Prośba o dobranie transoptora

Witam,

Potrzebuję zrealizować taki oto układ... Jest sygnał wejściowy w postaci sinusoidy o zmiennej częstotliwości oraz o zmiennej amplitudzie. Napięcie wahać się może od 1-2V do kilkuset V. Częstotliwość, którą chcę mierzyć będzie od ok. 1-2Hz do ok. 150Hz. Chciałbym zrobić z tej sinusoidy prostokąt i wprowadzić go na mikrokontroler ATmega128, w celu pomiaru częstotliwości pierwotnej sinusoidy i dalszej obróbki uzyskanej informacji. Jest pomysł, aby ograniczyć prąd rezystorami, a następnie wprowadzić sygnał na transoptor, który zapewni separację galwaniczną oraz zrobi z sinusoidy prostokąt. Problem polega na tym, aby prąd wejściowy diod transoptora był jak najniższy, aby układ zbytnio się nie grzał. Byłbym wdzięczny za zaproponowanie jakiegoś transoptora, gdyż niestety nie mogę nic odpowiedniego znaleźć.

Być może ktoś z Was zaproponowałby jakieś inne rozwiązanie? W konkurencyjnym rozwiązaniu, które widziałem, zastosowano dławik, którego ja chciałbym uniknąć (choćby ze względu na gabaryty).

Z góry dziękuję za pomoc.

Robbo

Reply to
Robbo

Witaj Robbo!

W dniu 21 stycznia 2011 (piątek) o godzinie 10:51:54 napisano:

Nie tak dawno problem był poruszany na grupie. Może źródło prądowe 1mA które pracuje do kilkuset V i transoptor z Darlingtonem na wyjściu. Moc strat maksymalnie rzędu 1W.

Reply to
Dykus

Więc mniej niż napięcie zasilania procka?

Prostokąt +U/-U??

I Atmega to łyknie?

Zainteresuj się układem: detektor przejścia przez zero.

Nie znajdziesz transoptora, który działa przy 1-2V. A jak jeszcze do set woltów to od tego minimum odejmij z 1V Czy napewno potrzebna Ci separacja galwaniczna? Przy takich załozeniach potrzebny będzie transformator.

Reply to
Desoft

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@mmm.com napisał w wiadomości news:4d39492f$0$2501$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Izolacja galwaniczna musi być ? Jak nie, to tranzystor i oporniki. Jak musi być izolacja to masz problem, nie wiem jak to zrobić wielkości

5x5x5 mm. Jak może być większy, to najmniejszy transformator i komparator i oporniki.
Reply to
gri

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@mmm.com napisał w wiadomości news:4d39492f$0$2501$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Osobny zasilacz (może być miniaturowa przetwornica izolowana), zasili komparator i oporniki. Na wyjściu komparatora dasz transoptor.

Reply to
gri

Tak właśnie zrobimy. Dzięki!

Reply to
Robbo

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@mmm.com napisał w wiadomości news:4d397e1a$0$2451$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Zapomnij, ze to będzie działać poniżej 5V

Reply to
gri

Problem zauważony. Pracujemy nad rozwiązaniem.

R.

Reply to
Robbo