czy istnieje taki transoptor

Czy istnieje taki transoptor, który może być sterowany bezpośrednio z arduino i bezpiecznie wyzwalać lampę błyskową? Napięcie na stopce lampy nieznane, w ekstremalnych sytuacjach może być nawet ok 400V.

Podpowiecie? Z góry bardzo dziękuję.

Reply to
Michal M. Lechanski

W dniu 05.02.2019 o 20:29, Michal M. Lechanski pisze:

Gdzieś widziałem połączenie z tyrystorem, ale teraz nie pamiętam źródła. Może w tym kierunku pomyśl, tyrystor bez problemu takie napięcia powinien znosić, szczególnie taki od odchylania poziomego (kiedyś były, np Jowisz).

Reply to
Cezary Grądys

Bardzo dziękuję.

Reply to
Michal M. Lechanski

Dnia Tue, 5 Feb 2019 12:17:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sie nie nadaja, przynajmniej 1, 2 i 3.

Wyzwalaja w przejsciu przez 0.

A przekaźnik SSR DC może być?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 05.02.2019 o 21:50, J.F. pisze:

Dziekuje. Jakas alternatywa? Mam TLP3042 ale, o ile dobrze rozumiem parametry, to chyba nie jest dobra opcja.

Reply to
Michal M. Lechanski

W dniu 2019-02-06 o 10:04, Michal M. Lechanski pisze:

Tak, to nie jest dobra opcja. Ale 3022 jak najbardziej. Możesz też użyć małego tyrystora, ale nie będzie optoizolacji (co nie ma znaczenia, chyba, że używasz lampy zasilanej bezpośrednio z sieci). Rozumiem, że masz bardzo starą lampę, z wysokonapięciowym wyzwalaniem.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 06.02.2019 o 09:35, Paweł Pawłowicz pisze:

Dziekuje. Ja nawet nie wiem jaka lampa moze byc uzyta i dlatego chce sie zabezpieczyc, nawet na wypadek gdyby podlaczona zostala lampa ladowana bezposrednio z sieci, badz inna z wysokim napieciem na stopce.

Reply to
Michal M. Lechanski

W dniu 2019-02-06 o 10:44, Michal M. Lechanski pisze:

MOC2022 powinien działać też z nowoczesną, niskonapięciową lampą. Kosztuje grosze, warto spróbować.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

MOC 3022, oczywiście. Lub podobny.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Cos mi sie kiedys o uszy obilo, ale kutasa w talarki za to nie dam sobie pociac, ze te transoptory z przelaczaniem w zerze w pierwszym polokresie zalaczaja przypadkowo, nie musi napiecie przejsc przez zero. Dopiero w kolejnych polokresach zalaczaja w zerze. Nie ma zadnego problemu bo sa rowniez takie co zalaczaja w dowolnym momencie i sie beda na 99,9% nadawaly. Trzeba zrobic probe, raptem ryzykuje sie 2,50.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Zenku, proba nieglupia rzecz, zawsze sie czlowiek czegos dowie, tylko po co wydawac 2.50 na rzecz, ktora zapewne sie okaze nieprzydatna, skoro za te same 2.50 mozna kupic od razu wlasciwy typ i nie marnowac czasu na probowanie ?

No ale kolega tego Tcostam ma, to moze poprobowac.

Z czym masz problem? Jedyne male, tanie i majace dostateczne napiecie pracy sa transoptory ktore zaproponowalem. Sa zalaczane w zerze sa i zalaczane przypadkowo. W zwiazku z tym

Reply to
Zenek Kapelinder

Cd. Kolokwialnie spytam po chuj sie produkujesz i twierdzisz ze sie nie da jak sie da. Do tego chcesz komus oszczedzic 2,50 a nie wiesz czy on przypadkiem nie ma domu 500m² i nowego sportowego mesia. Nie widze w zastosowaniu o jakie jest pytanie alternatywy dla transoptora z triakiem na wyjsciu. Tylko nie pisz po raz kolejny ze te z przejsciem przez zero sie nie nadaja bo nie wiesz czy sie nie nadaja. Oczywiscie mozna zastosowac przekaznik polprzewodnikowy wielkosci polowy pudelka mod butow i kosztujacy tysiac zlotych. Bogatemu nikt nie zabroni. A co Ty radzisz? Co bys polecil? Transoptory ktore wedlug Ciebie sie nie nadaja. Masz cos w zamian?

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Az takim zazdrosnikiem nie jestem.

Ja wiem, ze sie nie nadaja ... ale moge sie mylic.

Wiec trzeba zastosowac optotriak. byc moze z dodatkowym triakiem.

Ale jak juz wspominasz o cenie, to po co kupowac taki to sie nie nadaje, skoro mozna kupic taki, co sie nadaje.

Gdzie i kiedy napisalem zeby kupic taki co sie nie nadaje?

Reply to
Zenek Kapelinder

Czyli transoptor na jeden błysk?

Reply to