FPGA Altera Cyclone - czemu tak drogo

Witam. W swoich materiałach Altera pisze ze uklady rodziny Cyclone mają być ukłądami z seri tanich. Chwalą się kosztem 1.5$ za 1000 LE. Tymczasem od jednej z polskich firm dostałem takie oto ceny (w nawiasach orientacyjne ceny jakie by wynikaly z 1.5$/1000LE): EP1C3T100C7 - 112.00 (3000 LE => 4.5$ => 16PLN) EP1C4F324C7 - 160.00 (4000 LE => 6$ => 36PLN) EP1C12F256C7 - 671.00 (12000LE => 18$ => 72PLN)

Czy ceny jakie otrzymałem z tej firmy to norma w Polsce? Tak drogo jest tylko w Polsce czy na całym świecie? Jeśli prawdą jest to co podaje w swoich matriałach Altera to przy zakupie 2 sztuk małego lub jednej dużego układu opłacało by się go wręcz sprowadzić ze stanów. Słowem o co w tym wszystkim chodzi ? Może poprostu trafiłem na jakąś mocno lewą firmę ?

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej

to normalka, w EBV, przy zakupie juz bodajze 25 sztuk, cena spada kilkakrotnie chodzi o koszty pakowania i przesylki dostajesz wieeeelkie pudlo, w nim mniejsze, potem zapakowany maly sclaaczek w wielka krate na 60szt, wszystko w gabce i zapakowane prozniowo lub z gazem obojetnym... a tak z innej beczki to Cyclone to fajne scalaczki:) swietnie sie z nimi pracuje...

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

Dzieki. Narazie pokombinuje. W sumie mam prosty problem do rozwiazania. Moze sie pogimnastykuje i wpakuje go na kilkanascie gali po kilka PLN sztuka... Z tego co pamietam GAL'e mialy jakas bardzo przyzwoita predkosc (wlasnie sprawdzilem pisza fmax=250Mhz:)). Heh. Bede cwiczyl dekompozycje i demain'a. Moze wykłady panów Łuby i Rawskiego niepójdą na marne :)

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej
Reply to
Piotr Zbysinski EP (H

:) wiem :) Elektronika cyfrowa w praktyce zajmuje sie od niedawna. Znam wlasnie tylko FPGA (FLEX) (alterowskie) i kiedys tam mialem doczynienia z GALami. Dlatego narazie mysle o tym co znam. Jakie PLD sa pomiedzy nimi ? Alterowskie MAX'y sa tez dosc drogie - 60PLN na EPM7128-15. Ale to niejest cena straszliwie zaporowa.

mozesz powiedziec jakie? I zeby byly do niech jakies darmowe programy do programowania. Na GALach to faktycznie byla by straszna rzezba. Tak teraz mysle ze moze MAX'y.

Jak tylko przebrne przez dukumentacje. Generalnie czestotliwosc min.

30MHZ lepiej bylo by 50MHZ, transmisja rownolegla i ja mam z takimi danymi zrobic proste sztuczki (wychwycic pewne szczegolne sytuacje i w prosty sposob zareagowac). Poczytam wiecej i bede meczyl grupe :))

Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej

Na przyklad Xilinx XC95xxXL. Przykladowo: XC95144XL (144 makrocele) ok. 40 PLN, najmniejszy (9536XL) ok.

10 PLN. Oprog. darmowe z sieci. Programator za 100 USD, ale jak zrobisz sam, to ok. 30 PLN.

Dz.

Reply to
Dziadek

w szwajcarii jestem tymczasowo uzywaja tu glownie ACEX'ow a w domu (wawa) robie na cyclone'ach tyle ze zamawiane sa na uczelnie, teraz bedziemy robic mala produkcje (6szt) ale pozniej, bedzie tego kilkaset, wiec nie ma sprawy, cos da sie zalatwic, kilka da sie odsprzedac:)

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

moze jednak zserii MAX7000 lub MAX3000 - niektore chodzily do ponad 200MHz, i kosztuja ponizej 100zl

Reply to
Grzegorz Kasprowicz
Reply to
Bartosz Sarama

Moglbys podac namiary na odpowiedni programator do budowy we wlasnym zakresie?

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski

Przyjrzyj sie serii MACH produkowanej przez Lattice/Vantis/AMD:

tam CPLD od 32 do 1024 makrocel. Ale nie jest to FPGA tylko CPLD - przydatnosc zalezy od twoich potrzeb.

Reply to
Adam Dybkowski

Dz.

Reply to
Dziadek

Da sie teo gdzies w Warszawie kupic? Najlepiej tanio i od ręki.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej

Paweł Kołodziej napisal(a):

Ja bym w Lattice sie nie pakowal.

Reply to
Marcin E. Hamerla

A dlaczego? W kilku urzadzeniach takich kostek (M4A3) uzywalismy z powodzeniem. Do malych rzeczy (typu dekoder adresow, jakis licznik waitstate itp) wystarczy w zupelnosci. Miales jakies problemy z MACH'ami?

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisal(a):

Uzywalem ukladu z serii 1000. Zaprzestali produkcji tej serii oraz AFAIR innych. Akurat nie mialem z tym problemu, bo sie z nich wycofalem, ale to rzuca brzydkie swiatlo na Lattice. Tak czy siak lepszym wyborem jest Altera i Xilinx. Tym bardziej, ze mozna te uklady (Altery) kupowac w mniejszych ilosciach za lepsza cene.

Reply to
Marcin E. Hamerla

U mnie w szkole wszyscy jada na Xilinxach. Glownie Virtexy, ale studentow sie na serii xc4k (choc slyszalem ze w tym semestrze mahja sie przesiasc na spartany) Jesli chodzi o oprogramowanie to do symulacji jest yztwany Aldec i modelsim, do syntezy synplicity pro a do reszty ISE. niektorzy uzywaja tez synopsys, ale to juz raczej nie do fpga. I jakos ludzie sie nie skarza, a niektorzy robia calkiem spore projekty, zajmujace 3 virtexy 1k.

pzdr. j.

PS: W szafie lezy takze jedna plytka z altera flex (nie pamietam dokladnie ktora). Max jest poinstalowany na wszystkich maszynach. Ale jakos nie ma chetnych go zabawy z nia:) PPS: co to jest schematic entry ? ;)

--

Reply to
Jacek R. Radzikowski

U mnie w szkole wszyscy jada na Xilinxach. Glownie Virtexy, ale studentow uczy sie na serii xc4k (choc slyszalem ze w tym semestrze maja sie przesiasc na spartany) Jesli chodzi o oprogramowanie to do symulacji jest uzywany aldec i modelsim, do syntezy synplicity pro i narzedzia xilinxa a do reszty ISE. Niektorzy uzywaja tez synopsys, ale to juz raczej nie do fpga. I jakos ludzie sie nie skarza, a niektorzy robia calkiem spore projekty, zajmujace 3 virtexy 1k (SLAAC1)