnie buduję silnik Adamsa/Bedini i kiedy skończę, porobię pomiary to skłonny jestem dać wiarę, że to działa, pomimo patentów i opisów czy gotowych urządzeń, które też niby działają bo jest sporo dokumentów na to, że nie ma tam oszustwa. Oczywiście "energia" ma pochodzić z mitycznego eteru ale to właśnie zakładają te projekty. Podobnie jest z cewką Tesli ale nie tą do "produkcji" piorunów :D Takie urządzenia też istnieją i ludzie dokonują udanych replik. Tu masz przykład:

Wiesz, tu nie chodzi głównie o pojęcie PM bo żaden z tego pożytek w rozumieniu czysto filozoficznym. Zakładając że udało Ci się wplątać jakąś czynność w koło zamknięte to zysk energetyczny jest zerowy i bezużyteczny.

Reply to
LordBluzg®

Dnia Wed, 17 Feb 2021 09:37:12 +0100, LordBluzg® napisał(a):

Przecież to oszustwo :)

Reply to
Jacek Maciejewski

środa, 17 lutego 2021 o 00:23:29 UTC+1 LordBluzg® napisał(a):

to samo tylko prościej zrobione

Zenek Kapelinder

Na pewno?

Reply to
LordBluzg®

Tak mi się skojarzyło: Podobno pompa ciepła potrafi dostarczyć np. 3x więcej energii w formie ciepła niż energia (elektryczna) zużyta na jej zasilenie. Czy tę uzyskaną w ten sposób energię da się jakoś wykorzystać do zasilenia kolejnej większej pompy ciepła? Itd... Czy może proces tego wykorzystania będzie miał mniejszą sprawność niż

33% rozkładając pomysł na łopatki? P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Nono a pod blatem siedzi druga część tego trafa :)

Reply to
LordBluzg®

Dnia Wed, 17 Feb 2021 10:33:52 +0100, LordBluzg® napisał(a):

Na pewno.

Reply to
Jacek Maciejewski

Przecież to nie jest PM. To tylko długo działa ale nie jest oszustwem.

Reply to
LordBluzg®

Dnia Wed, 17 Feb 2021 10:33:52 +0100, LordBluzg® napisał(a):

Na pewno. Zwróć uwagę na opis - "*wieczna* fontanna". Fontanna Herona nie jest wieczna.

Reply to
Jacek Maciejewski

Nic nie jest wieczne. To umowne stwierdzenie wynikające z określenia, że działa przez wieki a nie na wieki :)

Reply to
LordBluzg®

Dnia Wed, 17 Feb 2021 11:09:54 +0100, LordBluzg® napisał(a):

Jest opisana jako *wieczna* :)

Reply to
Jacek Maciejewski

No, działa przez wieki :) Jakby było opisane że to fontanna miesięczna to będzie działać miesiące :]

Wkraczamy w filozofię jednak...

Reply to
LordBluzg®

W dniu 17.02.2021 o 10:41, Piotr Gałka pisze: [...]

Do zasilania kolejnej pompy ciepła da się, ale większej to już nie bardzo. Nie uzyskasz więcej energii niż wyciągnęła z ziemi ta pierwsza pompa plus energia elektryczna zużyta do zasilania pomp.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

te 3 kW można przeznaczyć na podgrzanie kotła w silniku parowym, którego sprawność dochodzi do 63%. nawet jak całość będzie miała sprawność 50%, to wyprodukuje 1.5kW energii a zużyło 1kW. czyli mamy może nie tyle perpetum mobile, ale efektywne urządzenie do wytwarzania prądu, "zasilane" różnicą temperatur. pytanie czy silnik Stirlinga nie byłby lepszy albo ogniwa peltiera

ToMasz

Reply to
ToMasz

Najpoważniejsze co trafiłem w internetach. Niby profesory mówią że działa, ale wiary im nie daję.

Jeżeli w czasie pracy silnika magnes straci swoją energię (z proc. magnesowania) wtedy żadne prawa fizyki nie są złamane. Tylko nie wiem czy magnes może się rozmagnesować w zmiennym polu pochodzącym od innego magnesu.

Silnik działa, ale ile? 5 min? 10 min? Głębiej tematu nie drążyłem. Wrzucam jako ciekawostkę.

Reply to
Astralny Rębajło

Minęło sporo lat, powinni dać Nobela ew. dwa, albo udowodnić oszustwo:)

Reply to
Astralny Rębajło

W dniu 17.02.2021 o 20:22, Astralny Rębajło pisze:

Tu Cie jeszcze nie pląknałem, wiec odpowiem :]

Trochę ściema ale książka kosztuje 150$ z opisem. Nie wiem czy zarabia na literaturze :)

Ten Turek ma wincyj filmów a nawet całe sypozjum się zebrało. Rozbierali silnik na kawałki, składali itd. Nie znalazłem niczego, co by sugerowało że ściemnia ale jest możliwe ustawienie systemów magnesów tak, żeby następował przeskok w miejscu krytycznym bo to jest kluczowe w silniku magnetycznym. Problemem raczej jest moc tego silnika (niewielka).

Nie za czasów naszego życia. Utrata namagnesowania istnieje.

Długo działa (wiem że kilka dni) ale nie wiem jak długo.

Obejrzyj sobie S.E.G.

LordBluzg®

W dniu 17.02.2021 o 20:29, Astralny Rębajło pisze:

Kupią patent i do szuflady, tak jak wiele skończyło.

Reply to
LordBluzg®