Detekcja przepływu prądu

No to więcej zwojów + wzmacniaczyk na tranzystorze. Trochę za mały przekrój rdzenia a i materiał niewiadomy...

Reply to
Jacek Maciejewski

Znalazłoby się, ale zależy mi na miejscu, transformator 2VA będzie jednak sporo większy od dławika. Zresztą nie jest źle, teraz osiągnąłem 40mV, przy 100 zwojach i dwa razy takim prądzie będzie tego jakieś 0,3V, do tego jeden tranzystor i jestem w domu :-)

Jarek P.

W ramach eksperymentu spróbuj zastąpić pierścionek ferrytowy kawałkiem "żelaza z dziurką", typu np. stalowa nakrętka lub podkładka. Przy tak niskich częstotliwościach zachowa się lepiej od ferrytu, pozosttaje tylko kwestia izolacji.

Pzdr

Reply to
edgr

Dobry pomysł, spróbuję z nakrętką M12 :-)))

Jarek P.

Prady wirowe ..

On Fri, 5 Aug 2005 18:53:18 +0200, "Jarek P."

Tak apropos - jesli chcesz tylko WYKRYWAC przeplyw pradu, to moze wystarczy przekaznik pradowy [uzwojenie grubym drutem] albo kontaktron. Z tym ze nie wiem czy kontaktron przy 50Hz dlugo wytrzyma .. Dobe kiedys testowalem - wytrzymal bez sladow zuzycia.

Ewentualnie jakis czujnik termiczny, o ile czas nie jest bardzo krytyczny.

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka] snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dcsg25$ila$ snipped-for-privacy@news.mch.sbs.de...

We fabrycznym urządzeniu pomiar robią na pierścieniu ferrytowym, pierwotne

3-5 zw, wtórne 10zw. Na wtórnym jest potencjometr i dalej wz. operacyjny (LM234-są cztery kanały). Działa zarówno dla cewki stycznika (SM1) jak i dla silnika 350W. Wymagana jest tylko regulacja pot. W oryginale nie ma uzwojeń pierwotnych, tylko przewód przechodzi przez pierścień (ale to było dla silnika jednofazowego 350W). Pozdrawiam Wojtek ps. nie wiem czy to ma znaczenie, ale ten ferryt jest czerwony :)
Reply to
wowa

Tak, chcę tylko wykrywać fakt włączenia urządzenia. Kontaktron byłby w sumie bardzo dobrym pomysłem, bo odeszłaby niezbędna elektronika. Przepływ prądu przez styki byłby żaden (pojedyncze mA), więc może to jest sposób, dzięki, spróbuję i tak.

Czas krytyczny nie jest, ale tu wykonanie byłoby zbyt złożone chyba.

Jarek P.

W zasadzie nie. Odpowiedni opornik ceramiczny i przykleic mu termistor/czujnik dallasa.

Tak, ale opornik (jakaś krowa by to musiała być)+ układ kontroli temperatury + układ wykonawczy to się już robi rozbudowany układ, w porównaniu z takim na przykład kontaktronem... nie wiem, czy warto.

Jarek P.

Super, dzięki! :-)

Jarek P.

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:dd2opa$e3a$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

W moich urządzeniach jest i bardzo dobrze działa. To doskonały pomysł :) Nie ma na nim żadnych napisów, więc nie wiem czy to jakiś specjalny. Pozdrawiam Wojtek

Reply to
wowa

On Sat, 6 Aug 2005 19:22:01 +0200, "Jarek P."

W tym kontaktronie mnie martwi jedna rzecz - on bedzie drgal. Dobe wytrzyma, ale co bedzie dalej ? TO jest jednak prawie 10mln przelaczen na dobe ...

A rozwiazanie znane z przekaznikow - objac czesc strumienia zwartym zwojem - moze tu byc trudne do zastosowania ..

Zgadza się, ale w moim konkretnym zastosowaniu chodzi o wykrywanie urządzenia włączanego może ze dwa razy na dobę, maksymalnie na kilka minut, więc może to by i miało sens. Zobaczę, pokombinuję jeszcze z przekładnikami, może z tą nakrętką (wiem, prądy wirowe, ale przez tak krótki zas ona się nie zdaży nagrzać, a straty z tych prądów może nie będą tak wielkie, żeby rozłożyc podstawową funkcję), może mi się uda kupić ten przekładnik proponowany przez SP9...

Jarek P.

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:dd2opa$e3a$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Czy jest szansa na znalezienie tego gdzieś poza TME, najchętniej na terenie stolycy? Niestety sklepów poza Łodzią oni nie mają a płacić za wysyłkę jednego elementu drugie tyle, co jego wartość mi się nie uśmiecha.

Jarek P.