Zasilacze do kamer CCTV

Czołem. Spotkałem się z opinią ( niewykluczone że na tej grupie ), że zasilacze do kamer CCTV charakteryzują się *niezawodnością* przy pracy

24/7/365. Czy to prawda, szczególnie w odniesieniu do modeli dostępnych na Alledrogo ? A może ktoś poleci jakiś sprawdzony model zasilacza 12 VDC 4...6A, który charakteryzuje się wysoką niezawodnością w w/w warunkach?
Reply to
PeJot

Odpukać, ale nie miałem problemów z Mean Wellami. Mam dwa, które chodzą non stop, jeden od paru lat a drugi od niedawna.

Reply to
Queequeg

Te blaszane ze złączami śrubowymi? - Padają jak wszystkie. Usterki od głupiego niełączenia podkówki (8-9V zamiast 12), do zjarania się z okopceniem szafy włącznie.

Reply to
Mirek

Na szczęście jeszcze nie miałem problemu... ale jak się zjara, to prawdopodobnie spowoduje pożar :/

Reply to
Queequeg

W dniu 13.01.2020 o 20:19, PeJot pisze:

jest taki facet na allegro, hollandpoland. Sprzedaje tysiące zasilaczy. ja kupiłem od niego co najmniej 100 różnych i wszystkie działają jak należy. czego nie mogę powiedzieć o zasilaczach w obudowie z blachy dziurkowanej. Zwarte, nie wybuchają, wyłączają się

Stosuje je do kamer i do zasilania pasków led - 8 godzin dziennie. jak możesz dać jeden zasilacz do wielu kamer, weź ze starego PC ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 20:19:25 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

U mnie kamery zasilam zasilaczem z przydasiów- od jakiegoś routera czy innego modemu zapewne Ponad 10lat już i nic się nie dzieje Takich zasilaczy nazbierało mi sie już ogromne pudło. Sprzęty które one zasilały popadały, poszły w niebyt a zasilacze są i działają Ostatnio dwa kolejne do pudła dorzuciłem od laserowych projektorów. Tak wiec jak nie masz w przydasiach jakiś zasilaczy od modemów, routerów , laptopów itp to wejdź na allegro ToMasz podał holandpoland bodajże sprzedawca ma nick. Ma tego mnóstwo za śmieszne pieniądze. Kup podłącz i zapomnij o kombinowaniu z jakimiś markowymi dedykowanymi zasilaczami.

Reply to
Kris

W dniu 2020-01-16 o 15:15, Adam Schodowy pisze:

No było by, tylko denerwuje mnie napis Made in China. Z drugiej strony jeśli jest tak jak mówisz, to te ustrojstwa już trochę popracowały i co miało zdechnąć to już się padło.

Reply to
PeJot

W dniu 16.01.2020 o 15:58, PeJot pisze:

No to przemaluj sobie na Made in USA. Będziesz spał spokojnie (Jezu, ucisk na prostatę wywołuje zmiany w mózgu).

Całkowicie błędne rozumowanie.

Reply to
Kaczin

W dniu 2020-01-13 o 20:19, PeJot pisze:

Jeszcze inaczej: co grupa myśli o zasilaczach na szynę DIN ?

Reply to
PeJot

Zazwyczaj nie są rewelacyjnej jakości. Za ciasna obudowa :(

2 moduły to mało dla zasilacza 12 V mp. 4A ?
Reply to
PeJot

OK, a jeżeli taki 4A zasilacz przemysłowy zostanie obciążony w ~40-50% ? Przypominam, zależy mi na niezawodności. A może podasz konkretne modele niezawodnych zasilaczy 12 V ?

Ogólnie rozchodzi o zasilanie domowego IT ( modem, ruter, AP ), tak aby cały ten sprzęt napędzany wtyczkowymi zasilaczami 12 V w trybie 24/7/365 nie poszedł z dymem i przy okazji nie spalił mieszkania. Pewnie przesadzam, ale chciałbym temat rozwiązać, choćby przez wsadzenie sprzętu IT do metalowej obudowy o wysokim IP. Koszt takiej "budy" to poniżej stówy, choć trochę obawiam się o brak wentylacji i ew. przegrzewanie sprzętu.

BTW: na tej grupie ktoś już wpadł na pomysł eksmisji w/w sprzętu do WC.

Reply to
PeJot