Teoretsko pitanje

Ako stavim 100 metara kabela sa presjekom 0,75 kvadrata, i pustim 12V DC kroz njega, da li ce biti manji ili jednak napon ako stavim na 100 metara kabel s presjekom 10 kvadrata i pustim identican napon kroz njega?

Konkretno, na kojem kabelu je veci pad napona? Na debljem ili na tanjem? Na recimo 35 metara. I ima li kakva racunica za to izracunati.

Thanks!

Reply to
Dakky

Hocu rec da trebam vuc 12V DC na krov do AP-a za Wireless a ne zelim da ide kroz UTP. Pa je pitanje da li na tih 35 metara stavljati npr. telefonski kabel u kojem je jedna zica debljine 0,1mm ili da stavljam klasicni kabel za

220V od npr. 5 mm .... u kojem ce biti manji pad napona...

Thanks

Reply to
Dakky

Ima, ali ja je neznam izraèunat, budi upuran s pitanjem ili potra¾i koju knjigu te æe¹ saznati u knjizi ili jo¹ jednostavnije uzmi unimetar i sam izraèunaj pad ili otpor kabla...

LupusREBEL "Dakky" je napisao u poruci interesnoj grupi:evham7$s1q$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Reply to
VIP

I pritom potrosi 100 kn na dva tri razlicita kabela od kojeg cu samo jedan koristiti? :)

Reply to
Dakky

Na

Reply to
fuke

Na

Daklem, ovako nekako

Formula za pad napona 12V:

pad napona = 0,0164 (faktor za bakar) * I (struja u amperima) * L(ukupna du¾ina vodièa + i -) / S(presjek vodièa)

U cijeloj ovoj formuli fali ti samo ampera¾a i udri. Tolerancija za pad napona ne bi smjela biti vi¹e od 3% ili 0,6V za 12V DC.

U svemu tome treba jo¹ paziti na spojna mjesta (najbolje lemiti) koja jo¹ dodatno mogu spustiti napon.

Reply to
Fido

Dakky je napisao/la:

pad napona je veci na tanjem kabelu. pretpostavljam da ces vuc utp kabel do AP-a, u njemu imas 4 parice(8 zica) od kojih se ne koriste sve. uzmes jednu paricu koja se ne koristi i kroz nju potegnes napajanje. ako je kabel pravilno krimpan onda se plava i smedja parica ne koriste. ako te brine pad napona, uzmes ispravljac koji ispravlja na 15V i stavis potenciometar (mjeris gore kod AP-a napon).

Reply to
Sh1fty

R=3D(ro)*l/s ro za bakar=3D0,075ohm*mm2/m

--

pozdrav, kruno
Reply to

Na

Na tanjem kabelu biti æe veæi pad napona i jo¹ ako je istosmjerna,ajoj,zato izraèunaj pad nopona pas stavi¹ vi¹i napon na ulaz ili na ulaz da¹ izmjenièni napon i poslije gore na izlazu ispravi¹ i filtrira¹,sad sve ovisi za koju struju ti treba ako je 100mA bit æe dovoljan telefonski.

Reply to
Manu

ba¹ si mudar... daj mi pojasni ovaj dio: "i jo¹ ako je istosmjerna,ajoj,zato izraèunaj pad nopona pas stavi¹ vi¹i napon na ulaz ili na ulaz da¹ izmjenièni napon i poslije gore na izlazu ispravi¹"

znaèi ti s 4 razreda ¹kole tvrdi¹ da æe DC struja uzrokovati veæi pad napona nego AC??? ...i ostane¹ ¾iv! malo si pobrkao pojmove, vjerojatno ponesen teslom i problemima transformacije DC energije. to s padom napona nema nikakve veze. èak dapaèe, obzirom da DC struja nema izmjeniène komponente, nema niti induktivnog otpora niti induktivnog pada napona... zato ne laprdaj nego èitaj! :)

Reply to
Crimp_my_fire

Crimp_my_fire wrote: nema

Ispravi me ako grijesim,ali sta na obicnom otporu (slobodno mozemo uzet komad zice kao obican otpornik) ima induktivnog/kapacitivnog otpora:)? Ako nema induktivnih ili kapacitivnih elemenata u spoju(a nema),kako onda?

Prosli put kad sam to ucio(a nije bas tak davno bilo) su mi rekli da otpori nemaju fazni pomak....

-- Ivan/Rbrrneck

Reply to
Ivan Jankovic

Joooooooooooooooooooooooooooooj...Jooooooooooooooooooooooooooooooj....

A zasto se vi svadjate kada se to sve moze izracunati i isprobati ?

Struja ti je kao i zena, ako je zgodna obicno ne zna kuhati, ako zna kuhati obicno je losa u krevetu, ako je dobra u krevetu i zna kuhati onda je obicno ruzna itd....znaci sve je neki kompromis..

Reply to
Lex-Lutor

Na

Ako nema potrosnje naponi ce biti isti. Pad napona je veci na tanjem /duzem kabelu.

ispravi me ako grije¹im, ali pi¹e ti da nema ind. otpora. mene su pak uèili da AC uzrokuje induktivni otpor tamo gdje ga prije nije bilo... proèitaj malo o frekvenciji i skin efektu...

zato æe pri 1000Hz uzrokovati veæi pad napona na kabelu nego pri 100Hz ili 0Hz. :)

Reply to
laos

Ovo nisam ja napisao!

LupusREBEL