Elektryczne podnośniki szyb

Czołem.

Szukam podnośników do szyb do samodzielnego montażu. W sieci jest tego od groma, ale bez opinii użytkowników. Może ktoś polecić konkretny, sprawdzony model ?

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:fj8hna$8q3$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Zapomnij o uniwersalnych. Kup dedykowane.

Michał Augustyniak pisze:

A konktretniej - kto oferuje sprawdzone dedykowane ?

Reply to
PeJot

anglik po rozbiorce na allegro? forum uzytkownikow twojego samochodu?

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fj8k96$v3u$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Szrot.

Michał Augustyniak pisze:

Praktycznie nieosiągalne - samochodów tej marki z elektryką szyb było tyle co nic. No i pytanie, na ile podnośnik elektryczny jest kompatybilny z mechanicznym, tzn. ile mechaniki trzeba wybebeszyć żeby wsadzić elektrykę. Dlatego szukam raczej podnośników zasprzęglonych za trzpień na którym normalnie jest korba.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:fjapot$r79$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Prawdopodobnie do Twojego auta pasują mechanizmy od innego modelu tego producenta. Co to za marka?

no... zazwyczaj trzeba zdjac boczek, wyjac krzyzak z korbka, wstawic krzyzak z silniczkiem, dac wiazke i przelacznik i ... gotowe

Reply to
PAndy

Michał Augustyniak pisze:

Skoda Felicja. W znalazłem opis udanej transplantacji podnośników od Seicento. A z kilku wizyt na szrotach ( co prawda szukałem czegoś innego, np. relingów ) wynika że podnośniki są dosyć chodliwe.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:fjbcl4$adu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Ja kupowałem na allegro do seicento za 100zł komplet (bez sterowania). Porządne silniki i materiały.

HINT: podnośniki z seicento pasują także do cinquecento, ale to już NTG, chyba, że porozmawiamy o sterowaniu :) Rozejrzyj się na

Michał Augustyniak pisze:

I transplantacja była bezproblemowa ? Z opisu w sieci wynika że to wymaga podcinania w drzwiach tego i owego. Poza tym w zestawach uniwersalnych podnośników ( koszt rzędu 170 zł ) jest jeszcze całe sterowanie. Nie wiem jednak jakiej to wszystko jest jakości.

Byłem, czytałem.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:fjbfsl$k7k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Problemy są zawsze . Trzeba było wywiercić jedną dziurę w podnośniku (niektórzy wiercą w drzwiach).

Widziałem te uniwersalne - nawet wygląd mają delikatny, naprawdę zapomnij o nich jeśli nie chcesz za kilka miesięcy jeszcze raz tego robić.

Co do sterowania - wystarczą specjalne przełączniki do szyb elektrycznych (koszt ok. 10zł sztuka) - do zmieniania polaryzacji silnika.

Michał Augustyniak pisze:

Na pl.misc.samochody inaczej gadają, ale to jeszcze nie wyrocznia.

A to widziałem w sklepach. W drzwiach nie ma żadnych krańcówek ?

Reply to
PeJot

zazwyczaj nie, albo zrobisz sam detekcje wzrostu pradu albo zamontujesz krancowke

Reply to
PAndy

PAndy pisze:

A nie wiesz jak jest w tych uniwersalnych z krańcówkami ?

Reply to
PeJot

niestety nie, kiedys mialem sierrke i brakowalo mi podnosnikow ale jak obejrzalem te uniwersalne to poszukalem na allegro orginalnych podnosnikow i moge powiedziec tylko tyle ze moc silnika w orginalnych jest tak na oko oceniajac gabryty 5x wieksza... te uniwersalne naprawde wygladaja jakos tak tandetnie...

Reply to
PAndy

PAndy pisze:

No to trzeba było tak od razu :)

Reply to
PeJot

wiesz... rozni je jednak cos kolo 10 lat :D - w tym czasie samochody sie mocno zmienily...(redefinicja pojecia jakosci) te od sierrki to czysta stal i moce takie ze ukreci srube...

Reply to
PAndy

PAndy pisze:

To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne rozwiązanie, z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ na obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce U(I) ).

Reply to
PeJot

czemu? IMO najlatwiejsze (tzn mysle o podnosnikach do sierrki ktore mialy dosc wygodna konstrukcje i miejsce na wylaczniki krancowe

rozwiazan jest wiele, ja myslalem o czyms w rodzaju multipleksu i logice wykonawczej na jakims sense fet'cie (ale moze tylko komplikowalem sobie zycie) w kazdym razie sierrki nie mam, podnosniki leza i czekaja az sobie sierrke kupie

Reply to
PAndy