LM317

Er der nogle som er klar over hvilken spænding man får ud af en LM317 hvis man forsyner den med 12V og laver forstærkningen uendlig?

På forhånd tak.

Reply to
Anders Olsen

Indgangespændingen skal være min. 2.5V over din outputspænding. Du er godt klar over, at det er en spændingsregulator ikke?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

"Anders Olsen" skrev i en meddelelse news:402921a7$0$226$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

lige okring 10,5v, mener det er teoretisk 10,8v men jeg måler 10.5 på mine LM317

Reply to
Brian Axelgaard

Siger mange tak. Har fået svar på mine spørsmål.

"Er godt klar over det er en spændings regulator."

"Anders Olsen" skrev i en meddelelse news:402921a7$0$226$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Reply to
Anders Olsen

Sorry, jeg læste dit indlæg _lidt_ for hurtigt!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

Forsøk!

HM

Reply to
Harald Mossige

Say what?

I det oprindelige indlæg står der da intet om spændingsregulator.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen

Hej jesper

Hvad betyder LM317 så ???

Mit svar skyldtes iøvrigt at jeg troede manden troede, at han sad med en opamp, og så fik jeg læst det som om, han ville forstærke spændingen over rail-spændingen...

Go figure! Jeg læste hans indlæg igen og fik røde ører ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to