fascynacja ........................ spawarką !!!

Witam od dziś jestem zafascynowany

łem to w łapkach, nie dośc że małe, lekkie, to jeszcze fantastycznie spawa (prawie sama) Ciekaw jestem jak to to może być zrobione... i czy dło by się / opłacało próbować jakiejś wersji zrób to sam... Włodek

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiu| snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bnun8i$5hg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Solidna, _masywna_ fińska robota ;-) Tak się składa, że parę dni temu szukałem spawarki dla teścia. Na naszym rynku oferowano mi np.:

150A @30% lub 110A @100%, masa 2.5kg :-) za coś ok. 2.5kpln (+ VAT)

max. 160A @ 20% lub 105A @ 100%, cięższe, bo _aż_ 3.5kg ;-) ale za to niecałe 1.4kpln (+ VAT)

Ostateczny wybór chyba i tak padnie jednak na produkt rodzimy :-)

Z dotychczasowych dyskusji wynika, że dać to się nawet da, ale zupełnie nie ma sensu (ekonomicznego).

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiu| snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bnun8i$5hg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Spawa elektrodą jak każdy inny nowoczesny inverter. Zobacz sobie ofertę polskich fabryk spawarek. Każda ma coś podobnego. To są zabawki dla hobbystów, a nie spawarki dla zawodowego spawacza przemysłowego. Tanie i lekkie dla pracy krótkotrwałej w łagodnym środowisku.

Zwykła przetwornica impulsowa

Zapomnij o produkcji - tylko jako hobbysta, dla własnej nauki może to mieć sens. Tak tanio jak gotowy wyrób tego nie wyprodukujesz w ilości jedna sztuka

Reply to
SP9LWH

Nie taki nowoczesny - bez TIGa??

Smiem twierdzic, ze 1szt to wyjdzie pewnie z 5x drozej niz w sklepie.

Reply to
jerry1111

:-) Czytam dzisiaj grupe i jestes drugim, ktory _chyba_ sie mnie slucha :-)

Ale uroslem, hihihihihi...

A na serio - wybrales te, ktore radzilem?

Reply to
jerry1111

Użytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl>

napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com

Tak. A przynajmniej takie podszepnąłem. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakoś do tych tańszych, lżejszych, a przy tym jeszcze _francuskich_, nie miałem zaufania ;-)

BTW. Na czym w przypadku tych rodzimych polega możliwość spawania TIG-iem? Tylko na obecności końcowki do TIG-a w ofercie, czy jakichś mądrzejszych cechach samej spawarki (prąd pulsujący?). Aha... w karcie katalogowej nic nie napisali o uprzyjemniaczach w rodzaju "hot start" czy "anti-sticking". Wiesz coś o tym?

Reply to
Marek Dzwonnik

TIG to jest stabilizacja pradu (bez udziwnien do elektrody) oraz zajarzanie wysokim napieciem. No i jest odwrocona polaryzacja w TIGu - spawamy minusem.

Najwazniejsze - iskrownik, coby bezstykowo zajarzac luk.

Przydaje sie - glownie do cienkich elementow.

Hotstart: zwiekszanie pradu podczas odpalania luku z elektrody. Latwiej sie zapala luk.

Antistick: jak sie przyklei elektroda, to spawarka to wykrywa i wylacza prad - nie rozgrzewa elektrody, no i latwo oderwac bez oslepienia :-)

Reply to
jerry1111
Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Ma! Kiedyś pracowałem w firmie, gdzie na mechanicznym dziale spawało się termopary i rurki z kwasówki takim właśnie ustrojstwem. Nie było tam topionej elektrody lecz ostrze wolframowe. WN inicjalizowało łuk, który następnie topił materiał przedmiotu. Urządzenie proste jak konstrukcja cepa. Oczywiście był tylko problem z wklęsłościami. To dopiero w pełni załatwił laser.

Reply to
A.Grodecki

Jak masz mocno naostrzona elektrode, to zapalajac z HF nie ulamiesz ostrza. Jak zapalasz bez wysokiego (czyli przez dotyk/pocieranie) to w

99% stepisz ostrze. Ten 1% zostawiam dla goscia, ktory 30 razy _pod_rzad_ zapalil TIGa bez wysokiego i elektroda dalej byla ostra :-)

IMHO ja bym sie chwalil - ale moze przejrzyj manual?

Reply to
jerry1111
Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bo0ais$rf8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Moze coś więcej (Kolega mój, takoż jak ja zafascynowany zatrzymał się w rozwoju na tyrystorach) jakie się stosuje częstotliwosci przetwornic, jakie elementy wykonawcze (tranzystory? jakie? jakiś konkretny przykład - typ ?). Część logiczna na czym , jak ?

Domniemywałem... Włodek

Chodzi o ksztalt luku, jaki potem powstaje. Poza tym do spawania pradem np: 10A czy 20A potrzebna jest ostra. Jak spawasz 100A, to ma juz mniejsze znaczenie. A odpalic mozna i bez wysokiego i bez polamania elektrody :-)

Tylko dla naprawde malych pradow.

Nie wiem czemu przyjelo sie HF :-) Przeciez to nic innego jak iskrownik, ktory daje kilka(nascie)kV podczas zajarzania.

Jak ma za duzo kosztowac, to dac se spokoj z wysokim.

j.w. :-)

Dwutakt: wlaczasz przycisk == spawasz. Puszczasz przycisk == nie spawasz.

Czterotakt:

  1. Wciskasz przycisk - zajarzanie (czesto malym pradem).
  2. Puszczasz przycisk - narost do pradu spawania.
  3. Wciskasz przycisk - spadek pradu do wartosci koncowej (np: do wypelnienia krateru na koncu).
  4. Puszczasz przycisk - luk gasnie.

Jesli nie spawasz roznych wynalazkow, to nie bedzie Ci potrzebny

4-takt.
Reply to
jerry1111

Użytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl>

napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Toż piszemy o małej, taniej dla elektrod rutylowych do spawania płota. Jest lepsza od trafora z giełdy

Te pełnowartościowe dla TIG są już droższe Np zabawka ESAB-a za 1500 zł. Niby współpracuje z TIG-iem, ale po dokupieniu specjalnej rączki, zaworu, jonizatora, butli całość staje się droższa od FALTIG 161:-(

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiu| snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bo2lfa$df6$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Stosuje się tranzystory MOSFET i IGBT O cenie decyduje: Obudowa Kondensator transformator

Reszta jest tania

Reply to
SP9LWH

Sun, 2 Nov 2003 11:15:23 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiu| snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

W ktorejs EP byla taka spawarka. Musialbys poszukac w archiwum na

BLE_Maciek

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bo2tbn$6ge$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dzieki, o to chodziło... Włodek

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

spróbuję :) Włodek

a jakie radziles?

Pozdr Michal

Reply to
Michal Baszynski .

No... dobre, bo polskie :-) Na serio - z braku (jeszcze) swoich, to poradzilem Enel. Cholera... reklame robie konkurencji...

Reply to
jerry1111