jak inaczej mierzyc temperature ?

sprawa z DS182x wyglada dosc prosto, tylko te czujniki sa dosc drogie ( zalezy od przypadku )

jak zmierzyc temp. uzywajac do tego termistora np. 10k , zakladajac ze procesor ma ADC ? ? ? jak to wszystko poobliczac ?

niestety nie jestem biegly w elektronice i sam sobie nie poradze , w googlach nie znalazlem nic co by konkretnie pokazalo jak to zrobic a sam innego nie przerobie :-(

Reply to
Piter

Mierzysz spadek napiecia na termistorze. Z Internetu sciagasz tabele rezystancji twojego termistora. W programie wstawiasz tabele look-up, w ktora wpisujesz wartosci temperatury przy odczytanej wartosci z termistora.

E tam. Taki np.

cos niecos ci powinien rozjasnic ;-))

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

zobacz lm35 - tani, liniowy, dostepny.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik Marcin Stanisz napisał:

prościej to zrobić na LM35 - na wyjściu dostajesz liniowe napięcie, każdy 1 st C powyżej 0 to +10mV, nie musisz nic przeliczać (ewentualnie pomnożyć przez 10 albo 100) Najtańsza werjsa LM35DZ kosztuje koło 3pln brutto w detalu

Reply to
zenek

Patrz na moje usta: pytanie bylo o t e r m i s t o r ;-)))

Ew. odpowiedz pod wlasciwym postem.

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Witam, W żadnym wypadku nie robić z termistora. Są to elementy szybko starzejące się i linearyzacja charakterystyki obojętnie jaką metodą zrealizowana szybko zacznie fałszować wyniki. Poza tym każdemu egzemplarzowi musiałbyć dać inny algorytm/tablicę linearyzacji ponieważ nie mają zbyt powtarzalnych charakterystyk. Pomyśl jednak o lm35 najtańsze, najprostsze, najpewniejsze rozwiązanie. JanuszR

Reply to
Janusz Raniszewski

Użytkownik Marcin Stanisz napisał:

sory winetu już więcej nie bedę

a wracając do tematu - ile pamięci zajmują ci te tablice do przeliczeń ?

Reply to
zenek

no problemem u mnie jest brak wiedzy i wyksztalcenia elektronicznego, najwieksze wlasnie problemy mam z hardwarem :-(

zainteresowaly mnie te LM35 - pogooglam troche ciekawe czy znajde jak to podlaczyc do procka ?

dzieki za wszystkie odpowiedzi, sa dla mnie bardzo cenne.

Reply to
Piter

Uzywalem termistora do pomiaru temperatury w zamrazarce (byl juz zabudowany, nie warto bylo pruc i wstawiac cos innego). Caly program jest w AT90S2313, wiec ma nie wiecej niz 2KB z tablicami... Wszystko zalezy od zastosowania - jesli zakres duzy, mozna sie bawic w aproksymacje. Jesli niewielki (u mnie

-30...-10stC) - nie warto.

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to