czemu żarówki nie święcą?

witam mam taki dziwny problem; mam okap kuchenny w którym spaliły się zarówki; kupiłem nowe o takich samych parametrach 40W, gwint E14; wkładam do okapu, włączam i żarówki nie święca; sprawdzam żarówki w lampce nocnej - święcą, czyli są dobre; myślałem że to coś z okapem, ale znalazłem kilka innych żarówek z takim samym gwintem, i po włożeniu do okapu żarówki święcą; może mi ktoś wyjaśnić co może być nie tak? bo trochę to według mnie dziwne;

Reply to
Krzysztof

moze maja krotszy gwint i nie wkrecja sie do konca?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

gwint jest identyczny;

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:eo7psr$fgl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
Krzysztof

a maja identyczny ksztalt? moze oprawka opeira sie na szkle zarowki, i nie wkreca do konca, a przez to nie kontaktuje? czary w elektronice zdarzaja sie wyjatkowo rzadko :-)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Podegnij w oprawkach styki - zwlaszcza ten centralny. Tylko przedtem WYCIAGNIJ WTYCZKE.

Wrzeszcze, bo kiedys z przyplywie pomrocznosci jasnej zalozylem, ze gdy wylacze lampe wylacznikiem, to faza zostanie odcieta od srodkowego styku. W efekcie oderwalem metalowa, mocno przykrecona zaciskiem lampe kreslarska od loza tokarki ;).

Reply to
Lukasz Spychalski

niestety nic z tych rzeczy; po prostu te żarówki nie święcą w tym okapie, nie wiem jak to możliwe ale jak widać jest możliwe :)

Użytkownik "Lukasz Spychalski" snipped-for-privacy@spamfe.polbox.com> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@spamfe.polbox.com...

Reply to
Krzysztof

uuuuuuu to pan bhp'owiec sie nie popisal - a nie jest tak ze obowiazkowo instalacja oswietleniowa w tego typu maszynach ma byc 24V?

Reply to
PAndy

Cudow zasadniczo nie ma - nie swieca bo cos nie kontaktuje. [choc wczoraj o cudownej zarowce sam pisalem].

Lukasz ma racje .. w obu sprawach :-)

Myslisz, ze w trzyosobowym zakladzie rzemieslniczym w 1983 roku ktos tym sie przejmowal? ;)

Wtedy wazniejsze bylo, zeby zdobyc przydzial na prety mosiezne fi20...

Reply to
Lukasz Spychalski

Pewnie, że możliwe. Święcić może kapłan a nie żarówka.

Poważnie: Gdybym miał taki przypadek w domu to bym po pierwsze sprawdził czy podłączenie przewodem "na styk" cokolwiek daje. Ale nikomu bym tego nie polecał oczywiście, bo to niebezpieczne. Sprawdziłbym też napięcie w okapie.

Krzysztof napisał(a):

miałem to samo (a dokładnie moja żona) zwróciła do sklepu nie świecącą żarówkę, a sprzedawcy zaświeciła. Gość twierdził że żarówki "unijne" mają krótszy środkowy styk i w niektórych oprawkach nie dolega (czego oczywiście nie widać) podegnij środkową blaszkę i już

Romek

Reply to
Roman Rogóż

Użytkownik "Roman Rogóż" snipped-for-privacy@krakow.pl napisał w wiadomości news:eo8bqb$4de$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

tez sie z tym spotkalem kiedy walczylem z zyrandolem sufitowym... nie pomoglo nawet dogiecie blaszki, w sumie dzieki temu mam teraz swietlowki "energooszczedne" zamiast zwyklych zarowek :)

Reply to
Kamtzu

Widać, widać - dawniej to była solidna kropla "cyny", a teraz jest tylko tyle by się nie "odlepiło" dopwrowadzenie.

Reply to
pisz_na.mirek