Farba przewodząca

Czy jest w sprzedaży farba przewodząca której powłka ma rezystancje <100 R. Chciałbym zastosować to zrobienia warstwy ekranującej wewnątrz obudowy.

pozdr. radek

Reply to
swiniaczek

Użytkownik "swiniaczek" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:btroge$5in$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

może to się nada:

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Ja osobiście polecam grafit w spray'u. jest idealny do tego celu.

Reply to
Marcin

Użytkownik "Marcin" <marcin snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btrql1$6hl$ snipped-for-privacy@topaz.icpnet.pl

Nie za bardzo. Kiedys już była dyskusja na ten temat:

<cytat>

ZTCW grafit tworzy warstwy o dość dużej rezystywności nadające się głównie do eliminacji ładunków elektrostatycznych. Natomiast EMI służy do tworzenia niskorezystywnych powłok metalicznych służących do ekranowania... jak sama nazwa wskazuje.

EMI35 - pokrycie metaliczne na bazie miedzi. Wg. opisu powłoka 50um ma rezystywność 0.3ohm (na kwadrat, jak się można domyślać, choć nie tego nie napisali)

Natomist GRAPHIT33 przy typowej grubości powłoki 15um ma rezystywność

1..2kohm/kwadrat.
Jak widać - różnica znacząca :-) <cytat>

Z drugiej strony - próbowałem zmierzyć rezystywność warstwy EMI35 i nijak nie potrafiłem uzyskać wartości na poziomie omów/kwadrat. Być może nakładałem za cienko / nie pozwalałem powłoce wyschnąć / robiłem jakiś inny błąd. W każdym razie preparat czeka na eksperymenty. Wydaje mi się, że suszenie z wygrzaniem w ok 50..60st. powinno poprawić jakość powłoki.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Dzwonnik" snipped-for-privacy@message.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl... [ciap]

Właśnie. Reflektometry pewnej dobrej firmy jeżeli mają nie metalowe obudowy to są w środku pryskane czymś co wyglada jak wspomniany EMI35.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

On Behalf Of Marek Dzwonnik

Tzn. przy stalowej obudowie to nie ma sensu, ale na plastik, Al, to czasami pomaga. Już nie pamiętam, o co mi chodziło, ale mnie pomogło, razem z ekranami z Cu. Obudowa z policośtam.

pzdr Artur

Reply to
ziel