ps2 til usb dims

Hej hej.

Jeg er ved at købe en gps modtager - den bruger RS232 og har et PS/2 stik. Jeg vil gerne kunne forbinde til den gennem min computers usb stik. Kan jeg det ved at købe en converter som denne:

Eller hvordan gør jeg? GPS modtageren kan ses på dette link
hvor man også kan se hvordan stikket er forbundet.

Håber nogen kan hjælpe mig

Mvh. Thomas

Reply to
Thomas g

Du kunne lade være med at købe den, og finde een, der har USB.

Ja det kunne jeg men denne har jeg fundet(magen til) til under 100 inkl. fragt og det kan jeg ikke finde en usb compatibel en til.

Og er klar over at jeg ikke skal forvente det store ud af en GPS modtager til så få kroner men tror den kunne være sjov at lege med.

Mvh. Thomas

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:4968fc61$0$11587$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

Thomas g

Nej, jeg ville heller ikke forvente meget. Men satellitterne er de samme, uanset hvad modtageren koster

m.h.t. interface, så følger de ofte med, når man køber trådløs mus/tastatur. Find een, der har en liggende.

Du skal være opmærksom på, at når du importerer noget, der koster over

80kr fra udenfor EU kommer der told og moms til, og postdanmark opkræver et gebyr på 155kr for at lave papirarbejdet.

Hej Bo

Er den grænse ikke hævet her pr. 1-1-09 ?

Men jeg ville også købe en med USB tilslutning, det virker uden problemmer. Den anden løsning vil jo også kræve en USB til RS232 konverter som man aldrig kan være sikker på at enheden vil virke med, og vil software til det hele være tilgængelig.

Jeg har da set GPS modtagere solgt til omkring 200 kr. og det er vel billigt set i en helhed.

Der er forøvrig en lille en der måske kan købes meget billig på DBA.

Ja det sagde min kammerat også. Selv har jeg en masse ps2 til usb converterer men jeg skal jo bruge det omvendte.. og converteren koster under

10 kr så det er under alle omstændigheder ikke noget problem - spørgsmålet er mere om det vil virke..?

Ja jeg er lidt forvirret på det punkt... og derfor spurgte jeg skattevæsnet som gav mig følgende svar

Svar fra skat:

---------------------------------------------------------------- Det er først i forbindelse med indfortoldningsfasen man medregner forsendelsesomkostningerne, og ikke i forbindelse med visitering til betaling af told og moms.

Din forsendelse vil således ikke være hverken told- eller momspligtig.

Hvis du senere bestiller en moms- eller toldpligtig vare, skal du ikke aktivt foretage dig noget i forbindelse med angivelse til fortoldning.

Det er kurérselskaberne der har opgaven med visitering til fortoldning. Det vil sige at Postdanmark, UpS, TNT, DHL osv selv visiterer pakkerne til fortoldning og foretager det told- og momsmæssigt fornødne.

De gør det naturligivs ikke gratis. Det koster 150 - 200 kr. i gebyr for sådan en omgang.

Med mindre du selv er speditør- eller tolduddannet, kan du ikke selv lave en fortoldning, som er en noget kompliceret teknisk og faglig størrelse.

Mit spørgsmål til skat:

Tekst: Hej. Jeg overvejer at købe en varer over nettet fra Taiwan. Varen koster 5.54 pund og forsendelse er noteret til 5 pund. Dette giver jf.

lidt over 81 kr derfor går jeg ud fra at jeg skal betale dansk moms af varens værdi inkl. fragt. Det jeg dog ikke kan finde ud af er hvordan denne moms indkræves. Er det noget jeg selv sørger for at orientere myndighederne om eller sker det på anden vis og i så fald betyder det så at jeg skal betale yderligere gebyrer? Hvis sidstnævnte er tilfældet er der så måde at komme uden om de gebyrer ved selv at stå for momsindbetalingen og beregningen? Og samme spørgsmål har jeg for varer der inkl. fragt koster under 80 kr. - kommer der ekstra gebyrer på dem?

Og jeg har lidt svært ved at forstå hvad der helt præcis menes... Jeg tolker det han skriver som om at varer under 80 kr (uden fragt) ikke er momspligtige, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke det med gebyrer.. Risikerer man et fortoldningsgebyr på varer der koster under 160 kr inkl. fragt (bagatelgrænsen for told så vidt jeg husker) og hvor varens pris ikke overstiger 80 kr (bagatelgrænse for momspligtige varer)?

Mvh. Thomas

Reply to
Thomas g

Regner med selv at skrive programmet der skal kommunikere med GPS enheden. Det mit spørgsmål handler om er eventlig hvordan sådan en ps2-usb converter som den jeg har linket til virker.

Det har jeg ikke. (Det kan selvfølgelig være mig der ikke har søgt grundigt nok)

Derudover er der stor forskel på 200 kr og

Reply to
Thomas g

Nej, adaptoren du'r ikke til opgaven (selvom stikkene måske passer fysisk) Du skal bruge en 'USB til serial link' i stedet.

Det er tegnet at GPS modtageren har et "MiniDIN 6p Male plug" (det er samme fysiske stik som PS/2 tastatur/mus), og stikforbindelserne er tegnet. Du kunne måske lodde dig en "MiniDIN 6p FEmale plug" til "9p male(?) D-connector", og forbinde via en "USB to Serial Link"

Værfor iøvrigt beredt på COM-port nummer-fænomen, hvis du bruger MSVista:

Mvh Villy

Villy57

... og du skal selv lodde en adaptor, og du skal osse bruge en strømforsyning til ben 2...

Mvh Villy

Villy57

Det lyder som en rigtig god ide. Sådan en converter ser ud til at kunne skaffes for ca. 15 kr. Navnet er jo også meget lovende...

|65%3A15|39%3A1|240%3A1318

Okay. Tror primært jeg kommer til at arbejde med den på en XP men tak for at henlede min opmærksomhed på det:)

Reply to
Thomas g

Det er ikke noget problem at lodde. Mon ikke jeg kan fikse det sådan at jeg snupper spændingen fra usb stikket?

Reply to
Thomas g

'dimsen' skal have mellem 5 og 9 V DC og 120 mW, så du kan nok 'hottappe' 5 V på USBforbindelsen (eller bare hente 5 V og stel med en USB-ledning i et andet USB-stik på computeren)

Reply to
Villy57

Okay.

Hvad med de der TTL signaler der kan ses på connector figuren for GPS modtageren?

Nogen der kan sige mig hvad de bruges til? Er det til at definere nogle spændingsniveauer?

Ffor øvrigt - mange tak for hjælpen indtil videre.

Mvh. Thomas

Reply to
Thomas g

Du kan kommunikere serielt med 'dimsen': ENTEN bruge RS232-port og spændingsniveauer ELLER bruge TTL-port og spændingsniveauer

Hvis/NÅR du HAR en RS232-port, så brug de to RS232-ben!!! .... (Hvis du startede fra bunden med selv at lave hardware&interface, så kunne du have brugt TTL-benene i stedet (men glem dem til aktuelle aplikation !!!) )

Check iøvrigt mine links om NMEA:

Mvh Villy

Villy57

okay.

Dem vil jeg da lige checke. Tak for det.

Mvh. Thomas

Reply to
Thomas g