Stort til lykke til fire piger.

Hej gruppe

Nørderne er slået. Med mange længder!

Fire piger der laver opgave på et handelsgymnasium. Som sikkert "bare" gik ud på at konstruere et firma-koncept.

Jeg synes det er vildt sejt af de fire piger. Simpel ide, nem at implementere, og ingen udviklingsomkostninger for pigerne (opfinderne) - disse omkostninger plejer at være den største hæmsko for opfindere der har et godt produkt. For dem der laver pengeautomater koster det nok det samme at installere en vandalsikker touch-skærm, som det koster at installere et vandalsikkert tastatur. Og en skærm er sværere at "hacke" end et tastatur.

Jeg håber at de opnår patent på deres ide, for den er edder-brask-brølende-mig god! Og hvis de tjener kassen, så er det velfortjent!

Hov. Fik lige en ide. Nå, må hellere holde kæft.Giver ideen til pigerne.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Ja, det er en fin ide, men der er altså ikke noget nyt i det, så et patent kan de ikke få.

Faktisk kan de se frem til at blive sagsøgt af dem der ejer patentet i forvejen.

Reply to
Flemming Frandsen

"Bo Braendstrup" skrev i en meddelelse news:47fbefb4$0$15878$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Uha, når jeg tænker på hvor svært jeg havde det med at "huske" min pin-kode da man vendte tastaturet på dankort-terminalerne (1-2-3 og 7-8-9 blev byttet). En rigtig god ide, men jeg håber ikke at se den på de dankort-terminaler jeg skal bruge :o)

Reply to
Allan Soerensen

Jeg har det på samme måde - jeg husker ikke mine pin koder som 4 cifre, men som et mønster på tastaturet - og jeg have derfor også "indlæringproblemer" med de ændrede dankort terminaler.

Reply to
Anders Majland

Det ville være noget nemmere bare at scamme fingeraftryk og sammenligne det med data i chippen eller online

Så er der kun et sted at "trykke" det gør også at man ikke skal huste koder

Wiljan

Reply to
Wiljan

Ja det er helt fint ind til nogen kopierer fingeraftrykket.

Jf. denne sag hvor en biometrik-liderlig tysk minister fik offentliggjort sit fingeraftryk:

Flemming Frandsen

"Bo Braendstrup" skrev i meddelelsen news:47fbefb4$0$15878$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Helle for hende nr. 4

//Leif

Reply to
Leif

e1314031.ece

Vil nu mene det er en temmelig d=E5rlig ide;

De fleste har sv=E6rt nok ved at huske deres pin kode hvis de skal taste det p=E5 et tastatur der "vender p=E5 hovedet", fordi det mere er sekvensen af bev=E6gelser end numrene de ka' huske.

Hvis man skal kigge p=E5 "tastaturet" for at se hvor numrene er ka' ham der st=E5r bagved vel ogs=E5 kigge med.

Blinde og eller svagtseende skal ogs=E5 ha' mulighed for at bruge dankort, s=E5 alene derfor er ideen d=F8df=F8dt.

-Lasse

Reply to
langwadt

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:47fc71b1$0$2086$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Så gør det til en vane, hver gang du taster koden, så sig kør den gennem hovedet som tal, ikke som sekvens på tastaturet :-)

Hvis du bruger ovenstående, så er det ret nemt.

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Sikke noget skidt. Hvem har patenteret ideen allerede? Pigerne bliver vel ikke sagsøgt fordi de søger patent. Deres patentadvokat siger vel bare: "Det er ´prior art´. No cigar!" Jeg ved ikke hvad "prior art" hedder på dansk patentsprog. Noget med "allerede kendt et-eller-andet".

Sådan er livet fra tid til anden. Edison var vist heller ikke først med glødelampen, så vidt jeg er informeret.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Det er nok mest en vane. I dag er alle tastaturer ens, derfor lærer vores hjerne "billedet" af koden. Hvis alle (dankort)tastaturer i verden var "tilfældige", så ville vores hjerne huske tallene i stedet. Det er lidt ligesom med el-biler, når folk siger "det bliver ALDRIG til noget, for man kan jo ikke høre at de kommer, og så bliver alle menneseker i verden kørt ned". Det er i hvert fald sådan min svigermor siger ;-) Men hvis man VED at bilerne ikke siger noget, så lærer man squ nok at se sig for i stedet.

Men jo, hvis nu det kun er nogle få steder, ved hæveautomaterne og ikke på alle dankort terminaler, der er sådan et tastatur, så er det et ret stort problem.

Det er ikke noget problem at lave en skærm som kun kan ses absolut lige forfra. Jeg havde besøg af en i går som havde en film han satte på sin bærbare. Selvom jeg sad lige ved siden af ham, kunne jeg kun se en helt sort skærm. Jeg ved så ikke hvorfor han bruge den.

Det kan så være der skal endnu en god ide til der, men det er nok ikke et uløseligt problem ???

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Ja, såddan er det med patenter, jo før det system bliver afskaffet jo bedre.

Se det aner jeg ikke, jeg har bare set det blive brugt til noget adgangskontrol et sted, så der er en stor risiko for at det er patenteret.

Næh, men de kan blive sagsøgt hvis de producerer dimsen uden at licensere evt. patenter.

Reply to
Flemming Frandsen

Var der ikke noget med at man kunne 'læse' skærmbilledet på en CRT skærm temmeligt langt væk hvis man havde en god antenne og noget signalbehandler??

Hvordan mon støj fra en touch skærm ser ud, er det samme muligt der?

Mvh. Mikael,

Reply to
Mikael Rasmussen

Der er vel da heller ikke nogen, der kunne finde på at anvender en CRT til en hæveautomat i dag ;o) Den automat, der stå hos min lokale Nordea har LCD-skærm og er allerede forsynet med touch, så pigernes ide kunne implementeres blot med en simpel software-opdatering.

Reply to
Allan Soerensen

Nu er det jo ikke sikkert at dem der har lavet det før har taget patent på metoden; men det gør selvf. at pigerne ikke kan få et patent, når det er lavet i forvejen (bortset fra i USA)..

//michael

Michael Thomsen

Det er allerede gjort. Eller så klipper man bare fingeren af 'ejeren' :-(

Kai

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to

Tror du skal se afsnittet med mythbusters, der prøver de med en FOTO kopi på papir, som de blot placerer ovenpå læseren, og lægger fingeren ovenpå, og vupti, går låsen op.....

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

90273$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

ge

=E6rbare.

sk=E6rm

il

el

Det samme er de nye XY stationer.

-- Christian......

Hold afstand.... S=E5 kan det v=E6re vi andre ikke skal holde i k=F8 i evigheder.

Reply to
Christian B. Andresen