Gumka "przewodząca w poprzek"

Witam Czy ktoś zna jakiś patent na ponowne użycie gumki "przewodzącej w poprzek" jakiej używa się do łączenia płytki z elektroniką z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym? Parę takich gadżetów (zegary, kalkulatory) przeszło mi przez ręce i zawsze jedynym powodem skasowania była niemożność ponownego uzyskania wystarczająco dobrego kontaktu wzajemnego by wszystkie segmenty były aktywne. Żadne równanie, czyszczenie, mycie w benzynie nie pomaga. A może ktoś zna metodę jaką można połaczyć cienki drucik z polem przewodzącym napylonym na szkle wyświetlacza? Nasuwa się klej przewodzący na myśl, ale nie będę kupował kleju za 20 dychy żeby naprawić zegarek wart

25 :) Zresztą, takich cudów w moim zaścianku nie bywało.
Reply to
Jacek Maciejewski

nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym w poprzek chodzi o taki pasek gumy z wrstwami przewodzacymi rodzielonymi wrstwami izolacyjnymi? - jesli tak - kup zegarek za 5zl czy kalkulator i wykorzystaj z nich gume przewodzaca... - zazwyczaj wina jest niewlascwie zlozenie mechaniczne wyswietlacza i plytki - a gume myje sie alkoholem izopropylowym i po klopocie

Reply to
PAndy

Dnia Tue, 24 Jul 2007 15:18:29 +0200, PAndy napisał(a):

Z reguły wymiary się nie zgodzą a poza tym gdzie ty widziałeś zegarek za 5? Za 25, to bywają, te gorsze.

Trzeba go mieć. Mam tylko etylowy :) Nie kalkuluje mi się nic specjalnego kupować, bo naprawiam tani badziew. Potrzebuję pewnego, darmowego lub b. taniego sposobu. Moze zna ktoś metodę by zrobić kroplę kleju przewodzącego z wykorzystaniem Distalu?

Reply to
Jacek Maciejewski

bierzesz bardzo miekki olowek - b4 - b8 (jak trafisz) i dodajesz dosc duzo do distalu - tak by powstalo cos w rodzaju kitu - masz klej przewdzoacy - rezystancja powinan byc w granicach kilkuset - kilku tysiecy om - zalezy jak dokladnie sproszkujesz grafit i jak miekkie bedzie olowek - ile grafitu bedzie w rysiku (przed mieleniem mozesz sprobowac grafit wypalic np przepuscic dosc duzy prad przez grafit - czasem sa rozne wypelniacze organiczne dodawane do wkladu olowkowego)

Reply to
PAndy

a zegarki za 5zl masz w kadym kiosku... podobnie z kalkulatorami czy grami elektronicznymi dla dzieci - w wiekszosci stosuje sie LCD polaczone z PCB przy pomocy gumek

Reply to
PAndy

A jestes pewien ze to kwestia kontaktu ?

Mialem taki jeden gdzie jestem niemal pewien ze to nie w gumce problem.

Dnia Tue, 24 Jul 2007 18:35:00 +0200, J.F. napisał(a):

Prawie na 100%. Zegarek uległ zapaskudzeniu rozlanym "komponentem" do paliwa i przestał pokazywać wszystkie segmenty. Po rozebraniu i przemyciu wszystkiego benzyną ekstrakcyjną też nie chce pokazywać wszystkich. Gumka jest cholernie krzywo ucięta, lepiej bym od nożyczek sam uciął :) Raczej niemożliwe jest ponowne takie jej ustawienie by chciało stykać. Poza tym jakby spuchła nieco od tego komponentu, więc raczej już nic z niej nie będzie. Albo zadziała patent z drucikami i Distalem z grafitem, albo ustrojstwo do śmieci.

Reply to
Jacek Maciejewski

Cześć! Normalnie wystarczy czyszczenie izopropylem, przetarcie dosucha o szmatke lub kartkę papieru. Jeżeli piszesz o spuchnięciu, to może spuchły te warstwy izolacyjne a nie przewodzące i w ten sposób brak styku? Zobacz pod lupą. Może trzeba lekko spiłować drobnym papierem ściernym? Maciek

Reply to
Maciek

Jacek Maciejewski pisze:

Kup po prostu nową. W sklepach z częściami zamiennymi GSM taka gumka często jest opisywana jako "elastomer", chociaż niedokładnie odpowiada pierwotnemu znaczeniu tego słowa. Dobierz tylko sobie odpowiednią długość. Kosztuje kilka zł więc nie opłaca się babrać przy "wskrzeszaniu" starej gumki:

Adam Dybkowski

Dnia Tue, 24 Jul 2007 16:21:29 +0200, PAndy napisał(a):

Wypróbowałem - z B8. Domieszałem tyle grafitu że powstała papka, ledwie to ponakładałem. Niestety, po związaniu zero przewodności :) Nie zadziałało.

Reply to
Jacek Maciejewski

dobrze utrzec... a przewodzic napewno przewodzi - sprawdzone...

Reply to
PAndy

A lakier do naprawy szyb samochodowych ?

Reply to
William

Są takie kleje do naprawy podgrzewanej tylnej szyby samochodowej (jak się niechcący porysuje ten kaloryfer z metalowej folii). Kosztuje to poniżej 10 zł i starczy na 500 zegarków, ale trzeba najpierw sprawdzić czy zadziała w zegarkach.

Pozdrawiam

Czapla

Reply to
Czapla