chemiczne cynowanie płytek.

Osobnik Leszek Rokicki nabazgrolił(a):

dwa pytania:

kiedy? za ile ?

Reply to
VSS

zgaduj dalej :)

oczywiscie ze jest :)

nie przeprowadzalem takich badan ;) (jak bedzie odpowiednie zainteresowanie to przeprowadze) ;) ja byc moze bede sprzedawal produkt sypki :)

Reply to
Leszek Rokicki

troche wyzej pisalem: W teorii

150g mojego produktu nalezy dopelnic do 1l woda. powinno to wystarczyc na pokrycie srednio warstwa 8um 1m^2 miedzi Cena owego produkty wynosila by okolo 25 zl

Pytanie kiedy? nalezy zamienic na czy kiedykolwiek :)

Musze kupic min 5kg skladnikow jak narazie mam chetnego na 150g :) wiem ze nikt na poczatku nie kupi duzo bo kazdy bedzie chcial najpierw sprawdzic ten srodek ale teraz mogliby sie okreslic ze teraz wezma probke a wprzyszlosci tyle i tyle :) jesli srodek spelni ich oczekiwania

jesli nieznajdzie sie odpowiednia liczba chetnych to nigdy

Reply to
Leszek Rokicki

To ja chce tęż jdną paczkę (150 gram)

Reply to
Etnograf

A co z probkami :D ??? moze ktos by to potestowal i dal opinie ? hehe jestem gotow na testy :P

|---------------------------------------------------------| Pozdrawiam !

Reply to
Anibol

Leszek Rokicki at leszek snipped-for-privacy@tlen.pl wrote on 21-03-2005 14:32:

podfosforyn sodu, tiomocznik, siarczan cyny, przydałoby się jeszcze lekkie zakwaszenie, dajmy na to kw. siarkowym

A zresztą jak ktoś jest zainteresowany tematem, to google, i hasła "electroless tin" thiourea hypophosphite

Reply to
DJ

Piotr Wyderski at snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl wrote on 21-03-2005 13:55:

hm... gotowej mikstury raczej nie przechowuje się długo...

Reply to
DJ

Fiuuu, no to czekam na wyniki, jesli beda sie dawaly zastosowac w warunkach amatorskich, to zrobimy sciepe i postawimy Ci pomnik. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

przepraszam za post pod postem ale male sprostowanko z mojej wypowiedzi co niektorzy mogli wyciagnag wniosek ze w sprzedawanym cynowaniu jest cyjanek , zapewniam ze nie ma !!! bo niby po co i z kad . napisalem tak bo w kapielach do srebrzenia cyjanki to niekiedy podstawa natomiast nie w cynowaniu jak bede miec dobry humor to za rok i tak pewnie tu zapodam oficjalnie miksture narazie coc dla positivowcow 20 bo tym sie param NaOH to syf wewolywacz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak sie nie obrazicie to zapodam firmowke koncentratu wywolywacza zwanego dalej developer made in home NaOH 170g Na2SiO3 85cm3 Boraks czyli czteroboran sodu 3gr niekoniecznie dopelnic woda do objetosci 500ml sode rospuszczac powoli chlodzac naczynie boraks niekoniecznie ale co najwazniejsze NaOH wiadomo glowny podstawowy skladnik developera produkowanego przez rozne firmy jakie tam reakcje sa tez pewnie nikogo nie interesuje Na2SiO3 "szklo wodne" inaczej metakrzemian sodu dodatek do betonu do kupienia w sklepach budowlanych 0,5l cale 3 czy 5 kola :) substancja ta niedopuszcza do dzialania NaOH z nienaswietlona warstwa swiatloczula tzw. bloker, mamy mniej dziur w scierzkach lub nie mamy ich wcale !!! przykladowo czas naswietlania dla samego NaOH 7g\litr wynosil 7,5minuty a z dodatkiem Na2SiO3 2 minuty 15 sek a przy rozgrzanej lampie 90sekund , niestety potrzebne sa proby ale naprawde warto bo scierzki wychodza miodzio najlepiej naswietlic pasek laminatu stopniowo go zakrywajac i do developera dobrac czas 30-45sek i koniec dziur !!!. ja mam 25cm3 koncentratu na 2,5 litra wywoluje 30-45sek developer chronic od dwutlenku wegla bo sie rozklada !!!!! wielokrotnego uzytku , do butelki zlac 2,5 litra i finito a nie do zlewu boraks to jakis bufor nie pamietam zreszta. ktos pytal o dobre klisze rozwiazania profesjonalne to a fotoploter b naswietlarka c kalka z lasera uwaga zapoznac sie na google z "density toner" lub alternatywa "black covering" f-my abezeta obydwa dostepne w polsce pierwsze wysylkowo

chyba tylko na Nowogrodzkiej
kogo to interesuje :)

Reply to
silvvester

ktorymi pracujesz :)

dzieki !! a dla zalapania smaka :) polecam pobrac filmy z

full wypas :) sylwester

Reply to
silvvester

Użytkownik silvvester napisał:

<ciach>

oj.. interesuje, interesuje :D

Póki co prasowanka wystracza, ale niedługo będe musiał zrobić kilka bardzo gęstych płytek, trzeba się bedzie przeprosić z positivem - wypróbuje ten patent :) Świetnie że materiały dostępne "w sklepie za rogiem".

...a wiesz może z czego sie składa SENO 4007, bo niby nie zawiera NaOH ?

Reply to
Piotr Buczynski

Cyny (II) ? To juz pol zwiazku a mamy rozszyfrowane :-)

A niech sobie bedzie - przeciez my to nie do picia kupujemy. Byleby sie tylko nie wydzielal w procesie :-)

Pomnik z laminatu ?

:-)

Nie no, z czekolady :-)

Reply to
Etnograf

waga pseudo-farmaceutyczna - ok. 100pln na allegro, pewnie przydałaby się też jakaś niedroga zgrzewarka do folii

może oba rozwiązania? ;)

ad2) pamięć ludzka jest ulotna

większości i tak nie będzie się pewnie chciało inwestować w kilogram środka bazowego

Reply to
Ostry

Ortokrzemian sodu. Do zrobienia z metakrzemianu. Tak nawiasem mowiac, szklo wodne to nie jest metakrzemian, a dzika mieszanina polikrzemianow. Ortokrzemian mozna zrobic ze szkla wodnego, ale trzeba by monitorowac pH.

Pozdrawiam, Pawel

Stawiam na chlorek cyny (II). Zreszta nie jest istotne, jaka to sol, i tak w obecnosci NaOH zrobi sie cynin sodu.

Pozdrawiam, Pawel

no to i ja chce :)

Reply to
Panoramix