Eagle og Gerber filer

Er der nogen her, der har kendskab til, at skabe/fremstille Gerber filer fra Eagle *.brd (PCB) Og som hved, hvor man kan download et program der kan indlæse disse Gerber filer og vis mig, om jeg har gjort det rigtig. Det er jo meget dyrt, hvis ikke er rigtig lavet.

Med venlig hilsen Monie

Reply to
Monie Jacobsen

Hejsa,

GC-Prevue fra graphicode er en ganske udemærket gerber-viewer.

Den findes IIRC også i freeware

/C

Reply to
Claus

Viewmate er også fin.

Ulrik Smed
Aarhus, Denmark
Reply to
Ulrik Smed

GC-Prevue er _rigtig_ god efter min mening. Har endnu ikke været ude for, at det har set rigtigt ud her, og ikke virket hos printfabrikanten.

Sender som regel GC-Prevue filen, men Gerberfilerne (efter jeg har testindlæst og kigget på dem) har også virket fint.

Men hold da op det kan være svært at få Mentor Graphics PADS til at makke ret mht. Gerberfilerne (især Drill-filen)...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej Kim

Hvor kan jeg download programmet til GC-Prevue, har du et Web- link?

Med venlig hilsen Monie

Kim Voss Schrader skrev:

Reply to
Monie Jacobsen

Til Kim

Jeg har fundet og download programmet:GC-Prevue 16.1.2 Og har nu afprøvet programmet. Men der er en ting, der undre mig meget, BOTTOM layout bliver vist spejlvendt. Er det en fejl som printpladen vil blive lavet med hos fabrikanten? Er der et sted i programmet der skal afsættes et flyeben?

Med venlig hilsen Monie

Kim Voss Schrader skrev:

Reply to
Monie Jacobsen

Det kan hentes her

sanmann

Reply to
Brian Lassen

Hmm, har jeg ikke haft brug for. Der er en mirror-funktion i edit-menuen, men kan ikke lige få den til at virke.

Men uanset hvad så skal printfabrikanten nok opdage fejlen og rette den inden produktion af printet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Monie Jacobsen (slet 0WD9Z) skrev:

Hej Monie.

I Gerber betragtes printet fra top til bund. Bottom Layer vises derfor spejlvendt

Mvh Bjarne

Reply to
BjarneL

Hej Bjarne

Har hentes Gerber programmet her

Og afprøvet programmet. Men BOTTOM layout bliver vist spejlvendt. Og som du skriver "betragtes printet fra TOP til bund (BOTTOM) Men hvis jeg betragtes printet fra top og nedad, så skal "PAD) og hullerne vel passe efter kompenenter der monteres på TOP'en. Sådan kan de forskellige lag ses, lave med Eagle PCB - men i Gerber programmet vise BOTTOM spejlvendt i forhold til TOP. Jeg troede at sådan det blev vist me gerber programmet så blev det færdig print ogdå. Eller har jeg misforstået noget?

Med venlig hilsen Monie

BjarneL skrev:

Reply to
Monie Jacobsen

Eagle har et kryds-af-felt ved exporten, så man kan spejvende bunden valgfrit. Den mener jeg ikke amn skal pille ved (ikke kryds deri)

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net

Til alle

Fandt en ny version/forbederet file til Eagle Cam. Som hedder: sfe-gerb274x.cam og med denne version ligger TOP og Bottom over hinande. Der er ingen overlapning mere. Den kan download her:

Har lige nogle spørgsmål her nedenfor:

1: Kan GC-Prevue programmet behandle 4-layout PCB ? 2: Kan der step mellem lagene for for at se dem ?

Med venlig hilsen Monie

Monie Jacobsen (slet J2V4G) skrev:

Reply to
Monie Jacobsen

Fandt en ny version/forbederet udgave af Eaggle Cam file. Som hedder: sfe-gerb274x.cam og med denne version ligger TOP og Bottom over hinande. BOTTOM laget er ikke længere spejelvendt. Den kan download her:

1: Kan sfe-gerb274x.cam programmet behandle 4-layout PCB ? 2: Kan der step mellem lagene for for, at se dem ? Og hvordan gøres dette?

Til alle her på denne tråd.

Rigtig mange tak til jer, for hjælpen.

Med venlig hilsen Monie

Monie Jacobsen (slet AM175) skrev: