Udskiftning af strygejern-ledning

Jeg overvejer at udskifte ledningen på mit strygejern. Stikket til stikkontakten har to ben men selve ledningen har 3 inderledere. Er det nødvendigt at købe ny ledning med tre inderledere når der kun bruges 2? Inde i strygejernet er der flg. 3 stik til ledningen: "E" (med jordsymbol) samt "N" samt "L". Jeg går ud fra at det kun er N og L jeg har brug for. E er vel til lande hvor der er 3-benede stik?

Reply to
Steen F.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Bare husk at bruge 'strygejernsledning' - det har en speciel varmefast yderkappe.

--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Jens Petersen skrev:

Ja, og er ekstra fleksibel.

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Den 10-05-2013 22:50, Ivar skrev:

Mon den type kan købes i Bauhaus?

Reply to
Steen F.

Den 10-05-2013 10:30, Jens Petersen skrev:

og den nye ledning vil sikker være dyrere end et nyt strygejern.

mvh erik

Reply to
Erik

Den 10-05-2013 01:13, Steen F. skrev:

hvis du vil udskifte den, så gå efter noget silikoneisoleret, den er super fleksibel og varme resistent men koster 4 strygejern

mvh Erik

Reply to
Erik

Den 10-05-2013 23:54, Erik skrev:

Ah, 90 kr. for 2 meter og 5 kr. for et stik.

Reply to
Steen F.

Muligvis - men jeg synes også at jeg så noget stof-isoleret ledning sidst jeg var i Ilva (Odense) Husk at det skal være ganske varmefast. I nødsfald kan genbrugsstationen muligvis hjælpe dig. (Læs: score en ledning fra et udsmidt strygejern)

Bemærkning om 2 ledere plus jordledning: Jordlederen har kun praktisk effekt når strygejernet sluttes til en stikkontakt med jordforbindelse, schuko eller dansk stik med jordben eller noget andet. Ellers er den der kun for et syns skyld.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen