Voeding voor een pulsbreedte regelaar.

Nou, dat is nog maar de vraag. Veel mensen gebruiken het alleen omdat het bij de computer zit en ze geen andere software kennen. Overigens heeft OE best sterke kanten en bovendien gebruik ik zelf ook wel eens klungelige software zonder daarover te klagen. Zie het dus niet als afkraken ofzo, maar gewoon als een opmerking.

Elke newsreader gebruikt voor de tijdsaanduiding het onderliggende operating system. Als dat verkeerd staat, de landcode bijv. dan kan de readers daar niks aan doen. Zie bijv. de opmerking van Jawade die hetzelfde constateert.

Jawel, er zitten ook al wat elco's op de print, zo te zien in het schema. Maar als een fabrikant voorschrijft dat er DC op de print moet dan bedoelen ze wel gelijkspanning zonder al te veel 50 Hz (enkelfazige gelijkrichting) of 100 Hz component (brugcel)

  • Replying to an article in PERSONAL_MAIL.

Hallo,

"Maurits" wrote:

M> Er zitten al wat elco's op de print maar dat zal niet genoeg zijn M> als M> je er 5 A uit gaat trekken. Ergo, hoe groot de afvlakking moet zijn M> is M> afhankelijk van de laststroom. 2000 uF per 1 Ampere is een M> vuistregel M> voor dit soort schakelingen.

Ik ga er geen 5A uitrekken hooguit iets van 2A zoals het er nu uitziet.

M> Andere mogelijkheden zijn een kant en klaar schakelend M> voedingsblokje M> of een spanningsregelaar in IC vorm of een seriestabilisator voor M> de M> gewenste stroom, dan zijn de elco's ook kleiner en goedkoper M> doordat de M> beta van de transistor de capaciteit vermenigvuldigd. Werkt de M> schakeling niet korrekt dan kan je later altijd de afvlakking M> verbeteren.

Bedankt! Als ik het dus goed begrijp is gelijkrichten alleen niet genoeg het moet echt afgevlakt worden?

Met vriendelijke groet, Henk van de Weerdt

E-mail: snipped-for-privacy@vdweerdt.invalid (change invalid to nl) HTTP/FTP: vdweerdt.nl HTTP/FTP: vandeweerdt.eu

Reply to
Henk Van De Weerdt

M> Je landsinstelling staat op CET wat een afwijkende tijd geeft: M> c/p M> Subject: Voeding voor een pulsbreedte regelaar. M> Date: Fri, 12 Oct 2007 15:25:10 CET M> Organization: BBS Bennekom (NL)

Dit zit in een van de config files van Goldedben er al vaker naar op zoek geweest waar het zit, maar kan het zo 1 2 3 niet vinden.

M> BBS,, dat roept nostalgische herinnering op aan 1200/75 bps modems M> en M> progs aka Telix en Bluewave mailreader op!!

En uit die tijd komt dit programma GoldEd dus ook vandaan.

"Maurits" wrote:

M> Jawel, er zitten ook al wat elco's op de print, zo te zien in het M> schema. Maar als een fabrikant voorschrijft dat er DC op de print M> moet M> dan bedoelen ze wel gelijkspanning zonder al te veel 50 Hz M> (enkelfazige gelijkrichting) of 100 Hz component (brugcel)

OK! Maar dan zou als ik jouw advies opvolg van 2000 uF per Ampere ik met 3 elco's van die maat of een grote van 6000uF achter een brugcel al een heel eind komen. Of is dit te simpel gedacht!

[...]

Dat moet goed komen!

Vandaar de smiley, het is geen hot issue. Ik heb er vele geprobeerd vanaf Windows 3.11 in 1994 met Agent toen er nog geen *.nl groups waren en lokaal inbellen een luxe was ;-) Geen binaries maar voor simpel mail en news voldoet Outlook Express. Ik heb er wel de reparatiekit op van