Rijregelaar

  • Crossposted in NL.HOBBY.ELEKTRONICA
  • Crossposted in ALT.NL.HOBBY.MODELTREINEN

Hallo,

Ik heb hier een 12V/1A (gelijkstroom) rijregelaar voor mijn modelbaan. De ellende is alleen dat ik van dat dingetje met de verbouwing hier het schema ben kwijtgeraakt En ik heb er nu nog 1 of 2 bij nodig. . Ik wil nu een wat zwaardere in elkaar knutselen (bijv 2A of 3A) heeft iemand hier misschien een schematje voor mij?

Met vriendelijke groet, Henk van de Weerdt

E-mail: snipped-for-privacy@vdweerdt.invalid (change invalid to nl) HTTP/FTP: vdweerdt.nl HTTP/FTP: vandeweerdt.eu

Reply to
Henk Van De Weerdt

----- Original Message ----- From: "Henk Van De Weerdt" Newsgroups: nl.hobby.elektronica Sent: Saturday, July 14, 2007 1:13 AM Subject: Rijregelaar

Sorry Henk, maar dat is niet crossposted maar multiposted. Als je wilt crossposten dan moet je in het vakje "Nieuwsgroepen" of hoe het in jouw nieuwslezer ook heet, de verschillende groepen achter elkaar typen. Dan komt ook elk antwoord automatisch in elke groep terecht en weet men dus ook in elke groep of men nog moet antwoorden of dat een ander het antwoord dat men wilde geven al gegeven was of dat het probleem al helemaal is opgelost.

Het beste is eentje met pulsbreedtemodulatie, dan hebben je treinen bij lage snelheid meer trekkracht, vooral om bij het optrekken de initiele wrijving te overwinnen (de motor krijgt dan pulsen met de maximale spanning, je regelt de verhouding tussen de "aan-tijd" en de "uit-tijd"). Ik heb eventueel wel een schemaatje daarvan, als je dat wilt kan ik het je mailen.

Groeten, Rene

Reply to
Rene