Styring af elektronisk radiatortermostat

Hejsa

Jeg har købt en flok termostater til mine radioatorer i Lidl, de var billige. Det er samme model som dem her:

Honeywell har nogle tilsvarende, og dem ved jeg at der er nogen der har rodet med så der kan interfaces til dem fra f.eks. en pc.

Problemet med dem jeg har købt og dem fra Honeywell, er at på Honeywell'en er der et 10polet stik, som kan bruges, men på mine er der intet.. Der er en række med 6 poler på printet, som jeg umiddelbart tror kun er beregnet til programmeringen af lakklat-cpu'en som sidder på printet. Det er en Atmega der sidder i Honeywell'en.

Nu har jeg brugt det meste af i dag på at finde noget til dem jeg lige har købt, men har ikke fundet noget. Skulle der være nogen herinde, der kender til nogen der har gjort det og vil fortælle om det, eventuelt en link til andre, så ville det være rart.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge