Czemu tego się w telefonach nie stosuje?

Ktoś kto choć raz stracił telefon po rozbiciu wyświetlacza powinien obejrzeć ten film:

:-))

Reply to
Pszemol

Dlaczego? A jak serwisy zarabiały by na naprawach, kiedy coś byłoby niezniszczalne? To tak jak z tym zderzakiem, co koleś w Polsce zrobił w maluchu. Te wyświetlacze będą jednak wprowadzone w sprzedaż również w innej formie. Piszę tu o gazetach, które pierwsze zostały już wydane...oczywiście nie w Polsce.

pozdro BSE

Reply to
Bodzio SE

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

bo? bo na razie normalny wyświetlacz LCD kosztuje dolara a taki jak na filmie tyle co cała komórka...

Reply to
ster

Użytkownik "ster" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:hp6o7u$gld$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ale z czasem stanieje i będzie montowany w kazdym. To tylko kwestia czasu.

Reply to
Plumpi

Pszemol pisze:

W komentarzach pod filmem piszą że to OLED nie LCD. Jak wygasną patenty na OLED to pewnie będą stosowane w telefonach masowo.

Reply to
emil

emil pisze:

Juz sa stosowane masowo wlasnie z ciekawosci zerknalem na oferty ze znanego portalu i co mamy ?

" Mobile Phones (1044) "

Samsung M7600 Beat DJ , Nokia N86, SAGETEL V9 /TV, Samsung SCH-V410 i wiele innych

Reply to
Madrzejszy od radia.

a gdzie tam. Miałem Motorolę F3, podarowałem synowi ale niestety ukradli mu ją. Jeden z najlepszych telefonów jaki miałem. Służy do telefonowania, zbiornika na musztardę i granatnika nie ma. Odporne na wsio, można nim otwierać butelki, używać jako łopatki do piasku, ale przede wszystkim telefonować się da. No i kosztuje kilkanaście EUR.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

OLED maja przykra wade ze duzo szybciej (w porownaniu do krysztalow) sie wypalaja. duzo delikatniejsze substancje organiczne=duzo szybszy rozklad i dyfuzja. rowniez nie polecam zostawic takiej komorki wyswietlaczem do gory na sloncu ;)

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski

Ale akurat w telefonach komórkowych, których projektowany czas użytkowania wynosi 2 lata, nie będzie to dużym problemem, co innego laptopy i TV.

Mnie bardziej zastanawia widoczność OLED w słońcu, ze zwykłego LCD ciężko coś przeczytać a OLED są pod tym względem dużo gorsze (podobno).

BTW do komórki to najlepiej E-papier, szkoda że nie ma na rynku żadnego smartfona z takim ekranem.

Reply to
emil

W dniu 2010-04-04 10:09, emil pisze:

Widziałeś e-papier na żywo? Koszmarnie długie czasy zmiany zawartości (ok. 1 sekundy lub nieco więcej) połączone z przejściem każdego piksela (czasem kilkukrotnym) przez czarny i biały kolor. Koszmar jeżeli coś się zmienia na ekranie częściej niż raz na minutę, akceptowalne tylko właśnie conajwyżej przy czytaniu książek.

BTW: A wyświetlacze LCD jak się chce to się zrobi całkiem dobrze widoczne w pełnym słońcu. Muszą być typu "transreflective" - znajdziesz takowe w GPSach turystycznych takich jak np. Garmin eTrex Vista HCx. Idealna widoczność w słońcu a ograniczenie możliwości do 256 kolorów w tym wypadku akurat nie przeszkadza. Wada? Droższe niż normalne LCD więc w komórkach nie stosowane.

Reply to
Adam Dybkowski

Albo korzystaniu z komorki ? Dopoki sie nie wymaga ogladania filmow, to przy mniejszych rozmiarach powinien wystarczyc. Nawet do videorozmow.

Gorzej z kolorami. I byc moze z podswietleniem.

I np Nokia 6020

Trzeba przyznac ze bez podswietlenia kolory sa jednak kiepskie.

A swoja droga ciekaw jestem jak to robia - zeby podloze bylo odbijajace i jednoczesnie przepuszczajace to sa chyba sprzeczne wymagania ? od gory jakos podswietlaja ?

to jest telefon. Stabilny telefon. Nie jest aparatem fotograficznym, nie jest mp3-playerem. Jak spadnie na kamienną podłogę to mu się nic nie stanie, jak wypadnie z okna, to samo. Ma długi czas czuwania, prawie nic nie kosztuje i służy do dokładnie tego, co potrzebuję. Więc same zalety.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Pamiętasz pierwsze zegarki LCD? Miały właśnie takie sreberko od tyłu, a żaróweczka z boku szkiełka LCD miała za zadanie podświetlać :-) Teraz też robi się TV z bocznym podświetleniem, tylko dziś zamiast żaróweczki (jednej) jest kilkaset LEDów.

Reply to
Pszemol

nie, normalnie. Kładzie się powłokę klasy lustro 50%, tylko nie na gładką powierzchnię, a na chropowatą, żeby rozpraszało. Do tego często nie jest to powłoka przypadkowo chropowata, tylko taki odbłyśnik z czworościanów około 90°, żeby uniknąć cieni-obwódek.

Problem nie jest w podświetleniu, tylko w tym, że taki full color bajer LCD to przepuszcza tak z 5% światła, więc z przodu to by trzeba halogenem budowlanym oświetlać, żeby coś było widać. Takie GPSy, to mają za to ekran zdolny wyświetlić 16 kolorów, jak dobrze pójdzie, to 256 ze stałej palety (klasy 3 bity na R, trzy na G i dwa na B i do widzenia), przy jakiejś przypadkowej gammie i dość niskim nasyceniu, więc można je zrobić jako ordynarną, pasywną matrycę o dobrej przepuszczalności dla światła. Technicznie rzecz biorąc, to to jest taki B/W pomalowany akwarelką, żeby rozróżnić łąkę od jeziora - filtry barwne mają separację kolorów celowo do rzyci, żeby max światła przechodziło.

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Pszemol napisał:

No ale to podświetlenie w starych zegarkach miało na celu uwidocznienie w całkowitej ciemności. W pełnym słońcu, czy w słabym świetle wyświetlacz był czytelny. W obecnych, kolorowych jest potrzebne do zwykłego odczytu, nawet w typowych warunkach. Mam starą Nokię z monochromatycznym wyświetlaczem i jej wyśwetlacz jest czytelny w każdych warunkach oprócz totalnej ciemności. Maciek

Reply to
Maciek

I ch* to dzialalo.

Albo swietlowki. Tylko ze to inaczej dziala - jest sobie warstwa podswietlajaco-rozpraszajaca, z bocznym podswietleniem, i dopiero na tym naklada sie wlasciwy wyswietlacz LCD. Hm, a moze i pod warstwa podswietlajaca moglaby byc warstwa odbijajaca ..

Tak czy inaczej - kolorowy LCD przepuscza co najwyzej 1/6 swiatla, transflective byc moze jeszcze mniej - ciemny bedzie. Ten w Nokii mnie troche zadziwia. Ale nawet Nokia od nich odeszla :-)

Szybka odbija ze 4% :-)

ale i tak polowa, a naprawde to pewnie z 60% swiatla grzeznie pierwszym polaryzatorze, potem w tych kolorowych filtrach .. mowisz ze celowo mdle i przepuszczaja tez powiedzmy polowe ? Potem to lustro kolejna polowe i juz mamy 12.5%, a naprawde to chyba ponizej 10. Te czworosciany trzeba dobrze policzyc, zeby nie obrocily polaryzacji.

Choc w praktyce to zadziwiajaco jasno wyglada .. zaraz, skora bialego czlowieka odbija 18% ? No to moze wcale nie taki jasny :-)

W dniu 2010-04-04 01:00, Waldemar Krzok pisze:

Też znam ten model. Ma kilkanaście "pikseli" na krzyż - da się z tego pogadać, ale już SMSowanie to mordęga. Wszystko zależy do czego chcesz go używać. Zaleta to długi czas czuwania, więcej zalet nie znalazłem, reszta to wady.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wiem jakie Ty GPSy widujesz, ale na moim Magellan Maestro 4370 mogę puszczać filmy z karty SD i widzę kolory tak jak na laptopie... Ma ekran 4.3" o dużej rozdzielczości 480x800 pikseli i pełny kolor.

Reply to
Pszemol

I dobrze wygląda bez podświetlenia? Bo ja odnosiłem porównanie to np. Etrexa Vista HCx (bo mam).

Reply to
Marek Lewandowski