Gezocht schema van voeding!

Hallo,

Kan iemand mij hier helpen aan een schema voor een voeding van 12V=2A?

Ik kan o.a. bij conrad wel het e.e.a. bestellen maar die gaan niet verder als ñ1A.

Het is bedoeld als voeding voor een pulsbreedte regeling.

Met vriendelijke groet, Henk van de Weerdt

E-mail: snipped-for-privacy@vdweerdt.invalid (change invalid to nl) HTTP/FTP: vdweerdt.nl HTTP/FTP: vandeweerdt.eu

Reply to
Henk Van De Weerdt

Dag Henk.

Bij Nedis in Den Bosch kost een kant en klare voeding van 12-13 volt / 3A ongeveer ?25,- Daar ga je ze toch niet voor bouwen! Je kunt wél alleen via een bedrijf kopen en dus niet particulier. Ik weet niet waar je woont, want anders kan ik er wel een bestellen.

Met vriendelijke groet, Ton Vermeer "Henk Van De Weerdt" schreef in bericht news:GED4734B016@newsgroup%vdweerdt.invalid...

Reply to
avermeer
  • Replying to an article in PERSONAL_MAIL.

Hallo,

"avermeer" wrote:

a> Bij Nedis in Den Bosch kost een kant en klare voeding van 12-13 a> volt / a> 3A ongeveer ?25,- Daar ga je ze toch niet voor bouwen!

Dat is dus ook de reden geweest waarom ik die pulsbreedte regelaar ook kant en klaar bij CONRAD heb besteld en niet als bouwpakket. ;-)

a> Je kunt w?l alleen via een bedrijf kopen en dus niet particulier. a> Ik a> weet niet waar je woont, want anders kan ik er wel een bestellen.

Ik woon in Bennekom.

[...]

BACO in ijmuiden heeft dit soort voedingen ook meestal wel staan.

"Henk Van De Weerdt" schreef in bericht news:GED4734B016@newsgroup%vdweerdt.invalid...

Is dit wat?

vergeten

Henk Van De Weerdt heeft uiteengezet op 9-11-2007 :

Een PC voeding heeft ook 12 volt en die liggen overal.

Reply to
Gert

Dat is een schakelende voeding Gert. Potverdorie. :-)

--
Met vriendelijke groeten, Jawade.           De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/

Misschien heb je hier iets aan??

vr gr Paul

Reply to
PWA

Dat is net iets te ver weg want ik woon in Brabant. Maar toch succes met het bouwen of vinden van de voeding.

PWA wrote:

P> Misschien heb je hier iets aan?? P>

Ja zeker! Bedankt!

[...]

"vergeten" wrote:

v> Is dit wat? v>

v> categories_ v> id=0&products_id=1681

Nee, ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar de trafo's waar de 12V vanaf moet komen heb ik al, ik zoek eigenlijk alleen een schema voor het gelijkrichten en afvlakken etc etc.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

[...]

a> Dat is net iets te ver weg want ik woon in Brabant. a> Maar toch succes met het bouwen of vinden van de voeding.

Dank je wel.

Nog even erop terug komen, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben, maar de 12V~ heb ik al, ik zoek alleen een schematje om de boel gelijk te richten en af te vlakken etc etc.

[...]

"Henk Van De Weerdt" schreef in bericht news:GED47355963@newsgroup%vdweerdt.invalid...

Als je nu die 78S12 neemt i.p.v. de gewone dan kun je die transistor en die

3R3 weerstand weglaten aangezien je zelf aangeeft maar 2A nodig te hebben en die S-versie kan dat leveren. Tevens zal die zichzelf begrenzen op 2A, voor zover ik weet ben je met die transistor je kortsluitbeveiliging kwijt.

Veel succes! Groetjes, Rene

Reply to
Rene

En dan? Is er opeens iets mis met schakelende voedingen?

PC voedingen hebben wel andere nadelen, oa met name de cheapo ouwerikken hebben wel eens een probleem met stabiel blijven als niet *en de 5 *en* de

12 belast zijn.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

"Rene" wrote:

R> Als je nu die 78S12 neemt i.p.v. de gewone dan kun je die R> transistor R> en die 3R3 weerstand weglaten aangezien je zelf aangeeft maar 2A R> nodig R> te hebben en die S-versie kan dat leveren. Tevens zal die zichzelf R> begrenzen op 2A, voor zover ik weet ben je met die transistor je R> kortsluitbeveiliging kwijt.

Ik heb gewoon de 7812 genomen, want nu kan ik gewoon 2 regelaars erop aansluiten. Is dat probleem ook gelijk opgelost. ;-)