12V fjernbetjening

Jeg købte denne 12V fjernbetjening i Kina og regnede med at der var en form for instruktion eller lignende med, hvilket der så ikke var:

for og bagside:

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal forbinde den?

Jeg går ud fra at enten + eller - fra 12V kilden skal forbindes til lampen og så skal lampen forbindes til 1, 2 eller 3 - eller måske ikke

/Henning

Reply to
Henning

Når man køber på Ali, så behøver man jo ikke acceptere modtagelsen af varerne, før man synes det lever op til det man mener at have købt.

Så skriv til sælgeren og bed om en vejledning, det plejer de at være flinke og hurtige nok til at skaffe.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

For så at svare på dit spørgsmål ;)

12 volt er til en strømforsyning til selve modtageren, de tre andre forbindelser er de 3 poler fra relæet direkte ud, dem forbinder du så som man normalt gør med et relæ.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Henning skrev:

Næppe. Det er utvivlsomt som Hauge skriver, 2 klemmer til fast 12V og 3 klemmer ud direkte fra relæ. Sæt 12V til og mål med ohm-meter (eller anden gennemgangs-tester) hvad der sker på klemme 1, 2 og 3.

Relæet er et JQC-1C, så i følge denne side:

er 2 fælles og 1 og 3 er slutte og bryde.

Ivar Magnusson

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Ivar skrev:

Ups, jeg tager min anbefaling tilbage. Jeg kan se at den sender på 315MHz, og det er ikke lovligt at bruge den frekvens i Danmark.

Jeg ved ikke hvad frekvensen bliver brugt til. Nogle frekvenser må man ikke skrive eller videregive hvad de bruges til. Det er nok af militære hensyn.

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Det havde jeg godt nok ikke taget med i mine overvejelser. Så kommer den nok til at blive liggende i skuffen.

Reply to
Henning

Tak for forklaringen. Kan det evt forklares endnu tydeligere.for en elektronik analfabet, som aldrig har forbundet et relæ :-)

mvh Henning

Reply to
Henning

en =

Hvad var det planen du ville have fjernbetjent? En 12V lampe eller en 230V lampe?

S=E5 vidt jeg kan forst=E5 dit ali-link s=E6lges den til at styre 230V apparater; men I s=E5 fald synes jeg afstanden mellem rel=E6ets 1-2-3 og +/- 12V ser farligt korte ud.

//michael

-- =

Using Opera's revolutionary email client:

Michael Thomsen

En 12V loftslampe i et kolonihavehus, som vi gerne ville kunne slukke fra sengen

Hmm. Ved det ærligt talt ikke hundred procent. Men hvis det er som eksperterne skriver længere oppe at strømmen skal tages direkte fra 1,2 og 3 giver det vel kun mening hvis det er 12V.

Reply to
Henning

"Michael Thomsen" skrev :

Nu er den nok mere møntet på et marked med 110v - men afstanden mellem terminalerner overholder såmænd kravene fint.

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/biltosserne/
Reply to
jan_stevns

jan_stevns forklarede:

Mellem teminalerne, men ikke til andre baner. Der skal svjh. være 3mm, og det er der ikke til den +12V bane der er trukket om til ben1 på relækontakten. Så nej - det er ikke godkendt til vores lysnet.

Birger

Utils http://sdccms.dk/ordbog/ http://sdccms.dk/mailfriend/
http://bredelund.dk CMS som det var meningen et sådant skulle være
Reply to
Birger Sørensen

Kan det evt. forklare for en meget uvidende person, helt nøjagtigt jeg forbinder den. udover +/- 12V. Hvilke ben skal jeg koble til lampen (12V).

Reply to
Henning

Du lodder den lille ø ved relæben 1 sammen med relæbenet. Lampen forbinder du mellem -12V og ben 2 eller 3.